Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:45:59 GMT

نانوایان در البرز دیگر جوش شیرین نمی‌زنند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۷۸۸۶

نانوایان در البرز دیگر جوش شیرین نمی‌زنند

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: البرز پیشرو در ثبت و راه‌اندازی پرونده‌های درمانی الکترونیک بوده و تاکنون بیش از 66 درصد از البرزی‌ها صاحب پرونده الکترونیک درمانی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، افسون تیرویز امروز دوشنبه دوم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از مدت‌ها قبل به دنبال الکترونیکی کردن پرونده درمانی البرز نشینان بودیم که در این راستا هزار و 400 سیستم خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در حال حاضر بیش از 66 درصد البرز نشینان دارای پرونده الکترونیکی درمانی هستند.

تیرویز ادامه داد: رویکرد ما فعال شدن سیستم الکترونیک و ارائه خدمات درمانی سریع در تمامی مراکز درمانی سطح استان است.

وی با اشاره به پیگیری ایجاد پرونده الکترونیکی برای کودکان کار استان توضیح داد: تشکیل پرونده الکترونیک برای کودکان کار و واکسیناسیون به موقع آنها جزء دغدغه‌های اصلی ماست.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید در مواجه با مشکلاتی همچون کودکان کار صورت مسئله را پاک کنیم اضافه کرد: خانه بهداشت کارگری ویژه کودکان کار و اتباع بیگانه در حلقه دره فعالیت خود را آغاز کرده و مراقبت ‎ ‌های بهداشتی در حال انجام است.

تیرویز افزود: این خانه بهداشت با همکاری سازمان پسماند شهرداری فعالیت می‌کند که در طول هفته یک پزشک در این خانه بهداشت حضور خواهد داشت.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها البرز بیان کرد: میزان مصرف نمک در نانوایی‌ها مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.

تیرویز با بیان اینکه به دنبال حذف جوش شیرین از نان هستیم یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده و بازدیدهای مستمر، استفاده از جوش شیرین در تولید خمیر انواع نان در استان البرز در درصدهای بالا حذف شده است و تنها برای تولید نان تافتون به صورت استثناء جوش شیرین مصرف می‌شود.

وی افزود: 47 هزار واحد همچون مراکز عرضه محصولات مراکز بهداشتی تفریحی و ورزشی تحت پوشش این سازمان است.

تیرویز با تأکید به مقابله با حرکت جزیره ای در سازمان معاونت بهداشت استان البرز گفت:  به صورت هر روزه و مستمر در مناطق مختلف اقدام به خدمات رسانی کرده‌ایم که در این راستا می‌توان به پوشش درمانی 21 هزار و 800 مادر باردار اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اقداماتی در راستای سلامت و دهان و دندان در مدارس انجام می‌شود اظهار کرد: طرح عاری از پوسیدگی ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی در سطح کشور در حال انجام است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شهرستان طالقان به صورت پایلوت طرح عاری از پوسیدگی را در تمامی پایه های ابتدایی اجرا کرده است.

وی ادامه داد: طی این طرح ترمیم داندان‌های پوسیده بستن شیارهای دندان و کشیدن دندان‌های فاسد دانش آموزان انجام می‌شود.

تیرویز از ارائه مسواک انگشتی به نوزادان زیر دو سال خبر داد و گفت: مادران باردار نیز از مشمول طرح بهداشت و دندان می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوش شیرین در نان نانوايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بیمارستان موقوفه دکتر افشین تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در منطقه ۲۲ تهران از مناطق پر تراکم جمعیتی که فاقد بیمارستان عمومی دولتی است، ساخته خواهد شد و نخستین بیمارستان دولتی در این منطقه است که نیاز درمانی قشر زیادی از ساکنان غرب تهران را رفع خواهد کرد و به ارائه خدمات بهتر درمانی در یکی از مناطق پرتراکم تهران کمک می‌کند.

آغاز به کار ساخت این بیمارستان با تلاش و پیگیری دادستانی و رئیس دیوان عالی کشور آغاز شده است، برنامه ساخت این بیمارستان در بازه زمانی ۳۶ ماهه است. این بیمارستان در ۹ طبقه و ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و دوطبقه پارکینگ به مساحت ۵ هزار متر مربع و ۱۱ هزار متر مربع فضای محیطی است.

دادستانی کل کشور، دیوان عالی کشور و دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخت این بیمارستان را از محل موقوفه دکتر افشین و جلب مشارکت‌های مردمی در راستای شعار سال تولید با مشارکت مردم، انجام می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ارسال ۱۳ پرونده تخلف در حوزه پزشکی به تعزیرات حکومتی دزفول
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • رسیدگی به پرونده تخلف رئیس اتحادیه نانوایان مشهد در دادسرا
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه