Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@03:33:22 GMT

رفع تصرف در ۱۱۶ هزار و ۶۰۹ مترمربع از اراضی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۰۰۵

رفع تصرف در ۱۱۶ هزار و ۶۰۹ مترمربع از اراضی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، از رفع تصرف سودجویان در سطح ۱۱۶ هزار و ۶۰۹ متر مربع از اراضی ملی در مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در محدوده شهرستان کیار، در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

وی با قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال و سایر دستگاه‌های مسئول در مقابله با زمین خواری در مناطق حفاظت شده گفت: بسیاری از تصرفات غیرقانونی در این مناطق توسط افراد حقیقی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمدی با اشاره به نقش مردم در مقابله با زمین خواری افزود: با فرهنگ سازی، آموزش و افزایش آگاهی جوامع محلی، اهالی حاشیه مناطق حفاظت شده نه تنها در حریم اراضی ملی تصرف نمی‎کنند، بلکه دستگاه‌های نظارتی را در برخورد با متخلفان یاری خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امسال نیز حفاظت از اراضی ملی با جدیت و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

برخورد با متخلفان تصرف در اراضی ملی و مناطق حفاظت شده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط ریست اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ناصر فرشید اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیان‌بار زمین‌خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا یک تیم از مأموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای «ده لوءلوء» اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند افرادی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: پس از جمع‌آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی ادامه داد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه بالغ بر هزار و دویست میلیارد ریال ارزش داشتند، به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین‌خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

کد خبر 747553

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • رفع تصرف ۷۰۰ میلیارد ریال اراضی ملی در استهبان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان