Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:28:36 GMT

سیلاب 8 روستای هیرمند را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۸۲۰

سیلاب 8 روستای هیرمند را فرا گرفت

زاهدان- ایرنا- مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ساکنان هشت روستای هیرمند به دلیل جاری شدن سیلاب از روز گذشته تاکنون تخلیه و در مکان های امن اسکان داده شدند.

عبدالرحمن شهنوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شدت سیلاب جاری شده از سوی افغانستان و مشکل ایجاد شده در بخشی از دایک نیاتک هیرمند علاوه بر این روستا های دچار سیلاب 2 روستای دیگر این شهرستان نیز در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی راههای ارتباطی منطقه نیز به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم اینک تمام امکانات برای رفع مشکل به وجود آمده و هدایت آبها به سمت تالاب بین المللی هامون بسیج شده است.
وی تاکید کرد: همه تدابیر برای خدمات رسانی به سیل زدگان اندیشیده شده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا سیلاب های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.
این سیلاب ها پس از بارندگی های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف های کوههای هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل98 اسكان اضطراري هيرمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات عبور سیلاب هیرمند از مرز ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 11 پس از بارش‌های شدید در افغانستان، بخشی از سیلاب‌های ورودی به هیرمند به خاک ایران رسید و بدین ترتیب بخشی از حقابه هیرمند وارد خاک ایران شد. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • رفع مشکل آب در شهربنت و ۲۷ روستای نیکشهر
  • لحظات عبور سیلاب هیرمند از مرز ایران