Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوراز بی گفت: ۹۰ روز بین ایران و قزاقستان از طریق اتاق بازرگانی در دست اقدام است و امید داریم به‌زودی این روادید عملیاتی شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «اسخت اوراز بی»  عصر امروز( دوشنبه دوم اردیبهشت) در نشست با تجار و بازرگانان استان گلستان اظهار کرد: در دوران جوانی در این استان حضور یافتم ولی نزدیک به ۱۵ سال در ایران و بیش از ۲۰ سال در منطقه گلستان حضور نیافتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر قزاقستان در ایران ادامه داد: پتانسیل استان گلستان چه در صنعت، گردشگری، بهداشت عمومی، علم، آموزش و فرهنگ بسیار بالا است و این دلیل مهمی است که کشور قزاقستان بتواند حداکثر استفاده را از ظرفیت استان گلستان داشته باشد.


وی تاکید کرد: روابط بین قزاقستان و گلستان باید به نفع مردم استان گلستان و به نفع  مردن قزاقستان باشد.


سفیر قزاقستان در ایران تاکید کرد: در دیداری که رئیس جمهور ایران با قزاقستان داشت پیشنهاد داده شد که قطعه‌زمینی را در بندر امیر آباد و بندر رجایی به جمهوری قزاقستان واگذار کند تا مرکز لجستیکی خود را بسازد و بتواند کالاهای مورد نیاز خود را صادر کند.

 

اوراز بی تاکید کرد: ایران یکی از کوتاه‌ترین مسیرها و دیگر جمهوری‌های آسیای میانه برای دسترسی به بازارهای آزاد می‌تواند باشد و امیدداریم در آینده نزدیک توافق لازم را با جمهوری اسلامی انجام دهیم.


وی افزود: امیدواریم به زودی شاهد پرواز مستقیم بین دو کشور ایران و قزاقستان( گرگان- آکتائو) باشیم و دستور داده شده که با ارگان‌های ذی‌ربط قزاقستان در مورد این مهم پیگیری انجام دهیم و نظر خود را به صورت کتبی و رسمی اعلام کردیم.


سفیر قزاقستان در ایران متذکر شد: امیدواریم این پرواز به زودی راه‌اندازی شود و پیش نیاز آن این است که مسئله روادید نیز به طور کامل حل شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و در دست اقدام است.


اوراز بی تاکید کرد: اقامت ۹۰ روز بین ایران و قزاقستان از طریق اتاق بازرگانی در دست اقدام است و امید داریم به‌زودی این روادید عملیاتی شود‌.


وی متذکر شد: در حال حاضر مجوز پرواز را مراکز دیگر در قزاقستان صادر می‌کنند و امید داریم ایجاد خط پرواز و مشکلا ت ویزا بین دو کشور همزمان محقق شود.


سفیر قزاقستان در ایران خاطرنشان کرد: به دلیل تحریم ضد ایرانی مشکل مکانیزم بانکی متقابل وجود دارد و بانک‌های قزاقی که با آمریکا روابط نزدیکی دارند با احتیاط وارد عمل می‌شوند.


اوراز بی تصریح کرد: باید در مورد روابط بین دو کشور در حوزه مالی فکری شود و مکانیزمی که قابل قبول برای دو طرف باشد شکل بگیرد.


وی افزود: بانک شهر و بانک پاسارگارد بانک خصوصی هستند معرفی شدند تا با بانک‌های کوچک قزاقستان مکانیزم پرداخت بین دو کشور را شکل دهند.

 

سفیر قزاقستان در ایران تاکید کرد: باید کانال‌های رسمی و قانونی بین دو کشور به وجود بیاید تا بتواند از تحریم‌های آمریکا عبور کند و البته هنوز متاسفانه بانکهای قزاقی نتوانستند به راه حلی برسند.


اوراز بی تاکید کرد: ظرفیت کشاورزی که در استان گلستان وجود دارد در کشور قزاقستان نیست و برای مثال شرایط اقلیمی ما اجازه نمی‌دهد مرکبات تولید کنیم و می‌تواند گلستان بازار تامین میوه مرکبات کشور قزاقستان را در دست بگیرد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران کانون مساجد سپاه اردبیل سپاه پاسداران سفیر قزاقستان قزاقستان تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور بامزه و جالب پرندگان از جاده (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدای زیبای پرندگان در طبیعت (فیلم) لحظه حیرت انگیز شکار مار بدست خدنگ (فیلم) غافلگیری و سکوت جگوار هنگام شکار طعمه خود (فیلم)

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تاکید بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • تاکید بر رسمی شدن هر گونه تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان
  • بهبود جاده های روستایی و شهری پاکدشت به سرعت پیگیری شود
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان
  • عبور بامزه و جالب پرندگان از جاده (فیلم)