Web Analytics Made Easy - Statcounter

چوپانی گفت: حضور ۶ هزار قزاق در گلستان سندی برای افزایش روابط با قزاقستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد چوپانی» عصر امروز(دوشنبه دوم اردیبهشت) در نشست سفیر جمهوری قزاقستان با تجار و بازرگانان استان گلستان اظهار کرد: خرسندیم که سفیر قزاقستان در ایران فرصتی قائل شدند تا با امکانات بازرگانی، اقتصادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. استان گلستان آشنا شوند.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: قسمتی از امکانات گسترده استان گلستان امروز در کلیپی با حضور سفیر قزاقستان  به نمایش درآمد و امید داریم با شناخت از ظرفیت‌های استان مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.

 


چوپانی تاکید کرد: ۶ هزار شهروند قزاقستانی در گلستان زندگی می‌کنند و  این مهم به مفهوم ۶ هزار سند همکاری بین گلستان و قزاقستان است.


وی افزود: بر این اساس انتظار داریم بستر دوستی را در بین دو کشور توسعه دهیم و بتوانیم از ظرفیت‌‌ها و پتانسیل اقتصادی دو کشور بهره‌مند شویم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان متذکر شد: روابط بانکی، سهولت صدور ویزا، ایجاد خطوط پروازی و استفاده از امکانات بیشتر ظرفیت ریلی دو کشور از محورهای موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.


چوپانی تاکید کرد: کشور قزاقستان ۲.۵ میلیون کیلومتر وسعت دارد و در تولیدات فلزات رنگی ظرفیت بالایی دارد و از سویی به گوشت مرغ و برخی دیگر از کالاها نیازمند هستیم.


وی افزود: در تفاهمنامه اخیر بنا بود گوشت مرغ را با گوشت قرمز تهاتر کنیم که با مشکلاتی روبه‌رو بودیم و امیدواریم سیاست‌گذاری‌ها از این طریق اتفاق بیفتد‌.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان خبرگزاری شبستان جشن نیمه شعبان امام زمان عج مسجد مقدس جمکران کانون مساجد سپاه اردبیل سپاه پاسداران قزاقستان تجارت اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: به این ترتیب میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان، اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد. وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم. رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و لیبل‌دار شده خریداری کنند چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت. وی با بیان اینکه نیاز کشور به حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم. قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند. وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است. کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • تبادل ظرفیت‌های متقابل زمینه تأمین منافع و افزایش قدرت ایران و پاکستان است
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند