Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مصفا معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت:تا کنون ۱۵۷ خانوار سیل زده روستا‌های شهرستان هیرمند اسکان داده شده است.

وی افزود:تعداد ۸۳۱ نفر در حال حاضر در چادر‌های هلال احمر اسکان داده شده است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان افزود روستا‌های دهمرده، یوسف زهی و عنایت در خطر سیلاب قرار دارند

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان پرواز هلی کوپتر هم وجود ندارد و می‌بایست تا صبح صبر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتهای پیام/ع

دسترسی به روستا قطع شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش ویژه هلال احمر برای سیل احتمالی در ۵ استان/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آماده‌باش ویژه این سازمان برای احتمال وقوع سیل در ۵ استان کشور از تشکیل «کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی» خبر داد و از مردم و به خصوص مسافران نوروزی خواست که از حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها به جد پرهیز کنند.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به صدور هشدارهای سطح قرمز سازمان هواشناسی در مورد بارش شدید باران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان گفت:‌ فعالیت این سامانه از عصر امروز آغاز شده و تا نخستین روز از سال جدید ادامه خواهد داشت. یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های ما در مورد این سامانه احتمال جاری شدن سیلاب در مناطق مستعد است، از این رو «کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی» را در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایجاد کردیم  و از عصر امروز نمایندگان وزارت نیرو، پلیس، مدیریت بحران و ... در این ستاد مستقر خواهند شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در این کمیته که با مجوز سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است، تصمیمات آنی درباره تخلیه روستاها و مناطق و همچنین انسداد معابر و ... اتخاذ خواهد شد و لازم است که مردم نیز همکاری خوبی را با امدادگران داشته است.

وی افزود:‌ استان‌های معین نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند و بنا شده تا جلسات متناظر با کمیته پیشگیری و آمادگی پاسخ به شرایط جوی در خود استان‌های هدف و فرمانداری‌ها نیز برگزار شود.

محمودی با اشاره به نقش مردم در جلوگیری از حوادث گفت:‌یکی از نگرانی‌های جدی ما، مسافران نوروزی هستند، چرا که ممکن است این افراد آشنایی کاملی با شرایط جغرافیایی شهری که در آن اسکان دارند، نداشته باشند و همین موضوع سبب شود تا آنان در هنگام بارندگی‌ها دچار حادثه شود. لذا توصیه اکید ما این است که مردم عزیز سفرهای نوروزی خود به پنج استان چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان را به بعد از دوم فروردین ماه موکول کنند.

وی گفت:‌ سازمان امداد و نجات نیز در آماده‌باش کامل قرار دارد. همچنین پنج فروند بالگرد امدادی را نیز به حالت آماده‌باش کامل درآورده‌ایم و تجهیزات و امکانات لازم را در این استان‌ها فراهم کرده‌ایم.

در همین زمینه بیشتر بخوانید:‌

آماده باش مدیریت‌ بحران در پی هشدار قرمز هواشناسی برای ۵ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:‌ این پنج استان در این دو روز، بسیار در معرض خطر هستند و از مردم و مسافران نوروزی خواهش می‌کنیم کارهای ریسکی انجام ندهند و در اماکن امن بمانند. همچنین در هنگام بارش‌ها خودروی خود در یک مکان مرتفع پارک کنند و در خودرو نمانند. ما همه تلاش خود را می کنیم تا مشکل خاصی برای مردم پیش نیاید اما نیازمند همکاری مردم با مسئولان هستیم. توقف یا اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها، قرارگرفتن در نقاط مرتفع، قرار گرفتن روی پل‌ها و به خصوص پل‌های روستایی و فرعی، قرار گرفتن در مسیرهای مجاور رودخانه‌ها و ... از جمله مواردی است که حتما باید از آن پرهیز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی در کردستان
  • اسکان مسافران نوروزی بخشی از سلامت سفر را مهیا می‌کند
  • ۶۴۰ امدادگر هلال احمر در جاده‌های کرمان مستقر شدند
  • هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای سیل احتمالی در این ۵ استان
  • فعالیت ۲۱ پایگاه در طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر خراسان‌شمالی
  • شهرستان بردسکن نیاز به دو پایگاه امداد و نجات جاده ای دیگر دارد
  • آماده‌باش ویژه هلال احمر برای سیل احتمالی در ۵ استان/ هشدارهایی که باید جدی گرفته شود
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی توسط هلال احمر خراسان شمالی
  • آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر کردستان
  • جذب ۲۰۰ امدادگر جوان در جمعیت هلال احمر استان فارس