Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محسن ابوئی مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق از شروع عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیاء مستقیم این شرکت همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد و گفت: این واحد به عنوان یکی از چهار طرح اصلی زنجیره کامل تولید فولاد بافق است که با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، پس از حدود ۲ سال به بهره برداری کامل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ظرفیت پروژه احیاء مستقیم که طراحی اولیه آن ۸۰۰ هزار تن است اشاره کرد و افزود: با انجام اصلاحات مهندسی، این ظرفیت به تولید یک میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

ابویی با اشاره به اینکه مواد اولیه واحد احیاء مستقیم گندله است، گفت: محصول تولیدی این واحد آهن اسفنجی است که در کوره‌های ذوب فولاد_که عملیات ساخت آن نیز در آینده‌ای نزدیک در این مجتمع آغاز خواهد شد، استفاده می‌شود.

مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق ادامه داد: پروژه احیاء مستقیم این شرکت حدود ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد داشت که همانند کارخانه نورد میلگرد سعی در استفاده از نیرو‌های بومی منطقه داریم.

ابوئی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری‌های مستمر نماینده شهرستان بافق در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد، امام جمعه و فرماندار بافق تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و با تلاش و عزمی راسخ، پس از گذراندن موانع متعدد مالی و غیره  بالاخره دومین طرح زنجیره فولاد بافق اجرایی شد و همچنان پیگیر و مصمم برای اجرای سایر طرح‌ها در این مجتمع هستیم تا هرچه زودتر عملیات ساخت آن را شروع کنیم.

لازم به ذکر است: از چهار طرح اصلی مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق، کارخانه نورد میلگرد در حال تولید انواع میلگرد با سایز‌های مختلف است که محصولات آن علاوه بر توزیع در بازار داخل به سایر کشور‌ها نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی

 آغاز عملیات تکمیل و توسعه پروژه احیا مستقیم در مجتمع صنعتی و معدنی فولاد بافق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولاد معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا در حالی کشورمان چهارمین سال پیاپی خشکسالی را پشت سر می‌گذارد که گرمای هوای تقریبا در همه نقاط کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه) بالاتر از حد نرمال بوده است، به‌گونه‌ای که آبان و آذرماه گرم‌ترین آبان و آذر تاریخ کشور بوده‌اند. طی آذر و دی‌ و بهمن‌ماه نیز برف چندانی نبارید و با وجود بارش‌های خوب اسفندماه کشور همچنان درگیر خشکسالی است. در این شرایط احد وظیفه -رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور- پیشنهادهایی را با کاهش تبعات خشکسالی ارایه می‌دهد:

- ایران و همه مناطق مجاور آن با تغییر اقلیم دچار تغییراتی شده‌اند، به‌گونه‌ای که دما به‌شدت بالای حد نرمال و بارندگی زیر نرمال بوده و تقاضا برای آب در کشور نسبت به گذشته افزایش یافته است. در این شرایط انجام اقدامات بلندمدت و کوتاه‌مدت نیاز است.

- از جمله اقدامات بلندمدت می‌توان به سرمایه‌گذاری دولت در بخش آب مثل انتقال آب اشاره کرد.

- از بارگذاری صنایع جدید و توسعه کشاورزی  در مناطق مرکزی یا کشت محصولات پرآب‌بر در دشت‌های دچار تنش آبی جدا خودداری شود. صنایع پرآب‌بر شامل صنایعی مانند مجتمع‌های تولید برق، پتروشیمی و صنایع مربوط به نفت و گاز و فولاد می‌شود.

- توسعه صنعتی در مناطقی انجام شود که این پتانسیل را دارند مثل سواحل جنوبی که با شیرین‌سازی آب دریا می‌توان صنعت را راه‌اندازی کرد.

- تصفیه پساب‌ها برای استفاده صنعتی و بازچرخانی آب در مجتمع‌های صنعتی از دیگر اقداماتی است که باید به آن در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت توجه کرد.

- اگر وضعیت کنونی بارش تداوم یابد شاید مهمترین کار خودداری از کشت بهاره است چون سدها کم‌آب خواهند شد و در صورت کم‌بارشی در فصل بهار،‌ کشت دیم هم خسارت زیادی خواهد دید.

- مردم نیز برای عبور از شرایط خشکسالی باید به مصرف بهینه آب توجه کنند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • ۷ پیشنهاد برای عبور از خشکسالی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید