Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی  مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با بروز سیلاب در منطقه سیستان نیرو‌های امدادی این جمعیت در آماده باش کامل درآمدند.

وی افزود: با نفوذ آب به منازل مسکونی حدود ۹ روستای هیرمند؛ ۱۵۰ نیروی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در قالب ۲۰ تیم عملیاتی وارد کار شده و ضمن اسکان سیل زدگان با قایق اقدام به تخلیه وسایل منازل آنان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود:هم اینک چهار اردوگاه در مدارس و شهرک صنعتی هیرمند پیش بینی شده است که تاکنون این اردوگاه‌ها ۱۳۷ خانوار با بیش از ۷۴۳ نفر سیل زده این شهرستان را اسکان دادند و همچنان این روند ادامه دارد.
وی افزود: همچنین با توجه به اعلام تخلیه ۲ روستای دیگر هیرمند ساکنان این روستا‌ها توسط هلال احمر اسکان داده می‌شوند.

راشکی بیان کرد: چهار قایق این جمعیت درحال جابجا کردن سیل زدگان و وسایل منازل آنان هستند.

۸ روستای شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان براثر شدت یافتن سیلاب رودخانه هیرمند تخلیه و ۲ روستا نیز در معرض آبگرفتگی قرار گرفتند.

این روستا‌ها براثر تخریب بخشی از سیل بند نیاتک در هیرمند دچار آبگرفتگی شدند

سیلاب‌های غیر قابل کنترل افغانستان از اواخر اسفند سال گذشته در منطقه سیستان جاری شده است.

این سیلاب‌ها پس از بارندگی‌های هفته گذشته در حوضه آبریز رودخانه هیرمند و آب شدن برف‌های کوه‌های هندوکش در بالا دست این رودخانه از جمعه شب سیلاب شدت بیشتری گرفته است.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده و با ولایت نیمروز افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

۸ روستای شهرستان هیرمند  دچار آبگرفتگی شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت

رضا فلاح  گفت: پس از دریافت هشدار‌های صادره از سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف استان کرمان به‌ویژه مناطق جنوب و شرق استان، ۴٠٠ نیروی امدادی و عملیاتی برای امدادرسانی‌های احتمالی به هموطنان تا اطلاع ثانوی در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: ۵۵ پایگاه امدادونجات، مراکز پیام، تیم واکنش سریع، آنست و همچنین شعب هلال احمر در سطح استان کرمان آماده ارائه خدمات امدادی به هموطنان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گیرافتادگی لودر در سیلاب در محور خاش به ایرانشهر با ۳ جان‌باخته
  • صدور هشدار قرمز/ استان‌های جنوبی آمادگی وقوع سیل را داشته باشند
  • مردم استان‌های جنوبی برای احتمال وقوع سیل آماده باشند
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • آماده باش هلال احمر برای وقوع سیل در استان کرمان
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار سیل در کرمان/ جمعیت هلال‌احمر در حالت آماده باش قرار گرفت
  • در پی هشدار سیل، هلال احمر کرمان در آماده‌باش قرار گرفت
  • (ویدئو) آماده‌باش خودروهای امدادی در اسرائیل