Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن می‌پردازند و هر فردی که در این روز‌ها روزه بگیرد، خداوند او را می‌بخشد و دعایش را مستجاب می‌فرماید.

علی نوری‌زاده کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص ویژگی‌های ماه شعبان گفت: ماه شعبان از جایگاه بسیار بالایی نزد بزرگان دینی برخوردار است و درباره ارزش و اهمیت آن، روایات بسیاری وجود دارد، همچنین «حضرت محمد (ص)» در یکی از سال‌ها پیش از آغاز ماه شعبان به شرافت‌های این ماه اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری زاده در ادامه تصریح کرد: در بخش‌هایی از این خطبه که در بحار الانوار به آن اشاره شده، چنین آمده است: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است. حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند. آن ماهی است که در آن همچون ماه رمضان، روزی بندگان زیاد می‌گردد و در آن بهشت آذین بسته می‌شود و این ماه را شعبان نامیده‌اند، زیرا در آن ارزاق مؤمنان تقسیم می‌شود و آن ماهی است که عمل در آن چند برابر می‌شود و کار نیکو هفتاد برابر ثمره می‌دهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: همچنین براساس آنچه که در منابع مختلف از جمله وسائل الشیعه به آن اشاره شده، در هر پنجشنبه ماه شعبان فرشتگان به دعا کردن می‌پردازند و هر فردی که در این روز‌ها روزه بگیرد، خداوند او را می‌بخشد و دعایش را مستجاب می‌فرماید.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: برای نیمه شعبان که روز ولادت آقا امام زمان (عج) است، اعمال بسیاری مورد سفارش قرار گرفته است و اگر منتظران حضرت قائم (عج) این اعمال را با درکی عمیق انجام دهند و همواره بر مداومت و پیوستگی مفهوم آن‌ها در دیگر روز‌های سال توجه داشته باشند، برآورده شدن حاجت‌های خود از خداوند متعال را شاهد خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، امام صادق (ع) حدیثی را از پدر بزرگوار خود نقل می‌کنند که بر این اساس فرموده اند: " پدرم امام باقر علیه السّلام می‌فرمود:: إِنِّی أُحِبُّ أَنْ أَدُومَ عَلَى الْعَمَلِ إِذَا عَوَّدْتُهُ نَفْسِی من دوست دارم هر عمل صالحی را که انجام می‌دهم آن‌قدر در آن مداومت داشته باشم تا روحم به آن عادت کند از این رو اگر به دلایلی عمل مستحبی را انجام ندادم در اولین فرصت آن را به‌جا می‌آورم تا نفسم به آن عادت کند. برترین عمل نزد خداوند متعال عملی است که بر آن مداومت شود".

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دین و اندیشه ماه شعبان نیمه شعبان ایام شعبانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، شن ها به عنوان ماموران خدا نقشه های دشمن را با عنوان عملیات پنجه عقاب نقش بر آب کردند و صحرای طبس گورستانی برای آمریکایی ها شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو