Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@13:37:56 GMT

طرح غربالگری و معاینه 25 هزار دانش آموز در البرز انجام شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۵۶۳

طرح غربالگری و معاینه 25 هزار دانش آموز در البرز انجام شد

کرج - ایرنا -دکتر محمد ناصری کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کردکه در سال تحصیلی طرح غربالگری و معاینه 25 هزار دانش آموزش مقطع ابتدایی این استان انجام شد.

به گزارش ایرنا دکتر محمد ناصری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در کرج اظهارداشت: همچنین 40 هزار دانش آموز پایه ششم مقطع ابتدایی نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این استان نسبت به کشور درصد بالایی پوشش وارنش فلوراید برای مقاوم سازی دندان گروه های هدف انجام داده است.
ناصری خاطر نشان کرد: در این خصوص با اداره کل آموزش و پرورش استان البرز همکاری های لازم را داریم.
وی با اشاره به اینکه طرح مسواک انگشتی برای کودکان زیر 2 سال در دست اقدام است، گفت: در برخی مراکز جامع سلامت و توسط بهورزان و کارشناسان مسواک انگشتی به مراجعه کنندگان که کودکان زیر 2 سال دارند داده می شود.
این مسئول با بیان اینکه طرح وارنش فلوراید را به روش های مختلف می توان انجام داد، گفت: فلوراید به صورت انواع محلول، ژل و فوم است که اکنون معاونت بهداشتی از نوع فوم آن که به صورت لایه ای است روی دندان های گروه هدف استفاده می کند.
ناصری تاکید کرد گروه هایی که این اقدامات را انجام می دهند آموزش های لازم را گذرانده اند .
وی گفت: اکنون طرح عالی از پوسیدگی دندان ها در پایه ششم ابتدای مدارس استان البرز انجام می شود و ترمیم دندان های پوسیده، کشیدن دندان ها در مراکز بهداشت دهان و دندان استان صورت می گیرد.
وی افزود: البته این طرح در تمام پایه های مقاطع ابتدایی که شامل اول تا ششم است برای اولین بار در شهرستان طالقان و نمین در حال اجرا است اما سایر مناطق البرز تنها مقطع ششم شامل می شود.
7410/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي غربالگري دانش آموزان علوم پزشكي البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

مدیر کل بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده جهت عملیاتی شدن غربالگری بیماری SMA در کشور طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا،  کوروش اعتماد امروز در یک نشست خبری با اشاره به بیماری SMA به عنوان یک بیماری وابسته به ژنتیک، گفت: کار مطالعاتی در راستای غربالگری بیماری SMA در کشور انجام شده و سه سناریو در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس غربالگری بیماری SMA در سه گروه شامل جمعیت عمومی کشور، افرادی که ازدواج فامیلی دارند و همچنین افراد دارای فرزند SMA انجام خواهد شد.

اعتماد به اقدامات مورد لزوم پس از شناسایی موارد نیز تاکید کرد و گفت: شیوه‌نامه غربالگری SMA در حال تدوین است و این برنامه در سال جاری عملیاتی می‌شود.

در همین رابطه دکتر وطن‌خواه _ رییس آزمایشگاه مرجع وزارت نیز گفت: در زمینه آزمایشگاهی و تشخیص آزمایشگاهی SMA نیز اقدام خوبی صورت گرفته است و یکی از کیت‌های تولید داخل در کارگروه مربوطه مصوب شده و به اداره کل تجهیزات سازمان غذا و دارو اعلام شده است، بنابراین تشخیص این بیماری با کیت تولید داخل خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی
  • ۵۴ هزار دانش آموز گلستانی سفیر سلامت هستند
  • اعزام ۹۰ دانش آموز جوانرودی به مناطق عملیاتی
  • غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان