Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@11:57:20 GMT

ترویج فرهنگ زیارت با زبان فرهنگ و هنر اثر گذار است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۹۹۹۸

ترویج فرهنگ زیارت با زبان فرهنگ و هنر اثر گذار است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) که زیارتشان برابر با زیارت حضرت سید الشهدا (ع) است را می توان با زبان فرهنگ و هنر به زیبایی بیان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، دوم اردیبهشت ماه در دیدار با «احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیران جشنواره حکمت و نیایش، با اشاره به اهمیت زیارت این امامزاده واجب التکریم و امامزادگان مجاور افزود: معرفی ائمه اطهار علیهم السلام و فرزندان طاهرینشان و فلسفه زیارت آنان را می توان در قالب فیلم و سایر ظرفیت های هنری ترویج داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تاکنون اقدامات فرهنگی و هنری خوبی در این زمینه انجام شده ولی نسبت به جایگاه ائمه طاهرین (ع) و امامزاداگان باید فعالیت های بیشتری صورت پذیرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزاری چندین دوره جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم (ع) را مفید ارزیابی کرد و افزود: استمرار این حرکت در ابعاد ملی لازم است و برای اجرای باشکوه این حرکت ارزنده، همکاری و ظرفیت نهادهای مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مثمر ثمر خواهد بود.

«احد جاودانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی حکمت و نیایش با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در قالب جشنواره‌های آیات در استان تهران گفت: این جشنواره با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف معرفی آثار برتر پژوهشی، علمی و ادبی در حوزه عترت برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت مبانی دینی و بنیان‌های اخلاقی با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، حمایت از پژوهشگران، استادان، هنرمندان و فعالان حوزه معارف و مفاهیم عترت طاهره(ع)، جریان‌سازی و رونق بخشی به این نوع آثار پژوهشی ازجمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: معرفی ابعاد شخصیتی و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همواره جزو برنامه های مهم این اداره کل بوده است و از ظرفیت فرهنگ و هنر در معرفی و بازشناسی بیشتر ائمه طاهرین (ع) همواره بهره گرفته می شود.

در ادامه دبیر علمی و دبیر هنری جشنواره ملی حکمت و نیایش و همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یکی از الگوهای بسیار خوب در کشور برگزار می‌شود که استان کرمانشاه نیز سال گذشته برای نخستین بار این نمایشگاه را با برنامه‌ریزی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برپا کرد.

وی با تاکید بر اهداف برپایی نمایشگاه قرآن و عترت، افزود: این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ و روحیه انس با قرآن و آشنایی با فضای قرآنی و همچنین درک مفاهیم از راه‌های مختلف در غرفه‌ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۰ فروردین‌ماه با بیش از ۴۰ غرفه با موضوعات مختلف در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد آغاز به کار خواهد کرد.

جلالی تاکید کرد: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت با موضوعات متعدد اما با یک محوریت واحد به مدت ۶ روز فعالیت داشته و امسال با شناسایی و سپس رفع نواقص در نمایشگاه سال گذشته به دنبال یک فضای شاد معنوی به‌ویژه برای جامعه هدف کودک و نوجوان خواهیم بود.

وی به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها بر برپایی یک نمایشگاه قرآنی مطلوب در استان کرمانشاه تاکید و بیان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه محصولات مختلف قرآنی، کرسی‌های تلاوت، تفسیر آیات، بازی‌های قرآنی برای سنین کودک و نوجوان، معرفی کتاب‌ها، مفاخر حوزه قرآنی و همچنین فعالین، حافظان و قاریان و… به همراه یک فضایی شاد و معنوی دنبال می‌شود.

جلالی در پایان یادآور شد: لازمه شناخت و تبلیغات مناسب برای معرفی نمایشگاه قرآن و عترت به کار فضای رسانه به ویژه صدا و سیما است که با پوشش خبری از قبل و حین برنامه‌های اجرایی در این نمایشگاه می‌توان مردم را به این نمایشگاه دعوت و جذب کنیم.

فعالان قرآنی، مؤسسات قرآنی و دستگاه‌های اداری مختلف استان ازجمله آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، بسیج، سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی نیز در نمایشگاه قرآن کرمانشاه با برپایی غرفه‌هایی قرآنی از جمله شرکت کنندگان و برگزار کنندگان نمایشگاه خواهند بود.

خبرنگار: علی امیری

انتهای خبر/

کد خبر: 1225446 برچسب‌ها کرمانشاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • تعطیلات نوروزی در قبله تهران
  • محفل انس با قرآن در مصلای الیگودرز برگزار شد