Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت‌های بوش و اوباما هم در تحریم ایران شکست خوردند. ترامپ اگر عاقل بود، بر تحریم‌ها تاکید می‌کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این تحلیل را روزنامه گاردین منتشر کرد و نوشت: تروریست خواندن سپاه پاسداران منافع اسرائیل و عربستان سعودی را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بازی جدید آمریکا با عبارت «معافیت از تحریم» صفرکردن صادرات نفت ایران غیرممکن است!


دونالد ترامپ بیش از ۱‌۱ میلیون ایرانی را یعنی حدود یک هفتم جمعیت کشور را تروریست اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطر بزرگتر ایجاد راهی است که حکومت‌های آینده پس از ترامپ را در دشمنی بدون برنده با ایران درگیر می‌سازد.


طراحی چند تصمیم آمریکا در خدمت منافع راهبردی اسرائیل و عربستان بوده و این تصمیم بی‌سابقه ترامپ صراحتاً با تعریف عاقلانه منافع ملی آمریکا در تناقض است. پمپئو ادعا می‌کند که این گام تنها ادامه «فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم ایران» است. این عملکرد مبتنی بر این فرض غلط است که تحریم‌ها ایران را مجبور به تسلیم خواهدکرد. جرج دبلیو بوش این رویکرد را دنبال کرد؛ شکست خورد. باراک اوباما نیز این رویکرد را داشت، او هم شکست خورد.


در حقیقت، در هر دو مورد، فشار آمریکا با فشار متقابل ایران در دستیابی به قدرت هسته‌ای مواجه شد. در واقع انعطاف‌پذیری آمریکا باعث انعطاف‌پذیری ایران شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل آمریکا تحریم ایران تحریم نفتی ترامپ گاردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو به انتقادهای آمریکا: چه زود 7 اکتبر را فراموش کردید؟!/ به جای فشار به ما به ایران و حماس فشار بیاورید

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر راستگرای اسراییل، در اظهاراتی در واکنش به انتقادهای اخیر برخی مقامات آمریکایی از جمله جو بایدن رییس جمهوری و "چاک شومر" رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، خواستار هدایت فشار بین المللی به حماس و ایران شد.

به گزارش عصرایران به نقل از وبگاه کاانال خبری" آی 24" اسراییل، نتانیاهو از اظهارات اخیر رهبران ایالات متحده از جمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا انتقاد کرد.

او روز یکشنبه (امروز) به فشارها علیه گسترش عملیات نظامی اسراییل در رفح و درخواست آمریکا برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اسراییل انتقاد کرد.

نخست وزیر اسراییل در افتتاحیه نشست هفتگی کابینه امنیت دولتی (SSC) گفت: "از آغاز جنگ، ما در دو جبهه می جنگیم - جبهه نظامی و جبهه سیاسی."

او ادامه داد: در جبهه سیاسی تا کنون توانسته ایم به نیروهای خود اجازه دهیم تا 5 ماه کامل به شکل بی سابقه ای بجنگند، اما بر کسی پوشیده نیست که فشارهای بین المللی علیه ما در حال افزایش است."

نتانیاهو با اشاره به اظهارات انتقادی اخیر بایدن و چاک شومر گفت:" در جامعه بین المللی کسانی هستند که در حال حاضر، قبل از دستیابی به همه اهداف، تلاش می کنند جنگ را متوقف کنند." 

نتانیاهو توضیح داد: "آنها این کار را با تلاش برای برگزاری انتخابات زودهنگام در بحبوحه جنگ انجام می دهند و این کار را انجام می دهند زیرا می دانند که انتخابات اکنون جنگ را متوقف می کند و کشور را حداقل برای 6 ماه فلج می کند."

او افزود: پس بیایید واضح بگوییم: اگر ما اکنون جنگ را متوقف کنیم، قبل از رسیدن به همه اهداف، به این معنی است که اسراییل در جنگ شکست خورده است و ما این اجازه را نمی‌دهیم. به همین دلیل است که نباید تسلیم این فشارها شویم. ما تسلیم آنها نخواهیم شد."

وی افزود:" برعکس، این حقیقت ساده تنها عزم ما را برای ادامه مبارزه با فشارها و ادامه جنگ تا پیروزی مطلق، تقویت می‌کند. ادامه جنگ مادامی که همه گروگان های ما آزاد شوند و اطمینان از اینکه غزه دیگر تهدیدی علیه اسراییل نخواهد بود."

نتانیاهو افزود: "برای انجام این کار، ما در رفح نیز عملیات خواهیم کرد. این تنها راه برای از بین بردن بقیه گردان های حماس است و این تنها راه اعمال فشار نظامی لازم برای آزادی همه گروگان هایمان است."

نخست وزیر اسراییل گفت: "به همین منظور، ما برنامه های عملیاتی برای اقدام در رفح از جمله ارتقای مراحل تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی را تصویب کردیم. این یک گام ضروری به سمت اقدام نظامی است. دوباره - ما با احتیاط عمل خواهیم کرد. چند هفته طول می کشد و این اتفاق خواهد افتاد."

او افزود:" و به دوستان ما در جامعه بین‌المللی می‌گویم: آیا حافظه شما اینقدر کوتاه است؟ به این سرعت 7 اکتبر را فراموش کردید، وحشتناک‌ترین قتل عام علیه یهودیان از زمان هولوکاست؟ به این سرعت آماده هستید که اسراییل را از حق دفاع از خود محروم کنید. علیه هیولاهای حماس؟ آیا به این سرعت وجدان اخلاقی خود را از دست دادید؟"

وی ادر ادامه مدعی شد:" به جای فشار بر اسراییل که در حال جنگ عادلانه است، فشار خود را علیه حماس و حامی آن - ایران هدایت کنید. آنها هستند که برای منطقه و کل جهان خطر ایجاد می کنند. 

نتانیاهو در پایان گفت: ما در هر صورت با همه فشارها روبرو خواهیم بود و به یاری خداوند تا پیروزی کامل به مبارزه ادامه خواهیم داد."

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: انتقاد سناتور ارشد یهودی کنگره آمریکا از نتانیاهو : اسرائیل دوام نمی آورد ؛ انتخابات جدید در اسرائیل برگزار شود / حزب نتانیاهو : اسرائیل جمهوری موز نیست

دیگر خبرها

  • واکنش نتانیاهو به انتقادهای آمریکا: چه زود 7 اکتبر را فراموش کردید؟!/ به جای فشار به ما به ایران و حماس فشار بیاورید
  • تهدید ترسناک ترامپ ؛ اگر رئیس‌جمهور نشوم ...
  • هرتصمیم خشن آمریکا پاسخ خشن‌تر جمهوری اسلامی را به دنبال خواهد داشت
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران چیست؟
  • ماجرای وضعیت اضطراری ۳۰ ساله آمریکا علیه ایران
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند /آمریکا به شکست تحریم ها اعتراف کرد
  • کاسبی غربگرایان با ترامپ‌ هراسی
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد
  • تحریم یک شرکت کشتیرانی خارجی در آمریکا