Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:08:22 GMT

200 قطعه بوقلمون در ابرکوه، بعلت مسمومیت دارویی، تلف شدند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۳۳۷

200 قطعه بوقلمون در ابرکوه، بعلت مسمومیت دارویی، تلف شدند

یزد - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: 200 قطعه بوقلمون در یک واحد پرورش سنتی در این شهرستان دچار مسمومیت دارویی شده و تلف شدند.

علی فاتحی نیا، عصر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه این واحد پروش دهنده بوقلمون، فاقد پروانه بود افزود: این مسمومیت در اثر استفاده از خوراک غیر استاندارد رخ ‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: هرگونه خرید خوراک برای استفاده در دام و طیور باید از مراکز مجاز توزیع انجام شود که در این زمینه متأسفانه خوراک را از کارخانه غیر مجاز تهیه که منجر به مسمومیت شده است.
فاتحی نیا با تأکید بر اینکه شبکه دامپزشکی این شهرستان ، پیگیری لازم را در خصوص تولید خوراک به‌ صورت غیرمجاز خواهد کرد یادآور شد : از پرورش‌ دهندگان دام و طیور درخواست می‌شود از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خوراک دام و طیور خود را فراهم کنند تا شاهد این ‌چنین خساراتی نباشیم.
شهرستان ابرکوه افزون بر 60 واحد مرغ گوشتی فعال با ظرفیت بیش از یک‌میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در هر دوره و چهار واحد مرغ تخم‌گذار فعال دارد.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسموميت بوقلمون ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند

 سعیدی در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در حال اجراست گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافت.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است دهیاران با تبلیغ و تشویق روستاییان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه