Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم پرهیز از سر دادن وعده‌های غیر عملی و تخریب رقبای سیاسی گفت: سر دادن شعارهای غیر عملی منجر به افزایش نامعقول انتظارات می‌شود؛ از سوی دیگر همه قبول دارند که وارد کردن تخریب و تهدید در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فضا را مسموم می‌کند و نتایج نامطلوبی به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری و لزوم پرهیز کاندیدها از دادن وعده‌های غیرقابل اجرا بیان کرد: هرچه روز به روز به رقابت‌های انتخاباتی مجلس بعدی نزدیک می‌شویم، مردم از دو جهت تحت فشار قرار می‌گیرند. یک جهت مربوط به نمایندگان فعلی است که برای جلب توجه عامه از دولت انتقاد کرده و سعی بر این دارند تا توپ را به زمین دولت بیندازند از سوی دیگر کاندیداهایی حضور خواهند یافت که قصد دارند با دادن شعارهایی نظر مردم را به خود جلب کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: این مسائل در کنار مشکلاتی که امروز دولت در روابط بین المللی با آنها مواجه شده و خسارت‌هایی که سیل برجای گذاشته است مقداری شرایط را حساس می‌کند و باید دقت و توجه کافی اعمال شود تا سر دادن وعده‌هایی که بعضاً اجرایی هم نمی‌شود منجر به افزایش غیر معقول انتظارات و آشفتگی اوضاع نگردد.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ضرورت پرهیز از تخریب رقبای انتخاباتی و دست اندرکاران اجرایی در مناظرات انتخاباتی بیان کرد: از نظر من هر نقدی به معنای تخریب نیست. در رقابت‌های انتخاباتی نیز ما با نقد، تخریب و تهدید روبه رو هستیم. بعضی‌ها خواه یا ناخواه زمانی که در رقابت کم می‌آورند به تهدید روی می‌آورند و چه بسا روح نهادهای نظارتی هم خبردار نمی‌شود. از سوی دیگر عده‌ای به سراغ تخریب رفته و به دنبال این هستند تا با مطرح کردن مسائل غیر واقعی چهره کاندیداها را تخریب کنند.

وی افزود: همه قبول دارند که وارد کردن تخریب و تهدید در عرصه رقابت‌های انتخاباتی فضا را مسموم می‌کند و نتایج نامطلوبی به دنبال دارد اما نقد سازنده می‌تواند نتایج مطلوبی را برجای بگذارد. اگر ما به سمت انتخابات حزبی پیش برویم، کاندیداهای وابسته به احزاب نمی‌توانند بی مهابا وارد فضای تخریب شوند و فضا را آلوده کنند چراکه حزب آنها باید پاسخگو باشد و در نهایت یک مرجع برای پاسخگویی وجود دارد.

میرزایی در ادامه تاکید کرد: اما زمانی که با تعداد زیادی کاندیدای مستقل مواجه هستیم، جمع کردن و مدیریت فضای انتخابات برای ناظران انتخاباتی دشوار می‌شود. زمانی که یک فرد دیگری را تخریب می‌کند دیگر قابل جبران نیست. اگر ما مانند خیلی از کشورها به سمت انتخابات حزبی پیش می‌رفتیم این مشکلات کم رنگ‌تر می‌شد.

وی در پایان گفت: اگر ما بخواهیم عرصه فعالیت سیاسی و رقابت‌های سیاسی را به کمک شهروندان مدیریت کنیم باید به سمت انتخابات حزبی برویم. این به معنای مسدود کردن راه کاندیداهای مستقل نیست اما افرادی که قصد شروع کار سیاسی دارند از همان ابتدا وارد فعالیت حزبی می‌شوند و کار تشکیلاتی را یاد می‌گیرند. ما افراد زیادی داریم که کار تشکیلاتی یاد نگرفتند و زمانی که وارد عرصه قدرت می‌شوند نظامات و تشکیلات را برهم می‌زنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات انتخابات 98 انتخابات مجلس یازدهم رعایت اخلاق انتخاباتی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز

جهانبخش سنجابی شیرازی با تأکید بر اینکه روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد، گفت: با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

به گزارش تسنیم، وی درباره نوسانات اخیر بازار ارز گفت: نوسانات نرخ ارز تابع دو روند است که اولی انتظارات تورمی و دومی منطق اقتصادی است. منطق اقتصادی تابع قابل پیش‌بینی است و سازوکار‌های مشخص خود را دارد، بنابراین در عمل نرخ ارز در بلندمدت را منطق اقتصادی مشخص خواهد کرد که باید این نرخ را پذیرفت.

وی در مورد تأثیر انتظارات تورمی بر بازار ارز گفت: هر گونه تغییر و تحول فضای سیاسی، اجتماعی، احساس ناامنی، بروز هیجانات، شروع کاری در سال جدید و... بر انتظارات تورمی تأثیرگذار است و این روز‌ها شاهد هستیم که هیجانات لحظه‌ای در نوسانات نرخ ارز با شتاب فزاینده اثر خود را می‌گذارد.

این فعال اقتصادی ابراز کرد: هیجانات شتاب‌زده فاقد منطق اقتصادی است، چرا که در دو هفته یا یک ماه گذشته اتفاق محسوسی در اقتصاد و تجارت کشور روی نداده است تا بخواهد نرخ ارز را بنیادی افزایش دهد.

سنجابی با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که انتظارات تورمی بر مردم چیره شده است، تأکید کرد: انتظارات تورمی به‌دلیل تنش‌های سیاسی منطقه‌ای موجب شده است نرخ ارز در بازار غیررسمی افزایش یابد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: این موضوع شرایطی را فراهم کرده است تا برخی سفته‌باز‌ها بیشترین استفاده را از این تنش‌ها ببرند، چون آن‌ها بهتر از مردم عادی می‌دانند که افزایش نرخ ارز نمی‌تواند به‌صورت طولانی‌مدت ادامه داشته باشد، بنابراین تلاش می‌کنند در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را از تنش‌های سیاسی ببرند و یا حتی به این تنش‌ها دامن بزنند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار کرد: به‌نظر بنده، در کوتاه‌مدت باید نرخ ارز را به‌شکل‌های مختلف حفظ کرد، یکی از این اقدامات آگاه کردن مردم است، به‌عنوان نمونه، ترسیم چشم‌اندازی مشخص و اطمینان‌بخش از اینکه روند ناامن‌کننده در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور وجود ندارد، راهگشاست.

وی بیان داشت: اقدام دیگری که می‌توان برای آرام کردن انتظارات مردم انجام داد این است که واقعیت‌های اقتصادی توسط بانک مرکزی و دولت تبیین شود؛ مثلاً اینکه آیا این نوسان نرخ ارز بر اساس منطق و متغیر‌های اقتصادی نیست.

سنجابی اضافه کرد: بهتر است این آمار توسط افراد غیررسمی‌تر و محبوب‌تر و افرادی که سودی در ارائه واقعیت‌ها به‌دست نمی‌آورند مطرح شود تا آرامش به فضای سیاسی، رسانه‌ای و روانی جامعه تزریق شود تا حداقل در کوتاه‌مدت روند شتابان افزایش نرخ ارز کند و کنترل شود.

روند افزایش نرخ ارز متوقف خواهد شد

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: روند افزایش نرخ ارز قطعا در میان‌مدت متوقف خواهد شد و با هر شدتی که هیجانات موجب شده است نرخ ارز افزایش یابد، با همان شدت هم تخلیه خواهد شد و نرخ ارز به قیمت‌های قبلی باز می‌گردد.

وی گفت: بنده به‌عنوان یک کارشناس مستقل عنوان می‌کنم که قطعاً به‌دلیل تورم بالا در کشور نرخ ارز در طول امسال درصدی افزایش می‌یافت، همان‌طور که در سال گذشته افزایش حدود ۲۰ درصدی نرخ ارز به‌دلیل تورم بالا در کشور را تجربه کردیم.

سنجابی در پایان تاکید کرد: به‌طور قطع نوسانات چند هفته اخیر بازار ارز بیش از این که ریشه اقتصادی داشته باشد، ریشه سیاسی - امنیتی دارد و با همان شدتی که رشد کرده است با همان شدت نیز سقوط خواهد کرد، بنابراین مردم باید دقت کنند که حتی برای کسب سود در دام سفته‌باز‌ها نیفتند تا آسیبی متوجه سرمایه‌هایشان نشود.

دیگر خبرها

  • ببینید | شعرخوانی محمدسعید میرزایی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در چهارمین شب دومین مرحلهٔ رقابت‌های سرزمین شعر
  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • پیش‌بینی جالب یک فعال اقتصادی درباره نرخ ارز
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد