Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@17:17:56 GMT

رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۰۱۳۵

رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در  مراسم رونمایی از پوستر فراخوان سی‌امین جشنواره تئاتر کردستان اظهار کرد: کشف و شناسایی استعدادهای مؤثر در پیشرفت تئاتر استان، حمایت از گروه‌های نمایشی جهت تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان و تعامل و همفکری هنرمندان جوان و پیشکسوت از جمله اهداف برگزاری ان جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه موضوع نمایش‌های جشنواره آزاد است، افزود: مضامین دینی متکی بر خلاقیت و نوآوری، پرداختن به موضوعات اجتماعی، احیا کردن نمایش‌های آیینی و سنتی و متون نمایشی ایرانی و به ویژه آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت انتخاب خواهند بود.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر استانی صرفا" نمایش های صحنه‌ای و رادیویی مورد داوری قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: بخش اصلی جشنواره مختص نمایش‌‎های صحنه‌ای است که به صورت رقابتی برگزار می‌شود و تمامی نمایش‌هایی که از تاریخ یکم شهریورماه 97 تا یکم آبان ماه 98 تولید و اجرای عمومی شده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش جشنواره باشند.
وی ادامه داد: در بخش نمایش‌های رادیویی نیز نمایش‌هایی که از تاریخ یکم فرودین ماه 97 تا یکم مهر ماه 98 به دو زبان فارسی یا کُردی تولید شده باشند می‌توانند با ارسال فایل صوتی کامل اثر به دبیرخانه جشنواره، متقاضی حضور در جشنواره باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ذکر کرد: متون اقتباسی هم می‌توانند در بخش رقابتی حضور یابند و به تمامی گروه‌های راه یافته به جشنواره، نیز کمک هزینه تعلق خواهد گرفت.
وی ادامه داد: به منظور حمایت از نویسندگان و نمایشنامه های جدید و لزوم نگهداری این آثار در انجمن هنرهای نمایشی استان و داشتن شرایط چاپ، ضروری است متون متقاضی حضور در جشنواره بر روی لوح فشرده در محیط word با ذکر مشخصات کامل و شماره تماس به دبیرخانه ارائه شود.
قلعه‌شاخانی افزود: ارائه یک جلد از پایان نامه های دانشجویی نمایشی در بخش همایش آسیب شناسی به همراه خلاصه آن در قالب لوح فشرده در محیط word به دبیرخانه جشنواره الزامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مکان برگزاری جشنواره را شهر سنندج اعلام کرد و گفت: نتایج بازبینی و معرفی نمایش‌های حاضر در جشنواره در دوم آبان ماه 98 صورت خواهد گرفت و زمان برگزاری جشنواره نیز دهم الی 13 آبان ماه 98 است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر