Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: ۹۵ درصد دارو‌های مورد نیاز بیماران با بهترین کیفیت در داخل کشور تهیه و حتی به کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

قباد محمدی ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۵ درصد دارو‌های مصرفی کشور تولید داخل است و فقط پنج درصد داروی وارداتی داریم، اما ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه همین دارو‌های تولید داخل نیز از کشور‌های دیگر وارد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: با اقداماتی که از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته برای شش ماه آینده دپوی دارویی کشور کامل است و برای بعد از این مدت نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

محمدی گفت: حمایت و استفاده از دارو‌های تولید داخل از مهمترین راهبرد‌های وزارت بهداشت است و مقرر گردیده صدور مجوز برای واردات دارو‌هایی که واردات آن‌ها ضروری نیست کاهش یابد تا ارز کشور برای این اقلام غیر ضروری مصرف نشود.

وی ادامه داد: مردم باید تا جایی که امکان دارد از دارو‌های ایرانی استفاده کنند و مطمئن باشند که دارو‌های ایرانی با کیفیت عالی تولید شده و جوابگوی نیاز‌های درمانی آنان خواهد بود، این دارو‌ها حتی به کشور‌های دیگر از جمله روسیه نیز صادر می‌شود.

وی افزود:با توجه به پایین بودن قیمت دارو در کشور خطر قاچاق معکوس دارو به ویژه دارو‌های خاص در کشور و خصوصا استان‌های مرزی مانند کرمانشاه جدی است.

محمدی گفت: با توجه به افزایش هزینه مواد غذایی، احتمال تقلب در انواع مواد غذایی بیشتر است و در این زمینه نیز تشدید نظارت را با همکاری سایر بخش‌ها به جدیت انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: مردم باید از خرید مواد غذایی بدون مجوز سازمان غذا و دارو جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

حدود ۹۵ درصد دارو‌های مصرفی کشور تولید داخل است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دارو علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در بازدید از رودخانه کلقان چایی در روستای بیگ بلاغی گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی در خصوص بارشها و به منظور جلوگیری از آب گرفتگی و آلودگی‌های زیست محیطی، لایروبی نهرها و مسیل‌های داخل شهر و روستا باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی افزود: لایروبی رودخانه‌ها به ویژه مسیر‌های پرخطر و هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی ضروری است چرا که لایروبی نکردن رودخانه‌ها در داخل روستا‌ها به ویژه رودخانه‌های کلقان چایی و قرانقو و حتی رودخانه‌های دامناب چایی و سرسکند چاییداخل شهر تهدید جدی برای شهرستان است.

قشلاقی همچنین برخورد با ساخت و ساز‌ها در حریم قانونی رودخانه‌ها را خواستار شد و گفت: دهیاران و بنیاد مسکن باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواست به آزاد سازی حریم پلها و پاکسازی دهنه آنها اقدام کند تا در هنگام بروز سیل ابنیه‌ها دچار خسارت نشوند.

 

دیگر خبرها

  • مهار تورم ماهانه و نقطه به نقطه در استان یزد/ شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • ضرورت لایروبی رودخانه‌های شهرستان هشترود
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند