Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – وزیر بهداشت و محیط زیست عراق تاکید کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا بر روند همکاری های بهداشتی بین عراق و جمهوری اسلامی ایران اثر گذار نخواهد بود.

«علاء الدین علوان» وزیر بهداشت و محیط زیست جمهوری عراق شامگاه دوشنبه بعد از پایان دور نخست مذاکرات با «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک در پاسخ سوال خبرنگار ایرنا گفت که تحریم های یکجانبه آمریکا به هیچ وجه بر روی همکاری های بهداشتی و درمانی بین عراق و جمهوری اسلامی ایران اثر گذار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد که همکاریهای بهداشتی و درمانی بین دو کشور هرگز متاثر از اینگونه مسائل سیاسی نمی شود بلکه عراق برای گسترش و هماهنگی بیشتر همکاری ها بین دو کشور در این حوزه تلاش می کند.
وی با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری که قبلا بین وزارتخانه های بهداشت دو کشور امضا شده و پروتکل های الحاقی آن خاطرنشان ساخت که این مسائل ارتباطی به تحریم های یکجانبه آمریکا ندارد بلکه دو کشور اصرار دارند که مناسبات را بیش از پیش بین همدیگر توسعه دهند.
خاورم*2*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عراق بهداشت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس گفت: حجم مبادلات تجاری تهران – مینسک در سال ۲۰۲۳ میلادی، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، از سفارت ایران در مینسک، علیرضا صانعی این سخنان را در نشست معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران که با حضور نمایندگان ۱۷۰ شرکت بلاروسی فعال در عرصه تولیدات صنعتی، صنایع چوب، صنایع سبک و مواد غذایی، تجارت و سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، پزشکی و داروسازی و بانکداری برگزار شد، بیان کرد.

در این نشست که به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک و با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری بلاروس برگزار شد، صانعی افزود: نبود زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل، مبادلات مالی و بانکی و تعاملات گمرکی در وهله نخست و عدم شناخت تجار دو کشور نسبت به پتانسیل ها و ظرفیتهای اقتصادی طرف مقابل در وهله بعد، از مهمترین موانع و مشکلات موجود در توسعه همکاری‌های اقتصادی تهران – مینسک است.

سفیر ایران در بلاروس در ادامه بر ضرورت تلاش و همکاری مشترک نهادهای دو کشور برای برطرف کردن این موانع تأکید کرد.

ایران شریک راهبردی بلاروس است

معاون رئیس اتاق بازرگانی بلاروس نیز ضمن استقبال از برگزاری چنین نشست‌هایی بر اهمیت این رویداد در توسعه مناسبات و مراودات مینسک - تهران تاکید کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران شریک راهبردی بلاروس است و بنگاه ها و شرکت های زیادی اراده جدی و پیشنهادهای مشخصی برای توسعه همکاری ها و اجرای پروژه های مشترک با ایران دارند.
دنیس ملشکین با اشاره به پویایی گردش تجاری بلاروس و ایران بر عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود برای توسعه و تنوع بخشیدن به واردات و صادرات کالا و خدمات، همکاری در زمینه تبادل تجربه، انتقال فناوری بین دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این نشست وابسته بازرگانی سفارت ایران در مینسک نیز بخشی از ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی، سرمایه گذاری، زیرساخت های لجستیکی و رویدادهای تجاری جمهوری اسلامی ایران را به فعالان اقتصادی حاضر در این نشست معرفی کرد. همچنین مدیرعامل بانک ایرانی - بلاروسی « تی سی» ظرفیت ها و امکانات این بانک را به عنوان یک فرصت در توسعه تجارت بین فعالان اقتصادی دو کشور تشریح کرد.

در پایان بخش عمومی این رویداد، جلسات جداگانه ای بین نمایندگان شرکت های بلاروسی، سفیر کشورمان و نمایندگان بخش اقتصادی سفارت برگزار شد.

در گزارش دریافتی به آمار مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲ اشاره‌ای نشده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس پیش از این در مصاحبه‌ای تصویری، از ریل‌گذاری برای ارتقای مبادلات تجاری دوجانبه به ۳۰۰ میلیون دلار و در گام بعدی به یک میلیارد دلار خبر داده بود. ( اینجا ببینید و بخوانید )

جمهوری بلاروس، سرزمین محصور در خشکی در اروپای شرقی است که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی هم‌مرز است. پایتخت آن شهر مینسک است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم افغانستان بوده است
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد | ماجرای سرقت نفت ایران توسط آمریکا
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان