Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:39:10 GMT

سد سفیدرود به‌صورت کامل آبگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۷۶۷

سد سفیدرود به‌صورت کامل آبگیری می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال خود رسیده و با حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرمی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از آبگیری کامل سد سفیدرود و سرریز شدن آن خبر داد و گفت: هر ساله برای اینکه بتوانیم سیلاب‌ها را در فصل بهار مدیریت کنیم برای رهاسازی آب سد برنامه‌ریزی می‌کنیم که امسال با توجه به سیلاب‌های اخیر در کشور 20درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفید رود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب، آبگیری شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفیدرود نخواهیم داشت و  این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.

خرمی یادآور شد: با تمام استدلال‌های علمی و منطقی مطمئن هستیم که نه سد سفیدرود مشکل دارد، نه پایاب سد.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان همچنین  درباره  سدهای لاستیکی استان در پایان گفت: هر جایی از سطح استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته‌ایم، ما در استان گیلان 11 سد لاستیکی داریم که 4 مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه آنها نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان گیلان کشاورزی سد آبگیری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی ملک زاده بافقی گفت: با توجه به هشدار نارنجی و همچنین بارش‌های زیاد و اینکه احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان پیش بینی شده هشدارهای لازم داده شده و از همه دستگاه‌های اجرایی درخواست کردیم با آمادگی کامل انجام وظیفه کنند.

وی افزود: همچنین به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه ای استان نیز در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده می‌شود تا از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

ملک زاده اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان باید همه ادارات خدمات رسان و همچنین دستگاه‌های اجرایی آمادگی صد در صدی را داشته باشند و هیچگونه کوتاهی و اهمال در این زمینه پذیرفتنی نیست چون با جان و مال مردم در ارتباط است.

اداره کل هواشناسی استان یزد، هشدار سطح نارنجی برای سه روز آینده صادر کرده و از بارش‌های سنگین باران و آبگرفتگی معابر، تگرک و تندباد و حتی شکستن درختان خبر داده است.

کد خبر 6085541

دیگر خبرها

  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • آماده باش کامل راهداری استان در آماده باش کامل به سر می‌برد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است