Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان فارس از ساماندهي مجموعه تاريخي- فرهنگي سعدي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس، مصيب اميري با بيان خبر فوق اظهار داشت: «با توجه به در پيش بودن آيين بزرگداشت بزرگ مرد سخن" شيخ اجل سعدي شيرازي" ، ساماندهي و آماده سازي مجموعه سعديه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
اين مقام مسئول اضافه کرد: «تعميرات اضطراري و احياي مجدد فضاي سبز و نورپردازي مجموعه، توسط اين اداره کل صورت پذيرفته است و آرامگاه سعدي، مهياي ميزباني هر چه بهتر از دوستداران اين شاعر پرآوازه در يکم اردي بهشت ماه است.»
شيخ مشرف الدين مصلح الدين سعدي شيرازي شاعر قرن هفتم است که در سال 606ه.ق در شيراز به دنيا آمد و در سال 695ه.ق در شيراز درگذشت.
آرامگاه وي در شهر شيراز و در دامنه کوه فهندژ، در انتهاي خيابان بوستان واقع شده است. اين مکان در ابتدا خانقاه شيخ بوده که وي اواخر عمر خود را در آن جا مي گذرانيده و سپس در همان جا نيز مدفون شده است.
يكم ارديبهشت ماه درتقويم ملي ايران به عنوان روز بزرگداشت سعدي نامگذاري شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجموعه سعدي مهيا بزرگداشت شيخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ در این مراسم پژوهشگران و دانشجویان آثار این شاعر و نویسنده ایرانی را مورد بررسی قرار دادند.
مخاطبان و علاقمندان می‌توانند پند و اندرز‌های این شاعر را در گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و رباعیات که در کلیات سعدی گردآوری شده است مطالعه کند.
در تقویم رسمی کشورمان به همت مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز اول اردیبهشت روز آغاز نگارش کتاب گلستان روز سعدی نامیده شده است و همه ساله در یادبود سعدی مراسم مختلفی در شهر‌ها و کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در جوار آرامگاه سعدی برپا شد
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز