Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@19:40:10 GMT

شکایت پلیس از شهرداری تهران منتفی است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۰۷۱۶

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از حل‌وفصل موضوع شکایت پلیس راهور از شهرداری در خصوص ادعای اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج یا فرد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن پورسیدآقایی در این رابطه اظهار کرد: پس از طرح این موضوع طی جلسه‌ای که با حضور نمایندگان پلیس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک، دو تن از اعضای شورای شهر و نماینده دادستان کشور در فرمانداری تهران برگزار و مستندات لازم و مصوبه شورای اسلامی شهر در این جلسه ارائه شد، اغلب اعضای حاضر در جلسه ازجمله فرمانده محترم راهور تهران پس از استماع دلایل شهرداری اقناع شدند که اخذ عوارض از ورودهای غیرمجاز به محدوده زوج یا فرد بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اقدامی قانونی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح ادامه روند حل‌وفصل شدن موضوع شکایت پلیس راهور از شهرداری تهران در خصوص ادعای اخذ غیرقانونی عوارض ورود به طرح زوج یا فرد تصریح کرد: شکایت مربوط به سه ماه قبل است و با مکاتبه‌ای که با فرماندهی محترم جدید راهور ناجا صورت پذیرفته دستور بازنگری در این موضوع داده‌شده است، منتظریم تا اقدامات رسمی از سوی اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در این خصوص صورت گیرد.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: آن دسته از شهروندانی که عوارض ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج یا فرد به‌حساب شهروندی‌شان منظور شده، می‌توانند از طریق سامانه «تهران من» به‌مانند جرائم راهنمایی و رانندگی به‌صورت انتخابی و اقساطی عوارض خود را پرداخت کنند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بر ضرورت پرداخت عوارض ورود غیرمجاز به محدوده‌ی طرح ترافیک و محدوده زوج یا فرد تاکید و بیان کرد: به‌شخصه معتقدم عوارض ورود به محدوده‌های مذکور حق تمامی شهروندان است و باید اخذ شود. از همین رو خطاب به شهروندان تهرانی اعلام می‌کنم و متعهد می‌شوم که ریالی از محل کسب درآمد حاصل از عوارض طرح ترافیک و زوج یا فرد، به‌جز در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی و رفع آلودگی هوای شهر و تحقق حقوق شهروندان، هزینه نخواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در سطح شهر ممنوع

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در سه شب قدر تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر تهران ممنوع خواهد بود. همچنین هرگونه عملیات عمرانی و حفاری در سطح معابر شهر تهران نیز ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب‌های پرفضیلت قدر و حضور گسترده شهروندان در هیئات مذهبی جهت انجام فرایض این شب‌ها، پلیس راهور تهران بزرگ نیز به جهت سهولت رانندگان و حضور در مراسمات این شب‌ها وهمچنین تردد سایر شهروندان در دیگر مسیر‌ها، تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای را اندیشیده است.


وی افزود: همکاران بنده در هر سه شب قدر در اطراف و معابر پیرامونی تکایا، حسینه‌ها و امامزاده‌هایی که مراسمات شب‌های قدر برگزار می‌گردد حضور صددرصدی و فعال دارند.


سرهنگ مومنی بیان داشت: در محل‌هایی که فضای مناسب پارک داریم با نصب بنر جهت پارک وسایل نقلیه به شهروندان اطلاع رسانی می‌گردد.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توصیه می‌گردد خودرو‌های خود را به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده رو و قسمت جلویی آن رو به خیابان باشد پارک باشد که هنگام اتمام مراسم بتوانند به راحتی از پارک خارج شوند.


سرهنگ مومنی گفت: در این سه شب قدر تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر تهران ممنوع خواهد بود. همچنین هرگونه عملیات عمرانی و حفاری در سطح معابر شهر تهران نیز ممنوع است.


وی اظهار داشت: به رانندگان توصیه می‌شود از توقفات دوبله و سد معبر در سطح معابر خصوصا اطراف محل برگزاری مراسمات و نیز از توقف در حریم میادین و تقاطع‌ها که باعث کندی تردد دیگر وسایل نقلیه می‌شود جداخودداری نمایند.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: توصیه می‌شود پس از اتمام مراسمات با توجه به تاریکی هوا و خستگی و خواب آلودگی با دقت بیشتری رانندگی نمایند وسرعت و سبقت را مد نظر قرار داده تا شاهد وقوع حوادث نباشیم.


در خاتمه به شهروندان توصیه می‌شود با خادمین خود در مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ مستقر در معابر و محدوده‌ها، جهت هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات شب‌های قدر و سهولت تردد‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در سطح شهر ممنوع
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاههای اجرایی برای برگزاری روز جهانی قدس
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • ورود ۳۰۰ هزار خودرو به مازندران/ جاده چالوس یکطرفه می‌شود؟
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است