Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: طبق آمار از هر ۱۰ دانش‌آموز به‌طور میانگین ۴ نفر روزانه مسواک نمی‌زنند که دلیل اصلی این موضوع، ضعف فرهنگی در خصوص استفاده از مسواک، سلامت دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی بوده است.

به گزارش فارس، ایرج حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت بعدازظهر دوشنبه با حضور در همایش نمادین سفیران سلامت دانش‌آموزی که در سالن فاطمه الزهرا (ع) شهرری برگزار شد با اشاره به اینکه ۲ میلیون دانش‌آموز در طرح سفیران سلامت مشارکت دارند اظهار داشت: اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس می‌تواند جلوی بسیاری از رفتارهای پرخطر مانند کم‌تحرکی، چاقی، مصرف غذاهای ناسالم، استعمال دخانیات، مواد مخدر و برخی رفتارهای پرخطر جنسی را در جوانی و بزرگ‌سالی کنترل کند چراکه بسیاری از این رفتارها در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس استاندارهای بین‌المللی هر دانش‌آموز و نوجوان باید روزانه در حدود یک ساعت ورزش را در برنامه‌های خود داشته باشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت ادامه داد: از هر ۱۰ نوجوان ایرانی یک نفر چاق، یک نفر اضافه‌وزن و ۲ نفر چاقی شکمی دارد؛ آموزش نحوه صحیح زندگی باید دغدغه همه مسؤولان و اولیای دانش آموزان باشد چراکه از هر ۱۰ نوجوان و دانش‌آموز، هشت نفر از آن‌ها کمتر از نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی دارند و این موضوع در آینده ایران بسیار تأثیرگذار است.

حریرچی با بیان اینکه از هر 4 نوجوان هم یک نفر دارای چربی تری گلیسیرید بالاست بیان کرد: این‌که از هر 10 نوجوان 8 نفر کمتر از نیم ساعت در روز فعالیت ورزشی می‌کنند مورد تائید استاندارد جهانی نیست چراکه زمان فعالیت‌های جسمی باید بیش از یک ساعت در روز باشد.

وی با اشاره به این‌که همه این دانش آموزان شناسایی‌شده‌اند و آموزش داده می‌شوند، افزود: از سال 93 با تفاهم‌نامه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز 2 میلیون دانش‌آموز یعنی حدود 16 درصد جمعیت دانش آموزش به‌عنوان سفیران سلامت تربیت‌شده‌اند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در پایان سلامت و بهداشت دهان و دندان را بسیار مهم عنوان خاطرنشان کرد: طبق آمار از هر ۱۰ دانش‌آموز به‌طور میانگین ۴ نفر روزانه مسواک نمی‌زنند که دلیل اصلی این موضوع، ضعف فرهنگی در خصوص استفاده از مسواک، سلامت دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی بوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مشترکی که با وزارت بهداشت دنبال می شود موضوع مهم درباره مکمل‌یاری ویتامین‌هاست.

وی با بیان اینکه مسئله بهداشت دهان و دندان به‌طور جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد و مسئله پایش سلامت دانش‌آموزان به‌زودی انجام می‌شود. برخی از ناهنجاری‌هایی وجود دارد که ممکن است خود دانش‌آموزان، خانواده‌ها و یا حتی معلمان از آن بی‌اطلاع باشند و غربالگری وضعیت سلامتی و هنجاریابی دانش‌آموزان از برنامه‌های جدی ما در این معاونت است.

ستاری‌فرد با اشاره به برنامه‌هایی که پس از انجام پایش دانش‌آموزان در پیش است، اضافه کرد: مداخلات و ارجاعات حوزه بهداشتی یا بالینی وجود دارد که در قالب یک بسته بهداشتی و درمانی کار را دنبال می‌کنیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به برنامه‌های این معاونت، ادامه داد: این معاونت با وزارت جهاد کشاورزی درخصوص آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست‌محیطی اقدامات مشترکی انجام داده است.

جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است

وی با بیان اینکه معاونت تربیت بدنی با جمعیت هلال‌احمر طرح دادرس را راه‌اندازی کرده است، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در سنینی هستند که ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارند تا آموزه‌های امدادی و سلامت‌محور را به آن‌ها انتقال دهیم؛ این آموزه‌ها در قالب طرح ماهر یعنی مهارت‌آموز کمک‌های اولیه و امدادی انجام می‌شود و از این طریق خانواده‌ها نیز آگاه می‌شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه خودمراقبتب و دگرمراقبتی از طریق طرح ماهر انجام می‌شود، ابراز کرد: جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است که امیدواریم با بازنگری در برنامه‌های درسی ملی انجام شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بخشی از برنامه‌های درسی هفتگی دانش‌آموزان باید به موضوع سلامت و بهداشت اختصاص پیدا کند، تصریح کرد: حوزه آموزش و ارزشیابی در برنامه درسی نیازمند توجه جدی است. فکر می‌کنم در شورای عالی آموزش و پرورش مسئله بازنگری در برنامه درسی به‌زودی مورد توجه قرار گیرد و از این طریق بتوانیم ظرفیت‌هایی را برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر بگیریم.

مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است

وی با بیان اینکه هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود، تشریح کرد: برنامه‌های ذکرشده کل سال را پوشش می‌دهد. در واقع، این هفته نمادین برای در جریان گذاشتن و مورد توجه قرار دادن آحاد جامعه به برنامه‌های پیش‌رو برای کل سال است.

ستاری‌فرد با اشاره به شعار سال انتخاب‌شده در معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اظهار کرد: شعار سال مبنی‌بر موضوع خانواده و مردمی‌سازی است.

به گفته معاون تربیت‌بدنی و سلامت، مهم‌ترین موضوع بسترسازی برای موضوعات سلامت‌محور مدرسه است. مدرسه به عنوان نقطه اتکا دولت و ملت و پنجره خدمات اجتماعی مطرح است. در واقع یکی از مهم ترین ارکان خانواده محور بودن نهادهای اجتماعی مدرسه به‌شمار می‌آید و لازم است ما از ظرفیت مدارس برای تحقق این شعار و سیاست استفاده کنیم.

ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک عزم جدی برای تحقق این آموزه‌ها و آموزش‌های حوزه بهداشت و سلامت از طریق مدارس دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • استخدام بیش از ۴ هزار مراقب بهداشت و سلامت در آموزش و پرورش
  • آزمون جذب مراقبت سلامت وزارت آموزش و پرورش ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • ◄ استفاده ۸ هزار دانش آموز قروینی از اتوبوس رایگان در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند