Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:49:38 GMT

جانمایی های غلط شهری در پایتخت باید اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۷۶۹

جانمایی های غلط شهری در پایتخت باید اصلاح شود

تهران- ایرنا- سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران با بیان اینکه 70 درصد پدافند غیرعامل در حوزه شهری است افزود: برخی جانمایی های شهری در پایتخت دارای اشکالاتی است و باید اصلاح شود.

به گزارش ایرنا، علی رضوان روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه برخی از این جانمایی ها از زمان ایجاد مشکل داشته اند افزود: خیابان ناصر خسرو دارای انبارهای شیمیایی است که یک مدت بحث جابه جایی آن به خارج از شهر مطرح شد ولی هنوز محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جانمایی برخی از اماکن و مراکز خدمات رسانی در استان تهران در گذشته باعث ایجاد مشکلاتی شده است افزود: اگر حادثه ای در این مکان ها رخ دهد خسارت های جبران ناپذیری خواهد زد.
رضوان با اشاره به اینکه اگر نتوانیم تهدیدات را پیش بینی کنیم مدیریت شهری آسیب پذیر خواهد شد ادامه داد: مدیران و سیاستگزاران شهری باید مباحث پایه ای از جمله مکان یابی تاسیسات خدماتی و زیرساخت های پدافندغیرعامل را که مورد غفلت واقع شده است را مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان این که 11 کارگروه تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل تشکیل شده است گفت: در کنار این کارگروه ها، قرارگاه های عملیاتی نیز فعال هستند تا در زمان تهدیدات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.
سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران بیان داشت: نیازمند آموزش مدیران شهری به خصوص تیم های آتش نشانی و ارتقای تجهیزات هستیم.
وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان تهران باید کمیته های پدافندغیرعامل شکل گیرد گفت: 4 مورد شرح وظیفه برای این کمیته ها در نظر گرفته شده است که باید جلسه های آن هر سه ماه یکبار برگزار شود.
رضوان گفت: این کمیته می تواند با بررسی مسائل مختلف شهری تهدیدات پدافند غیرعامل را شناسایی کند و اقدامات مقابله ای را انجام دهد.
وی از انعقاد قرارداد برای انجام هفت طرح مطالعاتی در حوزه پدافندغیرعامل در شهرهای استان تهران خبر داد و گفت: این طرح ها در هفت شهر تهران اجرایی خواهد شد تا تهدیدات موجود شناسایی شود و بر اساس آن راهکارهای و تجهیزات زیرساختی ارائه شود.
رضوان گفت: در استان تهران شاهد شناسایی و جلوگیری از تهدیدات شیمیایی توسط پدافند غیرعامل هستیم که باید مدیریت شهری نیز در این عرصه فعال شود و بر فرهنگ سازی و آشناسازی شهروندان با مسائل پدافندی اقدام کند.

** مهاجرت های کنترل نشده مشکلاتی در استان تهران ایجاد کرده است
مدیرآموزش و پژوهش سازمان پدافندغیرعامل کشور نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: مدیریت شهری و سازمان بحران باید نسبت به سه حوزه حاشیه نشینی، مراکز خطر ساز و تهدیدات سخت هشیار باشند تا خدمات رسانی دچار اختلال نشود.
سعید فرقانی با بیان اینکه مهاجرپذیری باعث ایجاد مشکلاتی در استان تهران شده است گفت: مهاجرپذیری از روستا به شهر معضلات امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به همراه داشته است که باید نسبت به وضعیت اسکان های غیررسمی و حاشینه نشینی حساسیت نشان داد.
مدیرآموزش و پژوهش سازمان پدافندغیرعامل کشور گفت: همچنین سیاست های شهرنشینی باعث شده است که مراکز خطر ساز در حریم و داخل محدوده شهری ایجاد شود و باید نسبت به ایمن سازی و جانمایی مناسب کارگاه های صنعتی، شیمیایی، مخازن آب، پالایشگاه های شهری اهتمام ورزید.
وی با اشاره به اینکه ساختار پدافندغیرعامل در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ایجاد شده است ابراز داشت: که این امر می تواند نقش مناسبی در مدیریت مسائل شهری و پدافند غیرعامل اعمال کند تا با آمادگی بیشتر با تهدیدات در این حوزه مقابله کرد.

** بودجه مطالعات پدافندغیرعامل تامین شود
نماینده اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر این که بودجه مطالعات پدافندغیرعامل توسط شورای اسلامی استان تهران تامین شود گفت: 50 درصد بودجه توسط سازمان پدافندغیرعامل اختصاص می یابد که باید باقی اعتبار از سوی سایر دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری تامین شود.
محمدرضا درگزی اضافه کرد: باید پیش بینی طرح های پیشگیرانه و پدافندغیرعامل در بودجه اصلی شهرداری دیده شده و اختصاص یابد.
تهرام/8138//6139

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پدافند غير عامل شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات و دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب امروز پس از طی دوره ای بیماری درگذشت.

بیشتر بخوانید: آریانا ولی‌نژاد درگذشت + سوابق

سیده زهرا شجاعی متولد سال ۱۳۳۵ در تهران بود و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای علوم سیاسی و مدیریت استراتژیک را از دانشگاه تهران داشت.

او در دانشگاه‌های تهران و دانشگاه الزهرا(س) سابقه تدریس و همچنین با مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری داشت.

شجاعی فعالیت هایش را از ابتدای انقلاب آغاز کرد و از اعضای ستاد استقبال از حضرت امام خمینی (س) بود

او در حوزه زنان فعالیت می‌کرد و همچنین سابقه فعالیت‌های سیاسی داشت و رئیس مجمع زنان اصلاح طلب بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225416 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • ذوب‌آهن به تهران می‌آید
  • اسکان نوروزی در ۷ بوستان پایتخت + آدرس
  • اسکان مسافران نوروزی در ۷ بوستان پایتخت
  • هشدار به پایتخت‌نشینان؛ وزش باد شدید در تهران
  • افزایش ساعت فعالیت مترو پایتخت در شب‌های قدر
  • زهرا شجاعی درگذشت+ سوابق
  • صدور هشدار زرد / وزش باد شدید در پایتخت در راه است
  • ثبت هوای پاک در پایتخت
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول