Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:26:25 GMT

امسال 750 هزار تن گندم در آذربایجان غربی تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۶۳۹

امسال 750 هزار تن گندم در آذربایجان غربی تولید می شود

اکبر کرامتی روز دوشنبه در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم افزود: به علت بارش‌ مطلوبی که در سال زراعی جاری رخ داد، احتمال افزایش 30 درصدی محصول گندم نسبت به سال گذشته وجود دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده خسارت ناشی از سیل در بخش گندم کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار تن است، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم برای امسال 17 هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در سال زراعی گذشته 63 مرکز تضمینی خرید گندم با محوریت شرکت غله، سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی، محصول مازاد بر مصرف زراعان استان را خریداری کردند که در سال زراعی جاری نیز در این زمینه با هدف تسهیل در شرایط خرید، احتمال افرایش تعداد مراکز تا زمان آغاز فصل برداشت گندم در استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت همه ساله با هدف حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش انجام می شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به بارش مناسب در سال زراعی جاری، میانگین تولید گندم در مزارع دیم افزایش خواهد یافت که این امر در نهایت باعث جبران کمبود تولید گندم در کشور هم می شود.
حسین سیوانی با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ارزان بودن قیمت گندم نسبت به نهاده ها بیان کرد: این موضوع امکان مصرف بخشی از گندم تولیدی کشور در دامداری‌ ها را تقویت می کند که این امر نیز می تواند میزان گندم مصرفی در کشور را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 تا یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت است که 120 هزار هکتار از این اراضی به باغات و بقیه به زراعت اختصاص دارد.
چغندر قند، سیب درختی، گندم، انواع میوه های هسته دار، انگور و انواع حبوبات و سبزی و سیفی جات جزو محصولات گشت شده در مزارع و باغات آذرابیجان غربی می باشد.
7125/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی افزایش قیمت بخش خصوصی سیل محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، امید جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
این میزان خرید که توسط ۱۰۳ مرکز انجام شده است رشد بیش از یک برابری نسبت به مشابه پارسال را نشان می‌دهد.
در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زاراعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.
استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد