Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@10:34:52 GMT

خواص شگفت انگیز آب برنج

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۳۴۷

در این مطلب با چند نمونه از خواص آب برنج برای زیبایی پوست و مو آشنا خواهید شد. ناطقان: به تازگی محبوبیت استفاده از آب برنج در میان مردم افزایش یافته است. دلیل چنین محبوبیتی را می‌توان در خواص شگفت انگیز آن برای سلامتی پوست صورت و موی سر جستجو کرد. آب برنج حاوی عناصر غذایی است که منجر به نرم شدن و بلندی مو و پرپشتی آن می‌گردد، به اضافه پوست صورت را از مشکلاتی همچون آکنه و جوش جوانی محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در برنج میزان زیادی مواد معدنی از جمله آهن وجود دارد که برای سلامت پوست و تغذیه مو بسیار مهم است. ویتامین‌های B ۱، B ۲، و B ۳ به اضافه‌ی ویتامین E؛ که برای رهایی از التهابات پوستی و شوره سر مفید است هم در آن وجود دارد.

چند نمونه از خواص آب برنج برای زیبایی پوست و مو در ادامه می‌آید:

۱. آب برنج مانند لوسیون مو و پوست عمل می‌کند و باعث شفافیت مو و پوست و آبرسانی به آن‌ها می‌گردد.

۲. تقویت کننده‌ی مو است.

۳. پوست صورت را از آکنه و جوش جوانی محافظت می‌کند.

۴. به پوست روشنایی و طراوت می‌بخشد.

۵. در درمان التهابات پوستی مؤثر است.

۶. برای از بین بردن شوره سر مفید است.

۷. باعث نرم شدن و افزایش رشد مو و پرپشت شدن آن می‌گردد.

روش استفاده:

نصف پیمانه برنج را با آب ولرم بشویید تا خاک و آلودگی احتمالی آن پاک شود. سپس ۲ پیمانه آب به برنج اضافه کنید تا در حدود ۱۵ تا ۲۰ یا ۳۰ دقیقه در آب بماند، نیازی به جوشاندن نیست. سپس برنج را آب کشی کرده و آب آن را استفاده کنید. می‌توانید محلول به دست آمده را در ظرف تمیز دربسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید. این محلول را می‌توانید ۳ الی ۴ روز در یخچال قرار داده و از آن استفاده نمایید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، آب برنج ، زیبایی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص آب برنج زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شگفت‌انگیز حسینی: دوبله سوبله!

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک طی سه سال و نیم گذشته همواره جدال‌های حساسی در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی مقابل نساجی مازندران داشته و رقابت نزدیکی همواره بین این دو تیم رقم می‌خورد، اما در این فصل سید مجتبی حسینی توانست در سه بازی پیاپی با نمایش درخشان بازیکنانش سه برد مهم در لیگ و حذفی تیمش بزند.

سید مجتبی حسینی که امسال در شرایط سختی هدایت آلومینیوم را با جدایی 14 بازیکن بزرگسال تحویل گرفت، تیمی ساخته که سال 1402 را با وجود یک بازی کمتر نسبت به دیگر رقبای خود و حضور در رده هفتم جدول لیگ برتر به پایان برساند و پیروزی ارزشمند برابر نساجی کاری کرد تا بالاتر از ذوب‌آهن اصفهان قرار بگیرند.

سرمربی آلومینیوم پس از اینکه دو پیروزی در همین فصل در قائم‌شهر مقابل نساجی به دست آورد، دیروز هم با تدابیر تاکتیکی خود توانست تیمِ تحت هدایت ساکت الهامی را شکست بدهد تا دوباره شرایط خوبی پیدا کنند و با روحیه مضاعف به استقبال تعطیلات سال جدید بروند.

مجتبی حسینی جدا از جایگاه خوبی که اکنون همراه با آلومینیوم اراک دارد، دیروز توانست سومین پیروزی متوالی مقابل نساجی مازندران را در یک فصل کسب کند و تماشاگران ایرالکو نیز شعار دوبله، سوبله را در ورزشگاه سر بدهند.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت انگیز خوردن آب داغ که نمی‌دانستید
  • ببینید | نمای شگفت انگیز دانه‌ خوردن پرنده از نزدیک!
  • (ویدئو) قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک
  • پایان رکورد شگفت‌انگیز آنتوان گریزمان در تیم ملی فرانسه
  • قدرت شگفت انگیز پلنگ در شکار از نمای نزدیک (فیلم)
  • آمار شگفت‌انگیز حسینی: دوبله سوبله!
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • (ویدئو) آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ببینید | تمرینات سخت و آمادگی جسمانی شگفت‌انگیز مایک تایسون در ۵۸ سالگی!
  • ۴ تنگه شگفت‌انگیز در ایران که نباید از دست داد