Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:59:03 GMT

لبنانی ها باید برای حل مشکلات اقتصادی اجماع کنند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۳۰۸

لبنانی ها باید برای حل مشکلات اقتصادی اجماع کنند

بیروت- ایرنا- سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان گفت: همه لبنانی ها با وجود مسایل و مشکلات اقتصادی، باید برای حل آنها با همدیگر اجماع کنند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، نصرالله که به مناسبت نیمه شعبان در مراسمی با عنوان پیشآهنگان امام مهدی (عج) سخن می گفت با تبریک اعیاد این ایام به مسلمانان و مسیحیان جهان افزود: تاکید می کنم که مسئولیت خود را همانند شرکای دیگر خود می پذیریم و ما بخشی از این دولت و ملت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** محکوم کردن انفجارهای سریلانکا
نصرالله در شروع این سخنرانی کشتار فاجعه آمیز بزرگ در روز گذشته (یکشنبه) در کشور سریلانکا را که صدها نفر قربانی داشت، محکوم کرد و گفت: این یک جنایت وحشیانه به دور از فطرت انسان و آموزه های آسمانی بود.

** تروریسم اعیاد این روزها را تلخ کردند
وی افزود : تروریسم این روزهای عید را تلخ کرد به خصوص در یمن، فلسطین اشغالی و غزه، ولی به هر حال باید اعیاد ما احیا شود چرا که عید نیمه شعبان، عید همه مظلومان و مستضعفان جهان است.

** وعده خداوند برای گسترش عدل در جهان
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: یک تفکر جامعی در همه ادیان درباره آخر الزمان وجود دارد و آخر الزمان یعنی آخرین مرحله از زندگی بشر است.
نصرالله افزود: اصلی ترین تفکر گسترش عدل در جهان و خالی شدن آن از ظلم و فساد بعد از تلاش بزرگ پیامبران و اولیای خدا است و این اتفاق خواهد افتاد و این یک وعده الهی است و خداوند به این وعده ضمانت داده است.
وی ادامه داد: حتی یهودیان منتظر مسیح (ع) هستند که برای آن ها در آخر الزمان پادشاهی کند، مسلمانان همانند مسیحیان در انتظار حضرت مسیح هستند اما منتظر یک رهبر و فرمانده نیز از نسل پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) هستند.
دبیر کل حزب الله خاطر نشان کرد: تحول در آینده بشر به اعتقاد مسلمانان توسط امام زمان (عج) و حضرت مسیح (ع) اتفاق خواهد افتاد و این اعتقاد مشترک باعث امیدواری به آینده و امکان تغییر در این روند و نابود گشتن ظلم و استکبار و گسترش امنیت و ثبات در جهان می شود.

** جنگ برای اشاعه امید و ناامیدی
وی با اشاره به این که این تحول با اراده بشریت اتفاق خواهد افتاد، گفت: در مقابل بعضی ها در تلاش هستند که نا امیدی را گسترش دهند و این امر باعث تسلیم شدن و از بین رفتن نشاط می شود.
نصرالله گفت: خطرناک ترین نتیجه نا امیدی تسلیم شدن است و جنگی که الآن اتفاق می افتد، جنگ اراده و امید است.
وی ادامه داد، مثلا اگر فلسطینیان نا امید شوند؛ می توانند معامله قرن را بر آن ها تحمیل کنند اما اگر امیدوار باشند و نا امید نشوند هیچ کس از مستکبران نمی تواند به آن ها چیزی را تحمیل کند.
دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: به ما می گفتند که ما نمی توانیم با اسرائیل مواجهه کنیم و می خواستند نا امیدی را به ما القا کنند و نقطه قوت مقاومت امیدواری و اعتماد به نفس و اعتماد به مردم بود.

** اگر ما ناامید بودیم الان ترامپ مناطق لبنان را به اسراییل می داد
وی با اشاره به این که اگر ما در آن زمان نا امید می شدیم ، الان ترامپ می آمد تا مناطق مختلف لبنان مانند مزارع شبعا را به اسرائیل هدیه بدهد، افزود، وظیفه پیشاهنگان امام مهدی (عج) این است که امیدواری و اعتماد به نفس را در بین مردم و در بین ملت ها گسترش دهند.

** تحریم های بی تاثیر بر پیشاهنگان امام مهدی (عج)
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به جایگاه مهم آموزش و تربیت تاکید کرد: تحریم ها بر پیشاهنگان امام مهدی (عج) هیچ وقت تاثیر نخواهد گذاشت چون اصلا یک فعالیت مستقل و داوطلبانه دارد.

** ضرورت اجماع برای حل مشکلات اقتصادی لبنان
سید حسن نصرالله با اشاره به این که موضوع اول وضعیت مالی لبنان و بودجه لبنان است ، گفت، در لبنان یک اجماع وجود دارد که وضعیت مالی لبنان بحرانی است و تاثیراتی بر مردم خواهد داشت.
وی ادامه داد: یک اجماعی برای حل این موضوع نیز وجود دارد و ما نمی توانیم راه گذشته را ادامه دهیم و ما الان مجبور هستیم که راه حل های مناسب پیدا کنیم چون نشست سیدر و بانک بین المللی شرایطی را برای لبنان مطرح کرده است.
دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد، مشکل مالی نیازمند همکاری و تعاون و صبر و تحمل است. همه ما باید مسئولیت ملی خود را بپذیریم و اگر هر کسی دنبال منافع شخصی یا حزبی یا منطقه ای خود باشد به راه حل مناسبی نخواهیم رسید و همه باید به آینده خود فکر کنند.
وی افزود، اگر پیشنهادهایی ارائه شد ، نباید با سرعت با آن مخالفت شود و نباید زود آن را پذیرفت و باید همه آنها به صورت عمیق بررسی شود.
دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد، ما تاکید می کنیم که مسئولیت خود را همانند شرکای دیگر خود می پذیریم و ما بخشی از این دولت و ملت هستیم که مسئولیت خود را متحمل خواهیم شد.
سید حسن نصرالله آخرین بار 21 فروردین ماه و به مناسبت روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل العباس (س) و تصمیم ترامپ در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفته بود.
این مطلب در حال تکمیل است.
شبد*1436*9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان حزب الله سيد حسن نصرالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 14 جنگنده‌های رژیم اسرائیل به دو ساختمان در مناطق عیتا الشعب و بیضاء در جنوب لبنان حمله کردند و ادعا کردند این ساختمان‌ها مراکز نظامی حزب الله لبنان بوده است. لحظات این بمباران مهیب را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • شهادت یک نفر در حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در لبنان + جزئیات
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • ببینید | شلیک ۳۰ موشک توسط حزب‌ الله لبنان به شهرک‌ های صهیونیستی
  • لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ توسط حزب الله + فیلم
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • ببینید | عملیات جدید حزب‌ الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • مواضع صهیونیست‌ها در شومیرا از سوی حزب الله هدف قرار گرفت