Web Analytics Made Easy - Statcounter

      مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری عشایر می تواند به اصلی ترین جاذبه شمال استان تبدیل شود.     به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی‌های برگزاری جشنواره عشایر با اشاره به اینکه گردشگری عشایر قابلیت این را دارد که به عنوان اصلی ترین جاذبه شمال استان تبدیل شود، افزود: جشنواره کوچ عشایر بستری برای شناساندن قابلیت‌های عشایر است که لازم است بخش خصوصی از این ظرفیت ایجاد شده تمامی بهره های لازم را ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ادامه داد: این جشنواره در سطح ملی برگزار می شود و عشایر شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار، گرمی و مشکین شهر با تمام توان در این جشنواره حضور خواهند یافت.     فلاحی ادامه داد: کوچ نمادین، پخش زنده این جشنواره، رژه اسب سواران و بازی‌های بومی محلی از جمله متفاوت ترین و اصلی ترین برنامه‌های ما در این جشنواره خواهد بود.     وی افزود: هدف اصلی این جشنواره معرفی قابیلیت‌‍های عشایر برای گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در بین عشایر است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل بازی بخش خصوصی صنایع دستی و گردشگری گردشگران داخلی و خارجی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت زبان ترکی خلجی استان مرکزی در فهرست آثار ملی

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، حسین محمودی افزود: زبان ترکی خلجی در شهر تلخاب واقع در شهرستان فراهان و برخی از روستاهای شهرستان‌های فراهان، آشتیان، تفرش و اراک تکلم می‌شود. با توجه به اینکه تعداد گویش‌وران این زبان زیاد نیست، به‌ شدت در معرض آسیب قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از آسیب‌رسانی به زبان ترکی خلجی و فراموشی این زبان با جدیت جلوگیری شود، ادامه داد: بنابراین ثبت ملی ادبیات شفاهی زبان ترکی خلجی شامل ضرب‌المثل‌ها، اشعار محلی، چیستان‌ها و ... می‌تواند به بقای این سرمایه ملی یاری برساند.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اظهار داشت: زبان‌ها، گویش‌ها و لهجه‌های اصیل هر سرزمین، بخش بزرگی از میراث فرهنگی ناملموس آن جوامع محسوب شده و خاستگاه و پیوند دهنده بسیاری از عناصر فرهنگی هستند.

محمودی به جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی و تعداد آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی اشاره داشته و تصریح کرد: بیش از 2000 جاذبه گردشگری در این استان شناسایی شده است که 908 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • جاذبه های گردشگری خنداب
  • آشنایی با جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی پارس آباد
  • رامسر با جاذبه‌های گردشگری مقصد مسافران نوروزی
  • راه دسترسی به تنگه کافری هموار شد
  • مناطق گردشگری باغملک تعطیل است
  • عید نوروز در کرمان کجا بریم؟
  • جاذبه‌های گردشگری کیش در قاب خاطرات مسافران نوروزی
  • رومشکان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی
  • ثبت زبان ترکی خلجی استان مرکزی در فهرست آثار ملی
  • بازار سنتی کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری با معماری سنتی و منحصر به فرد