Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده با بیان اینکه ۷ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در خراسان جنوبی دیابت دارند، گفت: تاکنون برای ۹۷ درصد از جمعیت این استان در سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب) ثبت‌نام و پرونده تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از بیرجند، «کامبیز مهدی‌زاده» امروز (2 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت اظهار کرد: یکی از اهداف نظام سلامت نزدیک کردن خدمات درمانی و بهداشتی به عدالت است و این مهم با مراقبت های اولیه سلامت که مقرون به صرفه تر است محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سلامت حق مردم و وظیفه حاکمیت ها است و افراد نباید گرفتار موضوعات مالی نظام سلامت شوند، گفت: باید همه مردم به خدمات بهداشتی با کیفیت مناسب دسترسی داشته باشند.

 

مهدی زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با بیش از 167 هزار مترمربع مساحت دومین استان پراکنده کشور به لحاظ جمعیت است، افزود: در حال حاضر 41 مرکز خدمات جامع سلامت شهری- روستایی، 64 مرکز خدمات جامع سلامت شهری، 61مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، پنج پایگاه سلامت روستایی، 315 خانه بهداشت، دو پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فعال در استان وجود دارد.

 

به گفته وی بر اساس قوانین به ازای هر 4 هزار نفر باید یک پزشک داشته باشیم که اکنون به ازای هر 3 هزار و 536 نفر یک پزشک داریم همچنین به ازای هز 7 هزار نفر باید یک ماما باشد که اکنون به ازای هز 4 هزار و 333 نفر یک ماما در استان فعالیت می‌کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فعالیت 136 پزشک و 111 ماما در طرح پزشک خانواده روستایی استان خبر داد و ادامه داد: میزان ماندگاری پزشکان در خراسان‌جنوبی  از 31 ماه در حال حاضر به 39 ماه افزایش یافته که البته از متوسط کشور پایین‌تر است.

 

مهدی‌زاده با بیان اینکه 100 درصد جمعیت روستاها و شهرهای زیر 20 هزار خانوار استان تحت پوشش پزشک خانواده هستند، گفت: ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیک برای 833 هزار و 669 نفر از جمعیت استان (97 درصد) در سامانه یکپارچه بهداشت انجام شده است.

 

وی بیان کرد: پرونده سلامت الکترونیک 79 درصد جمعیت خراسان‌جنوبی با مراجعه تکمیل شده است و خدمات دریافت کردند اما 21 درصد جمعیت تاکنون برای تکمیل و دریافت خدمات مراجعه نکرده‌اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: هم اکنون 93 درصد از جمعیت استان از سامانه یکپارچه سیب ارائه خدمت می گیرند اما زیرساختهای راه اندازی سامانه برای 7 درصد دیگر از جمعیت استان فراهم نیست.

 

مهدی‌زاده با تاکید بر اینکه ادامه ساخت 20 پروژه بهداشتی امسال در دستور کار است، گفت: در حال حاضر 106 بهورز در حال آموزش هستند و طی دوسال آینده به شبکه سلامت افزوده می‌شوند.

 

وی به شناسایی بیماری‌های غیرواگیر دیابت و فشار خون در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون برای 120 هزار نفر از جمعیت بالای 30 سال استان (32 درصد) خطرسنجی انجام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون 4 درصد جمعیت روستایی بالای 30 سال خراسان جنوبی دچار دیابت هستند، تصریح کرد: : میزان ابتلاء به فشار خون در جمعیت روستایی بالای 30 سال از 10 درصد در سال 93 اکنون به 12 درصد افزایش یافته است.

 

به گفته وی در حال حاضر 3 درصد جمعیت شهری بالای 30 سال در خراسان جنوبی مبتلا به دیابت هستند و ابتلاء به فشار خون نیز از 1.4 درصد در جمعیت بالای 30 سال شهری در سال 94 در خراسان‌جنوبی به 5.7 درصد رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در زمینه شاخص‌های مدیریت سلامت خانواده، گفت: میزان مرگ و میر نوزادان در هر یکهزار تولد زنده به 8.4 نوزاد در ۹ ماهه سال گذشته رسیده است و مرگ مادارن باردار در سال گذشته افزایش داشته است و در هر یکصد هزار تولد زنده 15.7 مورد بوده است.

 

مهدی زاده در پایان گفت: حدود 30 میلیون تومان از هزینه برنامه‌های هفته سلامت که قرار بود در استان اجرا شود به سیل زدگان غرب و شمال کشور اختصاص می‌یابد.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران ارتش روز ارتش اردبیل کانون مساجد مرکز جامع خدمات سلامت سامانه سیب هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طاهره صحرایی گفت: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان برای عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و پویش کاشت ۵ میلیون درخت توسط اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همت بالایی گذاشتند.

وی افزود: جوانان هلال احمر خراسان جنوبی با کاشت بیش از ۱۸۲ هزار نهال موفق شدند گام موثری در این طرح بردارند.

سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: میزان تعهد خراسان جنوبی در پویش کاشت ۵ میلیون درخت، ۱۷۵ هزار نهال است.

صحرایی افزود: در حال حاضر بر اساس آخرین رتبه بندی کشوری، به همت اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان، خراسان جنوبی در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.

به گفته وی این پویش تا اواخر اردیبهشت ماه و هفته هلال در سطح کشور ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری