Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر آستارایی با فرا رسیدن بهار سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، ۳۰۰ نفر از دانش آموزان دختر آستارایی امروز( ۲ اردیبهشت) با حضور در مسجد حضرت محمد رسول الله(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

 

در آیین معنوی که با حضور اولياء، مديران آموزش و پرورش و معلمان مدرسه‌های دخترانه اين شهرستان برگزار شد، برنامه‌های ويژه‌ای توسط دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش بندرآستارا به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«حجت‌الاسلام بهنام آدم‌زاده» در این آیین گفت: دانش‌آموزان با ورود به سن قانونی تکلیف باید با کمک گرفتن از قلب، اعضا، جوارح، باورها و اعتقادات، مواظب اخلاق و رفتار خود نیز باشند.

 

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه غرب گیلان افزود: دانش‌آموزان با رسیدن به سن تکلیف موظف به انجام احکام الهی هستند و برپا کردن نماز، رعایت محرم و نامحرم، حفظ حجاب، خواندن قرآن و گرفتن روزه از وظایف اصلی آنها محسوب می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: سن بلوغ و ادای تکالیف شرعی، هدیه‌ای آسمانی برای غنچه‌های نوشکفته بوستان الهی است.

 

حجت‌الاسلام آدم‌زاده گفت: انسان برای رسیدن به کمالات انسانی و شناخت خالق هستی آفریده شده است و سن تکلیف زمانی برای تولد دوباره انسان و نیل به این هدف مقدس است.

 

«عسگر شایان» نیز در این آیین اظهارکرد: دانش‌آموزان سن تکلیف، بیش از گذشته با اهمیت نماز و به ویژه نماز جماعت آشنا می‌شوند و باید تعالیم دینی را به طور عملی انجام دهند.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بندر آستارا افزود: فرزندان ما با رسیدن به سن تکلیف، وارد مرحله جدیدی از زندگی می‌شوند و پدر، مادر و معلمان باید بیش از قبل در کنار آنها باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نماز عبادت و بندگی و شکرگزاری از نعماتی است که پرودگار متعال به ما عطا کرده است، تصریح‌کرد: باید احکام نماز را یاد بگیریم و همیشه نماز بخوانیم و هیچوقت نماز خواندن را ترک نکنیم.

 

شایان جشن تکلیف را جلوه الهی در انسان خواند و گفت: تولد معنوی انسان که همان رسیدن به سن تکلیف است راه را برای رسیدن به خدا و سعادت هموار می‌کند.

 

گفتنی است، در پایان این آیین دانش‌آموزان دو رکعت نماز شکر به میمنت رسیدن به سن تکلیف خود را اقامه كردند.

 

قرائت قرآن، سوگندنامه جشن تکلیف، اجرای تواشیح و سرود و خواندن شعرتوسط دانش‌آموزان از دیگر بخش‌های این جشن بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان مسجد مقدس جمکران امام زمان عج کانون مساجد مهدویت سیل لرستان روز ارتش جشن تکلیف بندر آستارا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

دریافت 22 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از بانوان و خانواده‌های آستارایی به منظور قدردانی از پلیس به عنوان مجریان طرح نور فراجا، طرح صیانت از عفاف و حجاب با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آستارا، ضمن دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از اجرای طرح نور در شهرستان آستارا در حوزه تحکیم مبانی حجاب و عفاف اعلام حمایت کردند.

«سرهنگ عبدالعلی شعبانی» فرمانده انتظامی آستارا در این مراسم ضمن تشکر از مردم شهرستان، به ویژه بانوان برای همکاری و همراهی در اجرای طرح نور اظهار کرد: خوشبختانه شاهد همکاری وصف‌ناپذیر مردم عزیز شهرستان به ویژه بانوان فهیم و قانون‌مدار شهرمان با پلیس هستیم.

وی افزود: قاطبه زنان و دختران شهرستان مرزی آستارا، ارزش وجودی خود را دانسته و نسبت به رعایت قوانین عرصه عفاف و حجاب تمکین دارند که این حاکی از فهم و شعور نهفته در زنان این مرز و بوم است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که زنان کشورمان در امنیت و آرامش لازم در جامعه، فعالیت‌های خود را انجام دهند، افزود: نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است و از همه شهروندان محترم، به‌ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می‌شود به‌منظور رعایت قانون و حفظ ارزش‌های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را آن‌گونه که شایسته است رعایت کنند.

کد خبر 6088347

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند