Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس اعلام کرد که همه مدیران عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی در 72 ساعت پیش رو در آماده باش خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی عصر دوشنبه در جلسه اضطراری مدیریت بحران این شهرستان گفت: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، در 48 تا 72 ساعت آینده در مناطق بالادست گنبدکاووس از 60 تا 90 میلی متر بارندگی به وقوع می پیوندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارش 25 تا 35 میلی متر باران در حوزه گنبدکاووس از یک سو و سرریز بارش های مناطق بالادست از سوی دیگر، احتمال و زمینه وقوع حوادث از جمله سیلاب در این شهرستان وجود دارد.
کریمی تصریح کرد: با توجه به این شرایط، همه مدیران گنبدکاووس بالاخص اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز ادارات و نهادهای خدمات رسان تا 72 ساعت آینده در آماده باش کامل برای مقابله و مدیریت حوادث احتمالی ناشی از شرایط جوی اعلام شده، هستند.
وی با قدردانی از هماهنگی و همراهی اعضای ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس در جریان آبگرفتگی و سیل روزهای پایانی سال گذشته و اوایل امسال در این شهرستان، گفت: مدیریت واحد و انسجام بین دستگاهی و مشارکت مردم، از عوامل موفقیت در مهار سیل و کاهش خسارات آن در گنبدکاووس بود.
فرماندار ویژه گنبدکاووس، لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها را از نیازهای اساسی برای جلوگیری از خسارات احتمالی وقوع سیلاب دراین شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: با فروکش کردن سیل در آق قلا و گمیشان، نیاز است که ماشین آلات بویژه بیل های مکانیکی اعزامی گنبدکاووس به این دو شهرستان توسط ادارات بازگردانده شده و کار لایروبی رودخانه ها و آب بندان ها با سرعت آغاز شود.
کریمی از بخشداران و دهیاران مناطق روستایی گنبدکاووس نیز درخواست کرد تا نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان و مردم برای آمادگی مقابله با حوادث احتمالی در 72 ساعت آینده، اقدام نمایند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از ورود سامانه سرد بارشی که از امروز عصر وارد شهرستان شده ارائه داد و گفت: این سامانه که صبح پنجشنبه هفته جاری از گنبدکاووس خارج می شود، 25 تا 35 میلی متر بارندگی در این شهرستان به همراه خواهد داشت.
منصور فرشاد افزود: علاوه بر این میزان بارش که 15 تا 20 میلی متر آن برای فردا سه شنبه خواهد بود، ورزش باد با سرعت 40 تا 50 کیلومتر نیز پیش بینی می شود و مقدار بارش برای روز چهارشنبه، پنج میلی متر پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه این میزان بارش خطر جدی برای گنبدکاووس به همراه ندارد، اضافه کرد: نکته مهم، مقدار بارش ها در مناطق بالادست این شهرستان بالاخص در رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و پارک ملی گلستان است که تا 90 میلی متر پیش بینی شده است.
فرشاد گفت: سرریز بارش های مناطق بالادست به همراه بارش های پیش بینی شده در گنبدکاووس احتمال وقوع سیلاب را افزایش می دهد که می بایست مراقبت های لازم برای هدایت سیلاب و کاهش خسارت های احتمالی انجام شود.
به گزارش ایرنا، حسین قنبری مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش نیز در این جلسه گفت: این مدیریت براساس گزارش هواشناسی از چند روز پیش با انجام اقدمات لازم و خالی کردن بخشی از ظرفیت سدهای منطقه، برای مدیریت آورد بارش ها آمادگی دارد.
مدیر جهادکشاوری گنبدکاووس نیز دراین جلسه بر لزوم لایروبی سه رودخانه فصلی 'بایرام شالی، قره تکن و آلماکلی' درحوزه دهستان باغلی مرامه این شهرستان که از رودخانه 'قره چای' رامیان سرچشمه می گیرند، تاکید کرد و گفت: هم اکنون بخش های زیادی از بستر این رودخانه ها با بستر اراضی زراعی یکسان شده و با کمترین باران آب به اراضی کشاورزان وارد می شود.
غلامعلی نورا افزود: متاسفانه ورود آب به اراضی زراعی منطقه علاوه بر وارد کردن خسارت به کشت های پاییزه، امکان کشت بهاره را نیز از کشاورزان سلب کرده که با لایروبی رودخانه ها و خارج کردن آب از اراضی زراعی، امکان کشت بهاره فراهم می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و در جریان سیل اخیر، حدود 25 از درصد از مناطق شهری گنبدکاووس بویژه در حاشیه رودخانه ها و نیز بسیاری از روستاهای واقع در مسیر گرگانرود دچار خسارت های ناشی از سیلاب و آبگرفتگی شدند.
1860/3039/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران سيل گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش مدیریت بحران استان

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، «محمدعلی ملک زاده» مدیر کل بحران استان ضمن اعلام آماده باش این مدیریت با توجه به احتمال خسارت گسترده در بخشهای مختلف استان، از انجام اقدامات ضروری جهت پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی در این باره خبر داد.

وی به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان یزد اشاره و عنوان کرد: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است.

وی به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها هشدار داد و گفت: همشهریان از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

ملک زاده عنوان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228098 برچسب‌ها مدیریت بحران مدیریت شهری بارش باران سامانه بارشی

دیگر خبرها

  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده باش تهران برای بارش های ۲ روز آینده
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • هشدار هواشناسی؛ مازندران آماده سیل شود / اعلام آماده‌باش در ۲۲ شهرستان