Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مرادی، با بیان اینکه داشتن سواد سلامت می تواند زمینه مناسبی برای خودمراقبتی باشد، اظهار کرد:در بیش از ۶۰ درصد موارد با خودمراقبتی مشکلات بیماری ها کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، همایش بزرگ سفیران سلامت خانوار، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۲ اردیبهشت) مصادف با دومین روز از هفته سلامت که با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت نامگذاری شده است، در کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«دکتر محمود رضا مرادی» در جمع سفیران سلامت خانوار با اشاره به نامگذاری دومین روز هفته سلامت به نام «آموزش رکن سلامت»، گفت: کمک و مشارکت مردم در امر سلامت ضروری است و هرجا مردم خود وارد فعالیت شوند ،موفقیت آن تضمین می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به تغییر الگوی بیماری ها، افزود: این تغییر الگو که از بیماری های عفونی و واگیر به سمت بیماری های غیر واگیر شکل گرفته تبدیل به معضل جامعه شده است.

 

وی با تأکید بر اهمیت خود مراقبتی، بیان کرد: بهترین حالت آن است که در کنار خدمت نظام سلامت ،مردم از خود شروع کرده و افراد مراقب سلامت خود و خانواده شان باشد.

 

دکتر مرادی، با بیان اینکه داشتن سواد سلامت می تواند زمینه مناسبی برای خودمراقبتی باشد، اظهار کرد:در بیش از ۶۰ درصد موارد با خودمراقبتی مشکلات بیماری ها کاهش پیدا می کند.

 

وی با اشاره به نقش محوری سفیران سلامت در خانواده ها، ابراز کرد:  از سال ۱۳۹۳ با ایجاد برنامه سفیران سلامت، تلاش گسترده ای در جهت آموزش و ایفای نقش محوری سفیران در خانواده ها شکل گرفت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، با تأکید بر اهمیت خودمراقبتی در ناخوشی های جزئی، تصریح کرد: گاهی بی توجهی به این ناخوشی ها برای خانواده و سیستم سلامت هزینه بر بوده و عدم مراجعه به پزشک هم عواقب بدی به دنبال دارد.

 

وی گفت: خطرسنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان ها از جمله این برنامه هاست که با کنترل فشار خون و قند خون، ایجاد محیط کم استرس و افزایش تحرک بدنی، نیز ترک یا کم‌کردن مصرف سیگار و کنترل مصرف فسدفودها می توان کمک شایانی به سلامت فرد کرد.

 

به گفته مرادی، آموزش سبک زندگی سالم در برنامه های اصلی وزارت بهداشت است و لازم است سفیران سلامت خانواده ها در این زمینه خانواده خود را یاری دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، در ادامه مراقبت از مادران باردار در مقابل مخاطرات دوران حاملگی را از اولویت های بهداشتی نظام سلامت برشمرد.

 

وی در پایان، خاطرنشان کرد: توصیه های غیر علمی در زمینه بهداشت و درمان را نادیده بگیرید زیرا در اغلب موارد موجب تاخیر در درمان شده و فرصت را از پزشک و عالمان برای کمک به بیمار و مراقبت از سلامت می گیرد.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران کانون مساجد اردبیل سپاه سیل خوزستان طرح سفیران سلامت فرهنگ خودمراقبتی هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علیپور گفت: اجرای برنامه «سلامت خانواده» با هدف ارائه خدمات پیشگیرانه سلامت برای جلوگیری از بروز بیماری و یا تشخیص بیماری در مراحل اولیه در افراد انجام می‌شود تا از تشدید بیماری در آنان جلوگیری شود.

وی افزود: این برنامه جزو تکالیف قانونی وزارت بهداشت بوده و از سال گذشته در کشور آغاز شده و امسال اجرای آن تسریع خواهد شد. ۲۷ میلیون نفر از شهروندان در مناطق شهری دارای یک تیم سلامت، مراقب سلامت و پزشک خانواده خواهند شد که این افراد تمام خدمات سلامتی را به آنها ارائه خواهند داد.

علیپور با بیان اینکه ارزیابی عوامل خطر بیماری در افراد از اصول برنامه «سلامت خانواده» است، اظهار داشت: در این برنامه متناسب با گروه‌های سنی بسته‌های مراقبت سلامتی برای افراد تدارک دیده خواهد شد و اگر فردی نیاز به ارجاع داشته باشد در سطح یک به پزشک خانواده و در سطوح تخصصی بالاتر به متخصص مربوطه ارجاع خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: برای اجرای برنامه در سال جاری منابع خوبی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم این برنامه را در ۱۰ استان به طور کامل و در بیش از ۱۹۰ شهر دیگر، اجرایی کنیم.

عیلپور خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم در این برنامه شرکت کنند تا بتوانیم آنها را به یک مراقب سلامت برای رصد سلامتی شأن، متصل کنیم. همچنین مردم می‌توانند پزشک خانواده خود را در این برنامه انتخاب کرده و خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تا پایان فصل بهار این برنامه به صورت عمومی در کشور اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: در خصوص ویرایش جدید شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده نیز با معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رایزنی‌های لازم صورت گرفته و با رفع اشکالات ویرایش اول، شیوه نامه جدید اجرایی به زودی ابلاغ خواهد شد.

کد خبر 6085548 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • منشاء بسیاری از بیماری‌های جسمی را در روان خود پیدا کنید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی