Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@03:18:46 GMT

شکایت پلیس از شهرداری تهران منتفی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۶۹۲

شکایت پلیس از شهرداری تهران منتفی است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از حل‌ و فصل موضوع شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص ادعای اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج یا فرد خبر داد.

به گزارش ایسنا محسن پورسیدآقایی گفت: پس از طرح این موضوع طی جلسه‌ای که با حضور نمایندگان پلیس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، دو تن از اعضای شورای شهر و نماینده دادستان کشور در فرمانداری تهران برگزار و مستندات لازم و مصوبه شورای اسلامی شهر در این جلسه ارائه شد، اغلب اعضای حاضر در جلسه ازجمله فرمانده راهور تهران پس از استماع دلایل شهرداری اقناع شدند که اخذ عوارض از ورودهای غیرمجاز به محدوده زوج یا فرد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اقدامی قانونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح ادامه روند حل‌ و فصل شدن موضوع شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص ادعای اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج یا فرد تصریح کرد: شکایت مربوط به سه ماه قبل است و با مکاتبه‌ای که با فرماندهی جدید راهور ناجا صورت پذیرفته دستور بازنگری در این موضوع داده‌ شده است. منتظریم تا اقدامات رسمی از سوی اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در این خصوص صورت گیرد.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: آن دسته از شهروندانی که عوارض ورود به محدوده‌ طرح ترافیک و زوج یا فرد به‌حساب شهروندی‌شان منظور شده، می‌توانند از طریق سامانه «تهران من» مانند جرائم راهنمایی و رانندگی به‌صورت انتخابی و اقساطی عوارض خود را پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت پرداخت عوارض ورود غیرمجاز به محدوده‌ طرح ترافیک و محدوده زوج یا فرد تاکید واظهارکرد: معتقدم عوارض ورود به محدوده‌های مذکور حق تمامی شهروندان است و باید اخذ شود. از همین رو خطاب به شهروندان تهرانی اعلام می‌کنم و متعهد می‌شوم که ریالی از محل کسب درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک و زوج یا فرد، به‌جز در زمینه توسعه حمل‌ و نقل عمومی و رفع آلودگی هوای شهر و تحقق حقوق شهروندان هزینه نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران محدوده طرح زوج و فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا این تاریخ

سخن‌گوی شهرداری تهران از تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سخنگوی شهرداری تهران، بیان داشت تا زمان تصمیم‌گیری نهایی درباره طرح‌های جدید و ابلاغ آنها، طرح ترافیک قبلی ادامه خواهد داشت.

محمدخانی ادامه داد: اولویت شهرداری تهران ارائه خدمات در بستر جدید سامانه شهرزاد است، یکی از ویژگی این سامانه این است که از طریق سامانه شهرزاد در همه گوشی‌های هوشمند این دسترسی وجود دارد و ثبت‌نام در این سامانه مسیر ساده‌تری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اگر کسی هم در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده باشد به سامانه شهرزاد منتقل می‌شود. تعامل ما با خبرنگاران در موضوع طرح ترافیک خبرنگاری از طریق سامانه شهرزاد است.

سخنگوی شهرداری تهران در مورد احتمال افزایش اعتبار کارت بلیت مترو خبرنگاران نیز گفت: کارگروهی از سوی شورای شهر تهران در این خصوص تشکیل شده و در این خصوص باید تصمیم بگیرد، پیشنهاد ما افزایش این مبلغ است. امیدواریم که این عدد با نظر کارگروه افزایش پیدا کند.

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز
  • ثبت‌ نام طرح ترافیک خبرنگاران تمدید شد
  • تمدید ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تا این تاریخ
  • ثبت‌نام طرح ترافیک خبرنگاران تمدید شد
  • تشکری هاشمی: پلیس راهور از ورود موتور به پیاده رو ممانعت جدی کند | موانع فلزی در پیاده روها بازدارنده نیستند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در برخی از محورهای مواصلاتی
  • طرح ترافیک ۴۰ ساله تهران نیازمند جراحی
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!