Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@23:46:30 GMT

وزارت نیرو داده‌های هواشناسی به موقع تحلیل نکرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۲۵۹

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: داده‌های هواشناسی به موقع توسط وزارت نیرو تحلیل نشده است در حالی که سازمان هواشناسی در پیش‌بینی این بحران عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، صدیف بدری اظهار داشت: داده‌های هواشناسی به موقع توسط وزارت نیرو تحلیل نشده است در حالی که سازمان هواشناسی در پیش‌بینی این بحران عملکرد خوبی داشته است و در این زمینه می‌توان به این نتیجه رسید که برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بررسی ابعاد مختلف در این زمینه و ارائه توضیحات توسط وزارت نیرو در ارتباط با مقابله با سیل اولویت اساسی است و طبق جمع‌بندی اولیه مشخص شده است که متاسفانه برنامه‌ریزی دقیقی برای لایروبی رودخانه‌ها در سال‌های گذشته توسط این وزارتخانه انجام نیافته است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سد، لایروبی رودخانه‌ها و مقابله با سیل از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه واقع شود و بررسی کمیته آب و فاضلاب کمیسیون از برنامه‌هایی است که درصدد هستیم تا در راستای واکاوی این مسائل تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

بدری تصریح کرد:انتظار می‌رود در این زمینه و در ارتباط با تدوین برنامه‌های مناسب برای کنترل مدیریت بحران در سطح کشور یک برنامه اساسی و مدون داشته باشیم تا حتی الامکان در برابر حوادث و بلایای طبیعی در اسرع وقت ورود پیدا کرده و برای حل مشکلات در این زمینه موفق عمل کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کمیسیون عمران مجلس وزارت نیرو سازمان هواشناسی سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ۹۰ درصد نیرو‌های پتروشیمی ایلام بومی هستند
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • قول وزیر برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد