Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «پل شریدر» نویسنده فیلمنامه های مطرحی چون «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» به پرسش های نمایندگان رسانه ها و منتقدان ایران پاسخ می دهد.

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا مستقر در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ پل شریدر کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی از مهمانان ویژه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تاریخ ٤ اردیبهشت مصادف با ٢٤ اپریل برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست در سالن شماره یک چارسو ساعت ١٠:٣٠ تا ١٢:٣٠ برگزار می شود و نمایندگان رسانه ها و منتقدان سینمایی که دارای کارت «پرس» هستند و قصد شرکت و طرح پرسش در این نشست را دارند با حضور در واحد رسانه و ارتباطات جشنواره می توانند نام خود و رسانه شان را ثبت کنند.
پل جوزف شریدر فیلمنامه نویس آثاری مانند «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه مسیح» است.
وی با نوشتن فیلمنامه «راننده تاکسی» ساخته اسکورسیزی بخشی از تاریخ سینما را رقم زده است؛ فیلمی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم و برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن شد. ادامه همکاری شریدر با مارتین اسکورسیزی در فیلم‌های «گاو خشمگین»، «آخرین وسوسه مسیح» و «احیای مردگان» منجر به موفقیت‌های بیشتری برای او شد.
شریدر کارگردانی را در سال 1978 با ساخت فیلم «یقه آبی» آغاز کرد. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌توان به «میشیما» اشاره کرد. اقتباس سینمایی او از رمان «آسایش غریبه‌ها» نوشته یان مک‌ایوان در سال1991، با فیلمنامه‌ای از هارولد پینترِ برنده جایزه نوبل، فیلمی درخشان به شمار می‌آید.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌و‌هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از 18 تا 26 آوریل 2019 (29 فروردین تا 6 اردیبهشت 1398) به دبیری رضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.
فراهنگ ** 9246 ** 1355

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فيلم جهاني فجر 98 راننده تاكسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، ریاست هیات بخش نوعی نگاه هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را «زاویه دولان» سینماگر ۳۵ ساله بر عهده دارد و  «مایمونا دوکوره» کارگردان سنگالی،  «لسما المودیر» کارگردان مراکشی،  «ویکی کریپس» بازیگر آلمانی و «تاد مک کارتی» منتقد ارشد سابق ورایتی و هالیوود ریپورتر دیگر اعضای هیات داوران را تشکیل می‌دهند و ۱۸ فیلم بخش مسابقه نوعی نگاه را داوری خواهند کرد.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن از ۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد (۱۴ تا ۲۵ می) در فرانسه برگزار خواهد شد و ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی هم بر عهده «گرتا گرویگ» کارگردان آمریکایی است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند