Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:09:46 GMT

خودروهای گرفتار در کولاک گردنه الماس خلخال رهاسازی شدند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۱۴۵

خودروهای گرفتار در کولاک گردنه الماس خلخال رهاسازی شدند

اردبیل - ایرنا - با تلاش راهداران مستقر در گردنه الماس خلخال سرنشینان ده ها خودرو گرفتار شده در برف و کولاک جاده ارتباطی این شهرستان به اسالم در استان گیلان امداد رسانی شده و به راه خود ادامه دادند .

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز دوشنبه در حاشیه عملیات امدادرسانی به خودروهای فاقد زنجیر چرخ و در راه مانده در مسیر ارتباطی خلخال - اسالم به خبرنگار ایرنا گفت: بر خلاف انتشار برخی اخبار خلاف واقع از سوی برخی رسانه ها و سایت های محلی مبنی بر مسدود بودن این راه ارتباطی به علت ریزش بهمن در حوزه استحفاظی استان گیلان ، این جاده باز بوده و تردد خودروها از هر 2 سمت خلخال و اسالم جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد قربانی افزود: از زمان آغاز موج جدید بارش برف که از شب گذشته شروع شده این جاده در 2 حوزه استحفاظی اردبیل و گیلان باز بوده و هیچ گونه مسدودیتی در این مسیر اتفاق نیفتاده است.
او با بیان اینکه علت گرفتاری در میان راه رانندگان برخی از خودروهای سواری سبک و یا سنگین در این جاده نداشتن زنجیر چرخ و یا نبستن این وسیله کمکی حرکت در برف بر روی چرخ خودروها با وجود هشدارهای داده شده به رانندگان است، اظهارداشت: با تلاش راهداران خودروهایی که از مسیر خود منحرف و یا به علت محدودیت دید و نا آشنایی به مسیرهای برفگیر و کوهستانی قادر به ادامه راه نبودند به مسیر خود هدایت شدند.
قربانی افزود: در حال حاضر با برفروبی و نمک پاشی چند باره این جاده از سوی راهداران خلخال امکان تردد بدون زنجیر چرخ خودروها در حوزه استحفاظی این شهرستان فراهم شده است.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است. شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند.
جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جاده قرباني خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: جاده خور به سمت نایین و اصفهان محدوده گردنه زنجیرگاه بدلیل آبگرفتگی و نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود شد و رانندگان از مسیرجایگزین اردکان-چوپانان استفاده کنند.


سرهنگ علی مولوی با اشاره به اینکه امروز همچنین گردنه ظفرقند، زواره و نطنز هم که در پی بارش و سیلابی شدن بسته شده بود بازگشایی شد افزود: با توجه به لغزنده بودن سطح بیشتر جاده‌های استان رانندگان با سرعت مطمئن تردد کنند.


وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن لازمه یک سفر ایمن است و افراد بدانند جاده‌های لغزنده به راحتی کنترل خودرو را از دست راننده خارج می‌کند.


مسافران در صورت ضرورت سفر در محور‌های مواصلاتی استان با استفاده از سامانه ۱۴۱ در جریان وضعیت محور‌های مواصلاتی قرار گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم