Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@06:01:17 GMT

باند کلاهبرداران اینترنتی در اردبیل متلاشی شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۲۰۸

باند کلاهبرداران اینترنتی در اردبیل متلاشی شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری باند سه‌ نفری که با پرسه زدن در جلوی دستگاه‌های خودپرداز اقدام به شناسایی افراد سالخورده و بی‌سواد می کرد،خبر داد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سردار هوشنگ حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در پی مراجعه چندین پرونده با روش کلاهبرداری یکسان به پلیس فتا استان اردبیل و طرح شکایت دراین خصوص که افرادی به دلیل عدم آشنایی کافی در استفاده از دستگاه خودپرداز از چند جوان کمک خواسته‌اند و بعد از چند روز حساب بانکی آن‌ها خالی‌شده است، خواستار رسیدگی قانونی به اظهارات خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: پس از اقدامات کارشناسان پلیس، مشخص شد که متهم اصلی با همکاری دو نفر از دوستانش که یک نفر از اعضای باند خانم بوده است ، اقدام به کلاهبرداری می‌کند؛درنهایت کارآگاهان سایبری پلیس فتا محل زندگی متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی ضمن دستگیری مجرمان ، آنها را به پلیس فتا استان انتقال دادند.

تاجر قلابی با کلاهبرداری میلیاردی در اردبیل دستگیر شدکشف میلیاردی کلاهبرداری در مازندرانیکی از سرشاخه‌های اصلی باند کلاهبرداری از حساب‌های بانکی در البرز دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: این سه جوان با کمین کردن در نزدیکی دستگاه‌های خودپرداز و با فریب افراد مسن و بی‌سواد، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها ازجمله شماره کارت و رمز دوم را به دست می آوردند در ادامه با روش‌هایی همچون خرید شارژ، نقد کردن وجه از طریق پمپ‌بنزین‌های سطح شهر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکیان در مکان‌های مختلف می‌کردند.

حسینی تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع را با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت ورود پیدا کرده و متخلفان را به سزای اعمالشان برسانیم که این مسئله در حال حاضر برای ما یک  اولویت اساسی و مهم است تا بتوانیم امنیت پایدار اجتماعی را در استان حاکم کنیم.

وی بیان کرد: فرار از پایبندی‌های قانون فقط خیانت به خود است و در این زمینه نباید هیچ کوتاهی داشته باشیم بلکه باید با وحدت و همدلی برای تثبیت امنیت و اقتدار کشورمان تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ت

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری

جام جم آنلاین اصفهان؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهارکرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سواستفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند. این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمین سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزند‌آوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» متقاضیان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و اقدام به سرقت از حساب بانکی آن‌ها می‌نمایند. رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد:‌ هموطنان توجه داشته باشند که تنها سایت ve.cbi.ir به عنوان سامانه رسمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند بوده و از مراجعه به لینک‌های ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری نمایند. سرهنگ مرتضوی به شهروندان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.irخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • باند ۵ نفره قاچاق مواد مخدر در مازندران متلاشی شد
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان