Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در بازدید وزیر ورزش و جوانان از مرکز مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به این‌که به دنبال مدیریت شرایط با هدف جلوگیری از آسیب جدی به زیربنا و بخش اقتصادی بودیم، گفت: حجم ورودی آب به استان خوزستان بر اثر سیل اخیر، بیش از ۱۴ میلیارد متر مکعب است که مدیریت شرایط از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خسارت مردم بر اثر بلایای طبیعی و سیل، بیان کرد: این خسارت‌ها در زمینه کشاورزی و وسایل زندگی و منزل مردم است.

شریعیت با اشاره به ۳ اولویت براساس دستورالعمل مدیریت بحران سیلاب، اظهار داشت: اولویت نخست وارد شدن کم‌ترین خسارت جانی به مردم است، دومین اولویت نیز پایداری سد‌ها و کنترل آن‌ها و در نهایت مدیریت ریسک است.

استاندار خوزستان درخصوص اینکه برخی می‌گویند در تابستان چرا به مردم آب ندادند تا بتوانند کشت کنند، تصریح کرد: ابتدا اینکه اصلا آبی نبود و بعداز وقوع سیل باتوجه به بارندگی‌ها، رهاسازی آب با محور نرسیدن به شهر‌ها و روستا‌ها صورت گرفت.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به نبود محدودیت کشت در تابستان سال گذشته در حوزه کرخه، اذعان داشت: در حوزه کارون کشت کم بود، اما در دو حوزه مارون و زهره محدودیت وجود داشت و نباید به نحوی سخن گفت که ذهن مردم نسبت به نظام دچار خدشه شود.

غلامرضا شریعتی با بیان این‌که در یک سال آورد آب رودخانه‌های خوزستان در حالت نرمال ۲۸ میلیارد مترمکعب است، گفت: سیل اخیر طی ۶ ماه، ۲۸ میلیارد متر مکعب یا به عبارتی به دلیلی بالاتر از ظرفیت ایجاد شد.

به گفته وی، در صورت نبود وجود کار جهادی و کمک‌رسانی، مردم بسیار ناراضی‌تر می‌بودند، ضمن اینکه رئیس جمهور در سفر به خوزستان، قول جبران خسارت‌های ایجاد شده را داد.

شریعتی با قدردانی از تلاش نیرو‌های مسلح و همدلی مردم و دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: از دستگاه‌های اجرایی، قضایی، نمایندگان مجلس و قوه مقننه بابت همدلی و تمام قد بودن قدردانی داریم.

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت از شهر‌های شادگان، آبادان و خرمشهر نسبت به حل مشکلات افزایش حجم آب، افرود: این شهر‌ها نباید در این زمینه مشکلاتی را داشته باشند.

انتهای پیام/ گ

افزایش ورودی آب به رودخانه‌های خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال آب استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در سال گذشته با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها و ارتقاء ایمنی شناور‌های متردد در آبراهه‌ها،   بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی  لایروبی شد.

سجاد سبزیوند افزود: این حجم از لایروبی نسبت به مشابه گذشته رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد که با استفاده از توان داخلی و تجهیزات پیشرفته انجام شده است.

وی ادامه داد:  نزدیک به ۴۳ میلیون متر مربع نیز از پهنه دریایی حوزه استحفاظی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تحت عملیات هیدروگرافی با هدف ارتقاء ایمنی دریایی قرار گرفت که تأثیر به سزایی در شناسایی ویژگی‌ها و مختصات حوزه استحفاظی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان   از انجام ۱۷۲ مورد عملیات امداد و نجات دریایی خبر داد که طی ۶۰۴ ساعت  در ۱۲ ماهه سال گذشته انجام شده است.  

سبزیوند   با اشاره به آغاز به کار و فعالیت نخستین مرکز دریافت مواد زائد نفتی در این مجتمع بزرگ بندری براساس الزامات و معاهدات بین‌المللی از محیط زیست دریایی اظهار کرد: یک هزار و ۷۷۸ متر مکعب مواد زائد نفتی دربازه زمانی مذکور جمع‌آوری و دریافت شد.

وی گفت: در ۱۲ ماهه گذشته   یک هزار و ۳۶۰ فروند شناور وارد بنادر استان شده است که  به این منظور ۴۸ هزار ساعت عملیات‌های راهنمایی و یدک‌کشی به منظور هدایت و پهلودهی ایمن این تعداد شناور انجام که به ترتیب رشد یک و نیم درصدی و ۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: در استان خوزستان  ۲۵ هزار و ۳۲۳ دریانورد   مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲ هزار و ۹۳۴ شناور در استان خوزستان ثبت شده‌اند.
سبزیوند ادامه داد:  تعداد اسناد دریایی صادر شده در یک سال گذشته   ۹ هزار و ۶۶۵ سند بوده است  که از طریق برگزاری ۱۷۲ دوره آموزشی به واجدین شرایط اعطا شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • توضیح معاون حقوقی استقلال درمورد خسارت نیم میلیون دلاری
  • موج بارشی جدید از اوایل روز دوشنبه در خوزستان
  • لغو تمامی پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه اهواز تا فردا ۶ صبح
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سدهای پایتخت | تهرانی‌ها پیشرو در مصرف آب
  • سیلی سیل بر تن خراسان جنوبی
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سد‌های تهران
  • افزایش سه میلیارد مترمکعبی ذخایر آبی خوزستان