Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه تصمیم آمریکا برای خاتمه دادن به معافیت‌های تحریم‌های ضد ایرانی را مورد انتقاد قرار داد. وزیر خارجه این کشور در توئیتر خود نوشت: این تصمیم به نفع صلح و پایداری منطقه نیست.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ترکیه تصمیم آمریکا برای خاتمه دادن به معافیت‌های تحریم‌های ضد ایرانی را مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه این کشور در توئیتر خود نوشت: این تصمیم به نفع صلح و پایداری منطقه نیست.

مولوت چاوش‌اقلو، وزیر خارجه ترکیه، گفت: ما تحریم‌های یک‌جانبه و اجبار در نحوه ایجاد روابط با همسایگان خود را قبول نداریم.

کاخ سفید اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، تصمیم گرفته است که معافیت‌ها از تحریم‌های ایران، که به کشورها اجازه می‌داد بدون رویارویی با تحریم‌های آمریکا از ایران نفت وارد کنند، را در ماه می تمدید نکند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتقاد ترکیه آمریکا معافیت های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران مبتنی بر حق ذاتی خود اقدام نظامی لازم را در جهت ایجاد بازدارندگی انجام داد و دو مقر نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را که مستقیم علیه حمله به سفارت ایران در دمشق نقش داشتند مورد هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در نشست خبری امروز (دوشنبه) با تاکید بر اینکه ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست و به دنبال تقویت صلح و ثبات در منطقه است، گفت: عملیات انجام شده از سوی ایران از مشروعیت بین‌المللی برخوردار بود و مقدمات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی لازم را در این زمینه انجام داده بود.

آمریکا با کمک به رژیم صهیونیستی بر روی طرف بازنده شرط‌بندی کرده است

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در ارائه بسته کمک مالی به رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین خاطرنشان کرد: این مصوبات مایه تاسف است و در واقع ارائه کمک‌های هنگفت نظامی و مالی از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی چیزی جز ارائه پاداش از سوی آمریکا به یک رژیم جنایتکار که هفت ماه متوالی است اقدام به جنایت جنگی کرده، نیست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا اعتبار ملت خود را در کنار رژیمی قرار داده است که در این ایام هیچ پیروزی به جز کشتار و انجام جنایت به دست نیاورده است، اظهارکرد: آمریکا بر روی طرف بازنده شرط بندی کرده است و این گونه اقدامات کمکی به طرف بازنده نمی‌کند.

از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها کناره‌گیری نکرده‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد گفتگو‌های انجام شده در مورد لغو تحریم‌ها در جریان سفر وزیر خارجه به نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

طرفی که در برجام زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد: شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدار‌ها با طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدار‌هایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

اقدام ایذایی در اصفهان یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود.

کنعانی در پاسخ به اصرار سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

دیگر خبرها

  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تصمیم ضدایرانی اتحادیه اروپا برای خشنودی صهیونیست‌ها
  • آیا در مورد حادثه اصفهان بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شد؟
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»