Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- معاون اول رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه مراکز علمي و فناوري يکي از نقاط اتکا در مقابله با تحريم ها هستند، افزود: پارک‌هاي فناوري بايد به جايگاهي براي جذب و حفظ نخبگان کشور تبديل شوند.

به گزارش عصر دوشنبه ايرنا به نقل ااز پايگاه اطلاع رساني معاون اول رئيس جمهوري، نهمين جلسه هيات امناي پارک فناوري پرديس عصر امروز (دوشنبه) به رياست اسحاق جهانگيري برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رئيس جمهوري در اين جلسه فعاليت هاي پارک فناوري پرديس و شرکت هاي عضو اين پارک را مثبت ارزيابي و بر لزوم تلاش هر چه بيشتر مسئولين پارک براي توسعه فعاليت هاي دانش بنيان تأکيد کرد.
جهانگيري ادامه داد: اگر جهت گيري پارک هاي فناوري کشور و شرکت هاي دانش بنيان به سمت ارائه طرح هاي نوين و تجاري سازي ايده هاي نوين حرکت کند، اين مراکز علمي به جايگاهي براي جذب و حفظ استعدادها و نيروي انساني نخبه کشور تبديل مي شوند و ديگر شاهد مهاجرت نيروي انساني مستعد و نخبه به خارج از کشور نخواهيم بود.
وي با اشاره به تحريم هاي يکجانبه و ظالمانه آمريکا عليه ملت ايران، از نيروي انساني و نخبگان کشور به عنوان يکي از نقاط اتکاء براي مقابله با تحريم ها ياد کرد و افزود: پارک هاي فناوري، دانشگاه ها و مراکز علمي و فناوري کشور يکي از نقاط اميد کشور هستند تا بتوانيم در مقابل فشارها مقاومت کرده و با اتکاء به توان داخلي، نيازهاي کشور را تأمين کنيم.
معاون اول رييس جمهور از معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خواست جلساتي را با اعضاي هيات امناي پارک فناوري پرديس برگزار و ضمن بازتعريف برنامه ها و مأموريت ها، جهت گيري پارک و شرکت هاي دانش بنيان را به سمت فعاليت ها و طرح هاي نوين و بزرگ هدايت کنند.
جهانگيري افزود: اگر طرح ها و برنامه هاي بزرگي توسط پارک هاي فناوري کشور تعريف شود بي ترديد نظام بانکي، شرکت هاي سرمايه گذاري و بخش خصوصي پاي کار خواهند آمد و منابع مالي مورد نياز اجراي اين طرح ها را تأمين خواهند کرد.
معاون اول رئيس جمهور با اشاره به دغدغه پارک هاي فناوري و شرکت هاي دانش بنيان در خصوص بازار محصولات توليدي افزود: ايران از بازاري 80 ميليون نفري برخوردار است ضمن آن که اگر بتوانيم محصولاتي قابل رقابت توليد کنيم بازار کشورهاي همسايه نيز در اختيار ما خواهد بود.
در اين جلسه که معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، استاندار تهران، رئيس دانشگاه صنعتي شريف و مديرعامل بانک پاسارگاد نيز حضور داشتند، رئيس پارک فناوري پرديس گزارشي از فعاليت هاي اين پارک و شرکت هاي عضو ظرف يکسال اخير ارائه کرد.
مهندس صفاري نيا با اشاره به اين که 286 هزار متر مربع فضاي پژوهشي و فناوري در پارک فناوري پرديس وجود دارد، گفت: ميزان سرمايه گذاري در اين پارک 15 هزار ميليارد ريال است که اين سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي صورت گرفته است.
وي با اشاره به اين که 10 درصد ميزان صادرات پارک هاي فناوري کشور، 80 درصد از فروش پارک ها و 10 درصد از کل تعداد شاغلين پارک هاي فناوري در اختيار پارک فناوري پرديس قرار دارد افزود: در حال حاضر 305 شرکت دانش بنيان و 70 استارتاپ در پارک فناوري پرديس فعاليت دارند.
رئيس پارک فناوري پرديس از برنامه ريزي براي اجراي طرح توانمندسازي شغلي براي دانشجويان خبر داد و گفت: محصولات شرکت هاي دانش بنيان از طريق سامانه اي تحت عنوان شبکه فن بازار در معرض اطلاع دستگاه هاي اجرايي قرار گرفته تا نيازهاي خود را از طريق توليد اين شرکت ها تأمين کنند و از خريد محصولات خارجي مشابه خودداري شود.
وي همچنين با اشاره به برگزاري هشتمين نمايشگاه بين المللي فناوري و نوآوري که در خرداد ماه سال جاري برگزار خواهد شد اظهار داشت: همزمان با اين نمايشگاه از وزراي علوم 60 کشور نيز در قالب مجمع نوآوري «اسکاپ» دعوت به عمل آمده تا از دستاوردهاي علمي و فناوري کشورمان بازديد کنند.
در اين جلسه گزارش حسابرسي پارک فناوري پرديس منتهي به سال 1396، انتخاب حسابرس سال 1397، بررسي و تاييد بودجه تفصيلي سال 1397 و اصلاح موادي از آيين نامه مالي و معاملاتي پارک فناوري پرديس به تاييد اعضاي هيات امناء رسيد.
شبد**سيام**1058
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از ارتقای ۱۳ پله‌ای این مجموعه در اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد و گفت: قرار است شهرک فناوری در استان ایجاد شود.

قربانی محمدرضا پنجم اردیبهشت ماه در آیین کلنگ زنی طرح انتقال آب غیر شرب به واحدهای فناور استان، از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بروکراسی اداری در پارک و واحد های زیرمجموعه عملا وجود ندارد و رتبه پارک در ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

محمدرضا حسین نژاد در آیین آغاز این پروژه، فعالیت های قبلی پارک علم و فناوری را زمینه ساز حرکت پرشتاب این پارک خواند و ادامه داد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده استان‌هایی مثل خراسان رضوی، باعث افتخار است.

استاندار، توجه به نخبگان، تقویت هیأت های اندیشه ورز، ایجاد تعاونی های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تاسیس شرکت های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه های نیمه تمام را از اهم مواردی خواند که می تواند در جهش تولید موثر باشد .

وی افزود: فروش واحد های دولتی و اعطای مشوق های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می تواند در رونق و جهش تولید اثر گذار باشد.

استاندار به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت های دانش بنیان اشاره و اظهار امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحد های فناور رفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند