Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@05:08:17 GMT

راهنمای خرید "عینک آفتابی" مناسب

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۶۴۴

راهنمای خرید 'عینک آفتابی' مناسب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شکی نیست که ظاهر و مد نقش بسیار مهمی در انتخاب یک عینک آفتابی دارد، اما مهم‌تر از زیبایی وظیفه عینک‌های آفتابی محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید است.

استفاده از این عینک‌ها برای افرادی که مدت طولانی در معرض نور شدید خورشید هستند، ضرورت فوق‌العاده بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید در طولانی مدت می‌تواند باعث آسیب رسیدن به شبکیه، قرنیه و عدسی چشم شود.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد چشم آبی بیشتر از دیگران در معرض خطر نور خورشید هستند و باید هنگام خرید عینک بیشتر دقت کنند. هنگام انتخاب عینک آفتابی علاوه بر شکل و زیبایی، نکته‌های مهم و ظریفی وجود دارد که با دقت به آن‌ها می‌توانید سلامت حساس‌ترین عضو بدن‌تان را بیمه کنید.

اندازه فریم

هنگام انتخاب یک عینک آفتابی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، اندازه فریم است. فریم عینک باید درست اندازه صورت باشد؛ به گونه‌ای که انگار دقیقا برای صورت شما ساخته شده است. معمولا سه عامل مهم در انتخاب فریم عینک اهمیت دارد که به ترتیب عبارتند از: اندازه لنزها، اندازه پل و اندازه دسته‌ها.

بخش اول طول یک لنز عینک از قسمت میانی تا دسته عینک را می‌گویند که معمولا بین ۴۰ تا ۶۲ میلی‌متر است. اندازه پل فاصله بین لنز‌های عینک است که تقریبا با اندازه‌ای بین ۱۴ تا ۲۴ میلی‌متر ساخته می‌شود. اندازه دسته عینک هم که مشخص است و بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر تعیین می‌شود.

جنس فریم

در انتخاب یک عینک آفتابی به هدف خود از خرید عینک توجه کرده و بر اساس آن جنس عینک را درخواست کنید. علاوه بر کاربرد عینک، راحتی، امنیت و کارآیی هم نقش زیادی در انتخاب جنس عینک دارد. هر جنس یک کاربرد مختلف، محدوده قیمت متفاوت، شکل، مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه بعضی از پرکاربردترین جنس‌های عینک را بررسی می‌کنیم:

فلزی: فلز پرکاربردترین ماده در ساخت فریم عینک‌های آفتابی به شمار می‌آید که دلیل آن هم قابلیت انعطاف بالا، مقاومت در برابر آسیب و شکل‌پذیری آسان آن است. با این ماده می‌توان برای هر نوع شکل صورت و هر نوع حالتی فریم عینک را تنظیم کرد و ساخت. معمولا فریم‌های فلزی قیمت بالایی دارند، هنگام ضربه آسیب می‌بینند و چندان برای فعالیت‌های پرتحرک و ورزش مناسب نیستند.

نایلون: این فریم‌ها باید انتخاب اول شما برای ورزش و فعالیت‌های پرتحرک باشد. فریم‌های نایلونی مقاومت زیادی در برابر تغییرات دمایی دارند و با وجود انعطاف بالا محافظت خوبی از چشم‌های شما هنگام ضربه و برخورد می‌کنند. فریم‌های نایلونی معمولا ارزان‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر از فریم‌های فلزی هستند.

تیتانیوم: جنس عینک‌های گران‌قیمت و طبقه خاص جامعه است. این فریم‌ها بسیار بادوام و ضدخش هستند و قیمت گرانی هم دارند.

پلی‌کربنات: این جنس فوق‌العاده در برابر ضربه مقاوم است و در بسیاری از عینک‌های ورزشی و حتی ایمنی استفاده می‌شود. پلی‌کربنات برای استفاده در عینک کودکان مناسب است، زیرا می‌تواند ضربه‌های سنگین را تحمل کند.

پلاستیک: پلاستیک با تنوع بسیار بالا در عینک‌ها استفاده می‌شود که برای نمونه می‌توان به پولیرتان یا اکریلیک اشاره کرد. این عینک‌ها معمولا ارزان‌ترین نوع محسوب می‌شوند و اگر تمایل زیادی برای صرف هزینه بالا ندارید، می‌توانید سراغ این جنس بروید.

رنگ لنزها: شاید همه تصور کنند رنگ لنز‌ها فقط مربوط به زیبایی عینک است و تاثیری در محافظت از چشم‌ها ندارد، اما هر رنگ طیف نوری خاصی را از خود عبور می‌دهد که باعث می‌شود چشمان شما به نور‌ها و رنگ‌های مختلف به شکل متفاوتی واکنش نشان دهد. به همین دلیل بعضی از رنگ‌ها برای یک‌سری فعالیت‌های خاص مفیدترند.

قهوه‌ای- خاکستری: از نظر رنگی خنثی هستند و شدت نور را بدون تغییر رنگ آن کاهش می‌دهند. این رنگ هیچ تغییری در نور به‌وجود نمی‌آورد و برای فعالیت‌هایی مانند رانندگی که احتیاج به دید خوب و رنگ واقعی اشیا دارد، انتخاب مناسبی است.

قهوه‌ای: لنز‌های قهوه‌ای کنتراست نور را افزایش داده و رنگ آبی آن را جذب می‌کنند. به همین دلیل برای ورزش‌های زمستانی در محیط‌های برفی مناسب هستند. همچنین فعالیت‌هایی که در محیط‌های باز و روشن انجام می‌شوند، نیاز به استفاده از این نوع عینک‌ها دارد.

زرد-طلایی-کهربایی: این لنز‌ها کنتراست بالایی دارند، اما در عوض محافظت آن‌ها از چشم در برابر نور کم است. به همین دلیل بهتر است از آن‌ها در محیط‌هایی که نور متوسط یا کمی دارند استفاده کرد.

لنز‌های انعکاسی: در قسمت بیرونی این لنز‌ها یک لایه منعکس کننده نور قرار می‌گیرد که به طور فوق‌العاده‌ای برای افرادی که چشمان حساس دارند، مفید است. اگر دوست ندارید به هر دلیل شخصی چشمان شما را از پشت عینک ببینید، این لنز‌ها انتخاب ایده‌آلی هستند. عینک‌های انعکاسی معمولا باعث می‌شوند اشیا تیره‌تر از آنچه هستند به نظر برسند، به همین دلیل رنگ آن‌ها روشن‌تر انتخاب می‌شود.

جنس لنز عینک‌

لنز شیشه‌ای: از انواع پلاستیکی سنگین‌تر هستند، اما در برابر خراشیدگی مقاومت بالایی دارند. این لنز‌ها به‌راحتی ممکن است در اثر ضربه خرد شوند، به همین دلیل برای فعالیت‌های پرتحرک توصیه نمی‌شوند.

لنزپلی‌کربنات: لنز‌های پلی‌کربنات در عینک‌های افراد ورزشکار و پرتحرک به کار می‌رود و جنس آن‌ها مشابه با موادی است که در ساخت شیشه‌های هواپیما به کار می‌رود. پلی‌کربنات سبک و ضدخش است و بالاترین میزان وضوح را دارد. مقاومت این لنز‌ها در برابر ضربه ۵۰ برابر بیشتر از لنز‌های معمولی است.

لنز پلی‌یورتان: ترکیبی از مزایای لنز‌های شیشه‌ای و پلی‌کربنات را دارد. این لنز‌ها از یک ماده پلیمری پیشرفته به نام تریوکس ساخته می‌شوند که مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه، وضوح فوق‌العاده و وزن بسیار سبک دارند.

لنز اکریلیک: در عینک‌های ارزان‌قیمت استفاده شده و بیشتر برای استفاده‌های موردی یا بر حسب مد به کار می‌رود. قیمت پایین باعث شده شما بعضی از معیار‌ها مانند مقاومت و وضوح را نادیده بگیرید.

تکنولوژی ساخت لنز عینک

لنز پولارایزد: زمانی که نور به سطوح مختلف مانند آب، برف، سنگ، شیشه برخورد می‌کند، به شکل عمودی بازمی‌گردد. به همین دلیل نور بازگشتی معمولا شدید است و می‌تواند باعث آزار چشم، خستگی و حتی محدودیت دید شود. عینک‌های پولارایزد با به کار بردن ذرات بسیار ریز در خود، تمام نور‌های عمودی را مسدود می‌کنند و باعث محافظت از چشم در برابر پرتو‌های شدید می‌شوند. عینک‌های پولارایزد برای ورزش‌های آبی، دوچرخه‌سواری و هنگام رانندگی بسیار ایده‌آل هستند، اما باید توجه داشته باشید این عینک‌ها فقط روی تابش و بازتابش نور تاثیر می‌گذارند و محافظت بیشتری در برابر پرتو‌های ماورای بنفش ندارند.

اصول انتخاب عینک آفتابی، راهنمای خرید عینک آفتابی

لنز‌های فتوکرومیک: این لنز‌ها به طور خودکار خود را با شدت نور تنظیم می‌کنند؛ یعنی هنگام قرار گرفتن در برابر نور شدید تیره‌تر می‌شوند و هنگام تاریک شدن هوا این تیرگی از بین می‌رود. اما این تغییر به سرعت اتفاق نمی‌افتد و در آب و هوای سرد زمان بیشتری نیاز است. همچنین این عینک‌ها هنگامی که داخل ماشین هستید، خیلی خوب عمل نمی‌کنند، زیرا شیشه‌های خودرو پرتو‌های UVB را جذب می‌کنند و این لنز‌ها هم هنگام برخورد با آن‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهند.

لنز گرادیانت: این لنز‌ها از بالا به پایین رنگ می‌شوند، طوری که قسمت بالایی آن‌ها تیره‌تر است. عینک‌های با این خصوصیت برای رانندگی ایده‌آل هستند، زیرا نیمه بالایی از چشمان شما در برابر نور محافظت می‌کند و نیمه پایینی امکان دیدن داشبورد و صفحه نمایش را می‌دهد.

محافظت از اشعه ماورای بنفش

هنگام خرید مهم‌ترین نکته این است که عینک به طور صددرصد از شما در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. با اینکه خورشید در فاصله ۱۴۹ میلیون کیلومتری از ما قرار دارد، اشعه‌های آن می‌توانند باعث پیری چشم، آب مروارید و حتی در مواردی سرطان شوند. برای آنکه بهتر متوجه شوید ابتدا انواع اشعه‌های ماورای بنفش را معرفی می‌کنیم.

پرتو‌های UVB: این اشعه‌ها شدید و عامل اصلی آفتاب‌سوختگی و سرطان محسوب شده و می‌توانند برای چشم‌ها خطرات زیادی داشته باشند. میزان آسیب وارد شده توسط این اشعه در ماه‌های فصل تابستان و در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر به حداکثر می‌رسد. البته اشعه‌های نوع UVB در تمام طول سال می‌توانند به پوست و چشمان شما آسیب برسانند به‌خصوص در فصل زمستان انعکاس آن‌ها توسط برف می‌تواند شدت آن‌ها را بیشتر کند.

پرتو‌های UVA: این اشعه‌ها به نسبت پرتو‌های UVB شدید و آسیب‌زا نیستند، اما میزان شیوع آن‌ها بیشتر است. با این حال تحقیقات نشان داده این پرتو‌ها هم با وجود داشتن شدت آسیب کمتر می‌توانند باعث پیری پوست شده و بعضی از انواع آب‌مروارید‌ها را به وجود آورند.

منبع: مجله سیب سبز

انتهای پیام/

نکات کلیدی برای خرید عینک آفتابی با کیفیت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر

اگر قصد سفر به این شهر دیدنی را دارید، این راهنمای جامع سفر به تورنتو را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با تمام نکات لازم برای سفر به این شهر سرزنده آشنا شوید. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به تورنتو

زمانی که می‌خواهید به تورنتو سفر کنید، به دلیل دوری مسافت از ایران، ویژگی‌های خاص آب و هوایی، تفاوت فرهنگ و زبان و... باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در این بخش یک راهنمای کلی برای سفر به تورنتو در اختیار شما قرار می‌دهیم.

برنامه‌ریزی سفر به تورنتو زمان سفر

بهترین زمان سفر به تورنتو به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای گرم و آفتابی هستید، از اواخر بهار تا اوایل پاییز (ماه‌های می تا اکتبر) را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید از خنکای هوا و رنگ‌های پاییزی لذت ببرید، پاییز (سپتامبر و اکتبر) زمان مناسبی است. زمستان‌های تورنتو سرد و برفی است، اما اگر به دنبال تفریحات زمستانی مانند اسکی هستید، این فصل می‌تواند جذاب باشد.

راه‌های سفر به تورنتو

پرواز: رایج‌ترین راه سفر به تورنتو، پرواز مستقیم از تهران است. ایرلاین‌های مختلفی مانند ایران ایر، ماهان ایر و قطر ایرویز پروازهای مستقیمی به تورنتو ارائه می‌کنند. پرواز تهران تورنتو حدود 12 تا 14 ساعت طول می‌کشد. برای خرید بلیط هواپیما به تورنتو، می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبر استفاده کنید. این شرکت‌ها امکان مقایسه قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف و انتخاب بهترین گزینه را برای شما فراهم می‌کنند.

قطار: اگر به دنبال سفری زمینی و ماجراجویانه هستید، می‌توانید با قطار از طریق آمریکا به تورنتو سفر کنید. این سفر چند روز طول می‌کشد و از شهرهای مختلفی مانند نیویورک و شیکاگو عبور می‌کنید. البته قبل از آن باید خود را با پرواز به آمریکا برسانید!

اقامت در تورنتو

تورنتو هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی برای سلیقه‌ها و بودجه‌های مختلف دارد. هتل‌های لوکس، هتل‌های میان‌رده، هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله گزینه‌های پیش روی شما هستند. برای رزرو هتل می‌توانید از وب‌سایت‌های مختلف استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌های سفر به تورنتو استفاده از تور کانادا است؛ با سفر از طریق تور تورنتو دیگر دغدغه رزرو محلی برای اقامت و برنامه‌ریزی سفر را ندارید. تورها با ارائه خدماتی مانند رزرو بلیط تهران تورنتو، رزرو هتل، صدور ویزای توریستی، برنامه ریزی دقیق برای بازدید از اماکن دیدنی تورنتو و... برنامه‌ریزی سفر را برای شما تسهیل می‌کند.

اطلاعات عمومی در سفر به تورنتو

ویزا: برای سفر به کانادا، ایرانیان نیاز به دریافت ویزا دارند. می‌توانید از طریق وب‌سایت سفارت کانادا برای دریافت ویزا اقدام کنید یا از خدمات شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده کنید.

پول رایج: پول رایج کانادا دلار کانادا (CAD) است. می‌توانید قبل از سفر در ایران دلار کانادا تهیه کنید یا در صرافی‌های تورنتو پول خود را تبدیل کنید.

زبان: زبان‌های رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. در تورنتو انگلیسی زبان غالب است، اما به دلیل تنوع فرهنگی، زبان‌های مختلفی در این شهر صحبت می‌شود.

حمل و نقل: تورنتو سیستم حمل و نقل عمومی کارآمدی دارد که شامل مترو، اتوبوس، تراموا و تاکسی می‌شود. می‌توانید با استفاده از کارت Presto کرایه حمل و نقل عمومی را پرداخت کنید.

جاذبه‌های گردشگری تورنتو

بسیاری از کسانی که تورنتو را به عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند، یکی از برنامه‌های سفر خود را بازدید از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری این شهر بزرگ قرار می‌دهند. برج CN، موزه سلطنتی انتاریو، تالار مشاهیر هاکی، خیابان یانگ، آبشار نیاگارا، جزیره تورنتو، باغ وحش تورنتو و بازار سنت لارنس از جمله جاذبه‌های گردشگری محبوب تورنتو هستند. علاوه بر این موارد تورنتو جاهای دیدنی دیگری هم دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. در ادامه چند مورد را معرفی می‌کنیم:

کاخ کازا لوما قصری باشکوه به سبک قرون وسطایی

گالری هنر انتاریو مجموعه‌ای از آثار هنری از هنرمندان کانادایی و بین‌المللی

موزه کفش باتا موزه‌ای با مجموعه‌ای از کفش‌ها از سراسر جهان

محله چینی‌ها محله‌ای پر جنب و جوش با رستوران‌ها و مغازه‌های چینی

منطقه دیستریلری منطقه‌ای تاریخی با رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های جذاب

با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تورنتو، هرگز در این شهر خسته نخواهید شد. قبل از سفر، حتماً لیست جاذبه‌هایی که می‌خواهید از آنها دیدن کنید را تهیه کنید تا از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید.

نکات مهم پیش از سفر به تورنتو

نکات مهم پیش از سفر از مواردی است که به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کنید. این نکات تاثیر مستقیمی بر کیفیت سفر شما دارد. این نکات عبارت است از:

قبل از سفر، حتماً آب و هوا را بررسی کنید و لباس مناسب بردارید.

در کانادا انعام دادن مرسوم است. می‌توانید 10 تا 15 درصد مبلغ فاکتور را به عنوان انعام به کارکنان رستوران‌ها، هتل‌ها و رانندگان تاکسی بدهید.

برای استفاده از برق در کانادا به تبدیل دو شاخه نیاز دارید.

سفر به تورنتو با خرید بلیط در فلای‌تودی

سفر به تورنتو تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از راهنمای جامع سفر به تورنتو، می‌توانید از این سفر به بهترین نحو لذت ببرید. یکی از مواردی که در سفر به تورنتو باید مدنظر قرار دهید، انتخاب شرکتی معتبر برای خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط، دریافت ویزای توریستی و حتی در صورت نیاز خرید تور است.

فلای‌تودی یکی از شرکت‌های معتبر ارائه خدمات سفر است که مجموعه‌ای از خدمات متنوع برای سفر به تورنتو را ارائه می‌دهد. مهمترین خدمات این شرکت عبارت است از:

خرید بلیط هواپیما

رزرو هتل

بیمه سفر

خدمات تور

اخذ ویزا

ترانسفر فرودگاهی

برای استفاده از خدمات می‌توانید به وب‌سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی مراجعه کنید. این شرکت با داشتن پشتیبانی 24/7 به شما این امکان را می‌دهد تا در هر زمان از شبانه‌روز بتوانید با کارشناسان در تماس باشید.

با فلای‌تودی، سفر خود را به تورنتو به بهترین نحو برنامه‌ریزی کنید و از این سفر لذت ببرید.

کد خبر 845259

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید انواع لنت ترمز + نکات مهم و ضروری
  • راهنمای سفر لحظه آخری به استانبول
  • راهنمای خرید کفشور و گاتر خطی
  • راهنمای خرید اینترنتی بلیط قطار سیمرغ
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • راهنمای جامع سفر به تورنتو؛ از خرید بلیط تا نکات سفر
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • راهنمای کامل خرید کمربند مردانه