Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:01:43 GMT

متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها مجازات می شوند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۸۶۹۹

متجاوزان به حریم و بستر رودخانه ها مجازات می شوند

به گزارش ایرنا ، ناصر عتباتی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان افزود: برغم تلاش هایی که توسط دستگاه های مرتبط در خصوص رودخانه های استان بعمل آمده، مسئولان تمام دستگاه های مرتبط باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.
وی اظهار داشت: اشخاصی که در سال های گذشته به حریم رودخانه ها تجاوز کرده اند هر چه سریع تر نسبت به اصلاح وضعیت اقدام کنند در غیر اینصورت این اقدام بعنوان جرم مورد بررسی دستگاه قضایی استان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به اقدامات و توفیقات بسیار خوب شرکت آب منطقه ای اردبیل در سال های اخیر اظهار داشت: اقدامات و توفیقات بدست آمده در بخش آب استان باید تداوم داشته باشد.
عتباتی همچنین به کسب رتبه عالی شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای انسداد چاه های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: در همین راستا دستگاه قضایی استان به نحو احسن با شرکت آب منطقه ای اردبیل همکاری داشته و امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد.
استاندار اردبیل نیز در این جلسه با اشاره بارش های مناسب در ماه های اخیر گفت: هر چند در این مدت بر اثر بارش ها بسیاری از هموطنانمان دچار مشکل شدند، ولی بسیاری از نقاط دیگر در کشورمان که سال ها بود از کم آبی رنج می بردند، با این بارش ها وضعیت مناسبی از نظر کشاورزی پیدا کردند.
اکبر بهنامجو بر لزوم کنترل میزان حجم سدها در استان تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارش در روزهای آینده لازم است وضعیت سدها و همچنین رودخانه های استان مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت وقوع سیلاب مشکلی نداشته باشیم.
او با اشاره به لزوم صرفه جویی در منابع آبی برغم بارش های اخیر اظهار داشت: تمام مسئولان دستگاه های اجرایی باید به تکالیف اعلامی از طرف وزارت نیرو در زمینه سازگاری با کم آبی عمل کنند.
استاندار اردبیل با اشاره با برنامه های مختلف انتقال آب به دشت اردبیل، بیان کرد: مشاور منتخب انتقال آب ارس به مرکز استان هر چه سریع تر مطالعات خود در این زمینه ارائه کند تا اقدامات بعدی توسط مسئولان انجام شود.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تجاوز دستگاه قضایی دستگاه های اجرایی صرفه جویی کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • پاکسازی حریم رودخانه زاینده رود
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد