Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@02:47:04 GMT

رضایی: کشورها مجبور به خرید نفت از ایران هستند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۹۵۸

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بعید است فروش نفت ایران به صفر برسد، گفت که پیش‌بینی ما این است که برنامه آمریکا درباره خرید نفت از ایران قابل اجرا نخواهد بود و قطعاً طرح آمریکا با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدابراهیم رضایی در واکنش به بیانیه اخیر کاخ سفید مبنی بر اینکه آمریکا معافیت‌های نفتی داده شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد، گفت: بازارهای نفت به شدت به ایران نیاز دارند و جایگزینی به جای نفت ایران وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قرار باشد طبق نظر آمریکا شرایط پیش رود قیمت نفت سرسام‌آور بالا آمده و بازار نفت دچار التهاب می‌شود. از این رو به نظر می‌رسد این تصمیم خیلی قابلیت اجرایی ندارد.

وی با بیان اینکه باید مسئولان راه‌های جایگزین برای فروش نفت را پیدا کنند، گفت: با وجودی که برنامه آمریکا صددرصد قابلیت اجرایی شدن ندارد، ولی باید با تدبیر و تلاش و هماهنگی همه عناصر داخلی بازارهای متنوع برای فروش نفت را پیدا کرد و در اختیار وزارت نفت قرار داد تا نفت ایران فروش رفته و طرح آمریکا با شکست مواجه شود.

رضایی با تاکید بر اینکه کشورهای همراه با آمریکا خسارات زیادی را متحمل خواهند شد، افزود: البته برخی از کشورها ابراز نارضایتی کردند که نمونه آن چین است که اعلام کرده نمی‌تواند با آمریکا همراهی کند. هندی‌ها هم در صورت حرکت طبق برنامه آمریکا بیش از ۱۰ میلیارد دلار خسارت می‌بینند. اینها نشان می‌دهد که کشورها مجبور به خرید نفت ایران هستند.

وی در پایان و در جمع‌بندی گفت که این تصمیم آمریکا تأثیرگذار نخواهد بود و قطعاً فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تحریم های ایران تحریم نفتی معافیت از تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه چهارشنبه در حاشیه ستاد عالی رشد اقتصادی استان افزود: با توجه به میزان سرمایه گذاری که در حوزه انرژی توسط سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در استان صورت گرفت مقرر شد که اشکالات فراری برطرف شود و راهکارهای مناسبی برای خرید برق توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

استاندار مازندران همچنین اظهار کرد: قرار شد برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند برق تولیدی را به مشتریان خاص خود بفروشند و همچنین بخش خصوصی با توجه به سال شعار سال جاری در زمینه تولید انرژی مشارکت کند.

وی نقش برق منطقه را برای ثروت افزایی در استان مازندران مهم ارزیابی کرد و گفت: در حوزه شرکت زیرساخت نیز مجموعه آورده‌های شرکت زیرساخت در سال گذشته ۱۰۷ با رشد روبرو بود و قرار شد که امسال به صورت جهشی در زیرساخت‌ها مشارکت صورت گیرد.

حسینی پور تکمیل زیرساخت‌ها را در هوشمندسازی استان مؤثر دانست و گفت: امیدواریم سال جاری سال جهش در این بخش باشد.

استاندار مازندران گفت: همچنین قرار شد تراکنش مالی بنگاه‌های اقتصادی خرد و بزرگ در استان صورت گیرد و اگر مجموعه ذخایر دستگاه پوز این بنگاه در استان صورت نگیرد خدمات ارائه شده به این بنگاه‌ها قطع می‌شود و باید ذخیره مالی بنگاه‌های اقتصادی فعال استان در داخل استان باشد.

کد خبر 6081516

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!