Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:02:35 GMT

نهمین نشست سه سرزمین یک زبان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۲۴۶

نهمین نشست سه سرزمین یک زبان برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- نهمین نشست «سه‌ سرزمین، یک زبان» با حضور کریستوفر کلوبله از آلمان، روبرت پروسر از اتریش و رافائل اوروایدر از سوئیس عصر روز سه شنبه در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، شهر کتاب با همکاری رایزنی‌های فرهنگی این سه کشور از سال 1390 در اردیبهشت هر سال و به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان سه شاعر و نویسنده‌ از آلمان، اتریش و سوئیس بوده که علاوه بر داستان‌خوانی به تعامل با نویسندگان، شاعران و علاقه‌مندان ایرانی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریستوفر کلوبله در سال 1982 در مونیخ متولد شد. تحصیلات دانشگاهی خود را در موسسه‌ لایپزیگ ادامه داد. وی از سال 2004 به بعد، جوایز و بورسیه‌های گوناگونی را به دست آورد. کلوبله نخستین رمان خود با نام «در میان تکروها» را در سال 2008 منتشر کرد. پس از آن در سال 2009 مجموعه داستان «وقتی در می‌زنند» و در سال 2012 رمان «معمولا همه چیز خیلی سریع» از او منتشر شد. رمان «خاندان جاودان زالس» او به قلم مهشید میرمعزی به فارسی ترجمه و منتشر شده است.
روبرت پروِسردر سال 1983 در آلپاخ واقع در استان تیرول به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته ادبیات تطبیقی و مردم‌شناسی فرهنگی و اجتماعی به پایان رساند. او مدتی در کشورهای آسیایی و انگلستان زندگی کرد. پروسر موسسه‌‌ای را برای حمایت از شاعران جوان بین‌المللی تاسیس کرد. در سال 2017 رمانی به نام «فانتوم» چاپ کرد که در همان سال نامزد جایزه «کتاب آلمان» شد. در سپتامبر 2019 رمان او به نام «گِماحبیبی» منتشر شد که برنده بورسیه اتریشی «پروژه‌های ادبی» سال 2018 تا 2019 شد. او تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.
رافائل اوروایدر نوامبر1974 در برن متولد شد. او نویسنده و موسیقی‌دان است. ادبیات آلمان و فلسفه را در دانشگاه فریبورگ خوانده است. وی موسیقی متن نمایش‌نامه‌های بسیاری را نوشته است و در دو نمایش‌نامه همکاری کرده است. اولین جلد اشعارش در سال 2000 با عنوان «نور در منلو پارک» منتشر شده است. او علاوه بر نویسندگی به کار ترجمه نیز مشغول و تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.
این نشست با حضور نویسندگان و شاعران ایرانی برگزار می‌شود و پس از داستان‌خوانی نویسندگان آلمانی‌زبان، درباره‌ وضعیت ادبیات معاصر در این سه کشور بحث و گفت ‌وگو می‌شود.
این نشست ساعت 16:30 دقیقه عصر امروز در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار خواهد شد.
شبد**1953**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سه سرزمين يك زبان برگزاري نهمين نشست شهر كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی اسرافیلی دیزجی افزود: این کنفرانس با هدف ارائه آخرین دستاورد‌های علمی ماده معدنی زئولیت و آشنایی پژوهشگران جوان با این سنگ معدنی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فراخوان مقاله این کنفرانس در محور‌های، زئولیت‌های طبیعی، مواد منفذدار پروس و سلسه مراتبی، شیمی میزبان،کاتالیست، بیوکاتالیست، الکتروکاتالیست، پتروشیمی و پالایش، فرآیند‌های جداسازی، مدل سازی و شبیه سازی
جذب، محیط زیست، نانوتکنولوژی و کامپوزیت‌ها و نانوکامپوزیت ها است

اسرافیلی اضافه کرد: نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران ۱۷ و ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ با حضور پژوهشگران، استادان و دانشجویان از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

دبیر نهمین کنفرانس زئولیت ادامه داد: همه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و مهلت ثبت نام در کنفرانس زئولیت تا ۲۰ تیر ۱۴۰۳ است.

 

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • مراغه میزبان نهمین کنفرانس زئولیت انجمن شیمی ایران
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود