Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@19:42:53 GMT

همه دستگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۵۶۶

همه دستگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند

رسول جلیلی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید فراخور وظایف سازمانی و ذاتی خود در راستای احیای دریاچه ارومیه گام بردارند که سازمان جهاد کشاورزی نیز به سهم خود در این زمینه فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ها و وظایف سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار کرد: مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و افزایش درآمد کشاورزان با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از مهمترین برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سال‌های خشکسالی تمام نشده و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری از اولویت‌های سازمان است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار محوری سال، برنامه راهبردی بخش کشاورزی تدوین شده که عملیاتی کردن این برنامه در سال جاری موجب تداوم تولید و توسعه پایدار کشاورزی خواهد شد.

جلیلی با تقدیراز توجه امام جمعه ارومیه به بخش کشاورزی و تبیین همیشگی جایگاه این بخش در رونق اقتصادی استان در خطبه‌های نماز جمعه، ادامه داد: آذربایجان‌غربی با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب قطب اول این محصول در کشور به شمار می‌رود که صادرات سیب با هدف تنظیم بازار شب عید از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ممنوع شده بود و با پیگیری‌های استاندارآذربایجان‌غربی و مکاتبات سازمان جهاد کشاورزی و همچنین مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت صادرات سیب درختی استان لغو شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: نقش‌آفرینی بخش کشاورزی در جهت مقابله با تحریم‌های ظالمانه و تامین امنیت غذایی در سال رونق تولید مهم و ضروری است.

وی ادامه داد: توکل به خدا، اتکا به توان تولید داخلی و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل عبور از تحریم‌های ظالمانه و بحران‌ها هستند.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد