Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:34:40 GMT

برگزاری کرسی دانشجویی توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۱۴۸

برگزاری کرسی دانشجویی توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی

کرسی دانشجویی "توسعه فرهنگ کسب و کار تعاونی" با حضور دانشجویان دانشگاههای گرگان در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهندس رضا ثقفی، رییس جهاد دانشگاهی استان گلستان در ابتدای نشست با ابراز خرسندی از میزبانی این نهاد به عنوان مجری ترویج فرهنگ تعاونی و کسب و کارهای مشارکتی، گفت: حوادث ابتدای سال و اتفاقات ناشی از سیل استان گلستان با وجود خسارات جبران ناپذیر به زیرساخت‌ها و زندگی هم استانی‌های‌مان، فرصتی هم برای بازآفرینی نقش تعاون و مشارکت عمومی در عبور از مشکلات را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت تشکیل کرسی تعاون، تصریح کرد: همکاران ما در حوزه فرهنگی تلاش کردند با دعوت از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف فرصتی مشترک برای علاقه‌مندان فعالیتهای مبتنی بر تعاون ایجاد کنند.

سیدزمان حسینی، رییس اداره تشکیل تعاونی‌های استان گلستان نیز در این نشست ضمن تشریح فرایند تشکیل و راه‌اندازی شرکتهای تعاونی برای دانشجویان، فرصتها و تهدیدهای ناشی از انتخاب موضوع و نوع فعالیت در تعاونی‌ها را نیز بر اساس تجربیات تعاونی‌های موفق استان مورد نقد و بررسی قرار داد.

وی همچنین با تاکید بر رعایت اصول تعاون در جهت پیشرفت یک شرکت تعاونی، گفت: پیشرفت و توسعه یک شرکت تعاونی منوط به استفاده از توان فکری و عملیاتی تمام اعضای شرکت خواهد بود. برای موفقیت تعاونی تشکیل یک اتاق فکر از اولویت‌های کار محسوب می‌شود. همچنین برگزاری به موقع و منظم مجمع عمومی و شفافیت عملکرد تعاونی می‌تواند راه را روشن تر کند.

در ادامه نشست، مصیب جلالی، مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان گلستان با اشاره به نقش تعاون در رونق تولید در کشور، گفت: امیدواریم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با همفکری و مشارکت جمعی نسبت به انجام فعالیت‌های تعاونی اقدام کنند. در همین راستا بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون در جهت تسهیل فرایند تشکیل تعاونی آماده ارائه خدمات ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است. پیشنهاد می‌کنم دانشجویانی که علاقه مند به تشکیل تعاونی هستند حتماً با مراجعه به بنیاد و مشورت از کارشناسان ما اقدام به تشکیل تعاونی کنند.

بخش دوم نشست، پاسخگویی به سوالات دانشجویان در مورد فرایند کار شرکتهای تعاونی و مشکلاتی که بعضی از شرکتها در سال‌های اخیر داشته‌اند، اختصاص داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي کسب و کار تعاونی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید

در این دیدار ایوب فصاحت و محمد شیخ حسینی به بررسی راهکاری همکاری بیشتر و الزامات تقویت اتحادیه ها و تعاونی های بزرگ‌مقیاس پرداختند.

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: هر دو مجموعه از نهادهای تخصصی و توسعه ای حوزه تعاون هستند، ما برای ارائه خدمات بهتر به تعاونگران روستایی، تعامل و ارتباط خود با سازمان تعاون روستایی را افزایش می دهیم. روستا همواره پشتوانه مهم اقتصاد بوده و مظهر و منشا تولید و محصولات است.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون در طرح اشتغال روستایی و عشایری مدت ها بالاترین عملکرد را در میان بانک های عامل داشت، بانک این آمادگی را دارد تا در طرحهای تبصره ای و بودجه ای، نگاه و توجه ویژه ای به روستا و تعاون داشته باشد.

این مقام بانکی تاکید کرد: در سال جدید مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری کماکان در مسیر حمایت از تولید گام برمی داریم، اعتقاد داریم تعاون در تحقق شعار راهبردی «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش اساسی بر عهده دارد، تمامی برنامه های بانک در همین مسیر است، تعامل با سازمان تعاون روستایی نیز در این میان بسیار ارزنده و راهگشا است.

ایوب فصاحت رییس سازمان تعاون روستایی گفت: بانک توسعه تعاون در حوزه بانکداری توسعه ای عملکردی مناسب داشته است، ماموریت ها و رسالت های مشترکی میان دو مجموعه وجود دارد، هر دو نهاد می توانند با همکاری و تعامل، خدمات بهتری به جامعه هدف اعم از تعاونگران و روستاییان ارائه دهند، ارتقای سطح تولید و اشتغال در مناطق روستایی از مهمترین اهداف هر دو مجموعه بوده است.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال با مشارکت جمعی و اعتماد به حوزه تعاون امکان پذیراست
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • برگزاری ضیافت اندیشه در کوهدشت
  • کارگروه پیگیری شعار سال در وزارت کار تشکیل شد
  • بانوان ورزشکار حمایت می‌شوند/ افزایش کسب کرسی‌های بین‌المللی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد