Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@15:34:56 GMT

مردم هر چه ممنوع می شود را بیشتر دوست دارند!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۶۹۰

مردم هر چه ممنوع می شود را بیشتر دوست دارند!

این روزها شایعه‌های زیادی در مورد توقیف برخی فیلم‌های سینمایی شنیده می‌شود. فیلم «رحمان 1400» بعد از فروش 2 میلیارد تومانی توقیف شد و چند روز بعد خبر توقیف فیلم «قصرشیرین» آمد که بلافاصله روز بعد، آن را تکذیب کردند. نکته‌ای که شاید نظر خیلی‌ها را به خود جذب می‌کند این است که وجود چنین شایعه‌هایی می‌تواند حربه‌ای باشد تا مردم برای دیدن اینگونه فیلم‌ها به سینما بروند و به طبع فروش آنها نیز افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی این موضوع با حمیدرضا ناجیان، مدیر پردیس سینمایی ایران، گفت‌وگو کردیم که در ادامه آن را از نظر می گذرانیم.

ناجیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا وجود حواشی و شایعه در مورد فیلم‌ها را بر میزان فروش آنها موثر دانست و گفت: از نظر من اینگونه شایعه‌ها مثل توقیف فیلم و... بر فروش بیشتر آن اثر، کاملا تاثیر 100 درصدی دارد. درست است که محتوا و داستان فیلم در کشاندن مخاطب به سینما تاثیرگذار است، اما هر دفعه که شایعه‌هایی در مورد یک فیلم می‌شود؛ مثل خبر توقیف شدن آن در آینده، درآمدن آن از توقیفی، اعمال سانسور و... باعث بیشتر دیده شدن و فروختن آن می‌شود.

این سینمادار با اشاره به توقیف شدن فیلم «رحمان 1400» افزود: از زمانی که این فیلم را از روی پرده سینما برداشتند، زنگ خورهای ما خیلی بیشتر شده و مردم مداوم سوال می‌پرسند که فیلم کی برمی‌گردد؟ اصلا چرا توقیف شده؟ چه نهادی آن را توقیف کرده است؟ و... به طور کلی در مملکت ما مردم چیزی را که ممنوع می‌شود بیشتر دوست دارند. این واقعیتی است که من عینا در سینما دیدم.

وی ادامه داد: مردم فیلمی را که 4، 5 سال توقیف است را بیشتر می‌بینند. چون کنجکاو هستند بدانند داستان و سوژه فیلم چی بوده که توقیف کرده بودند؟! اخیرا فیلم  «آشغال‌های دوست داشتنی» را داشتیم که بعد از چند سال رفع توقیف شد، زمانی که فیلم اکران شد بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و فروش خیلی خوبی داشت؛ چون مردم به اشتیاق اینکه فیلم توقیف بوده به سینما می‌آمدند و آن را می‌دیدند.

خبرنگار: الهام مرادی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما رحمان 1400 توقیف فیلم سینمادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود

کاوه صباغ‌زاده با اشاره به اینکه اکثر فیلم‌های اجتماعی سینمای ایران آثاری تلخ هستند و از طرفی سینما از فیلم‌های کمدی نیز اشباع شده، تأکید کرد: به نظر من به سینمای تازه‌ای نیاز داریم که بین این دو جریان قرار بگیرد.

کارگردان فیلم سینمایی »رمانتیسم عماد و طوبا« که به تازگی به صورت آنلاین (در فیلم‌نت) اکران شده در گفتگو با ایسنا با اشاره به گذشت زمانی نسبتاً طولانی از اکران این فیلم سینمایی گفت: فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا« به تازگی اکران آنلاین شده و جالب است که درهمین زمان اندک بازخوردهای بسیار خوبی شاهد بودم و واقعاً انتظار نداشتم که با اکران آنلاین این فیلم پس از چهار سال با چنین بازخوردهای خوبی مواجه شوم.
صباغ‌زاده خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم «رمانتیسم عماد و طوبا» برای مخاطب امروز سینمای ایران همچنان تازگی دارد. در این چند روز من نظرات مخاطبان را در پلتفرم و فضای مجازی دنبال کردم و باید بگویم که اکثر افرادی که فیلم را دیده‌اند از آن راضی بودند و فکر می‌کنم موضوع این فیلم همچنان می‌تواند مورد توجه باشد.

وی افزود: به نظر من آنچه که در جامعه ما به خصوص در دو سال اخیر تغییر کرده به دلیل فشار مضاعف اقتصادی و دیگر مسائل سیاسی و اجتماعی است که مردم متحمل می‌شوند و من فکر می‌کنم این روزها مردم کشور ما بیشتر به فیلم‌هایی نیاز دارند که این فیلم‌ها بتوانند برای دو ساعت بتواند آن‌ها را از آنچه که در اجتماع در حال رخ دادن است دور کند و بتوانند برای دو ساعت ذهن و مغز خود را استراحت دهند و فیلمی ببینند که هم چشم‌نواز و هم گوش‌نواز باشد و بتواند آن‌ها را آرام کند و فیلمی که مشاهده می‌کنند تکرار همان مسائلی نباشد که در اجتماع شاهدش هستند. 

این کارگردان در ادامه گفت: من فکر می‌کنم مخاطب دیگر آن جنس فیلم‌ها را دوست ندارد و به نوعی از آن نوع فیلم‌های اجتماعی تلخ اشباع شده و از طرف دیگر سینمای ایران هم کم‌کم از فیلم‌های کمدی اشباع شده است و من فکر می‌کنم در این میان بیننده فیلمی را ترجیح می‌دهد که بین این دو سینما قرار بگیرد به این معنا که فیلم کمدی نباشد اما اثری شاد و امیدبخش است و در عین حال به شکلی کاملاً واضح به سراغ مسائل اجتماعی نمی‌رود.

وی افزود: با توجه به جوی که در جامعه وجود دارد رفتن به سراغ مسائل اجتماعی فیلم را تلخ می‌کند و با توجه به اینکه فیلمسازان ما معمولاً اصرار دارند که روی تلخی‌ها پافشاری کنند معمولاً فیلم‌ها بسیار تلخ هستند و به نظر من سینما باید با زندگی واقعی تفاوت‌هایی داشته باشد. اگر قرار باشد که مردم در سینما همان چیزی را ببینند که در کوچه و خیابان وجود دارد، طبیعتاً همان را می‌بینند و نیازی به سینما رفتن نیست. مردم معمولاً به سینما می‌روند تا چیزی متفاوت از واقعیت ببینند.

کارگردان فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا« درباره ساختار فیلم سینمایی این فیلم و تأثیرپذیری از دیگر سینماگران گفت: ما سعی کردیم این فیلم ترکیبی از سه ژانر فانتزی، کمدی و رمانتیک باشد. من در این فیلم از فیلم یا سینماگر خاصی تأثیر نگرفتم اما مطمئناً هر فیلمسازی آثار خارجی را می‌بیند و از فیلم‌های خوب خارجی تأثیر می‌گیرد اما نمی‌توانم فیلم خاصی را نام ببرم اما باید بگویم که این نوع سینما چندان مورد پسند من نیست.

وی افزود: قطعاً این فیلم‌ها طرفداران خود را دارند اما جنس دو فیلمی که خودم ساخته‌ام چندان مورد پسند و مورد علاقه من نیست. هر دو فیلم را به دلیل این ساختم که قرار بود من فیلم دیگری بسازم، آن فیلم مجوز نگرفت و شرایط تولیدش فراهم نشد و برای فیلم اول مجبور شدم «ایتالیا ایتالیا» را بسازم و بعد از آن هم برای فیلم دیگری درخواست پروانه ساخت داشتم که آن فیلم هم امکان ساختش فراهم نشد و چون بودجه ساخت فیلم آماده بود، فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» را آماده کردیم و هیچ کدام از این فیلم‌ها، آثاری نبودند که از قبل به آن‌ها فکر کرده باشم و ساخت آن‌ها در شرایطی انجام شد که همه چیز تحت تأثیر شرایط پیش آمده جلو رفت. اگر بخواهم درباره سلیقه سینمایی‌ام صحبت کنم، من به ژانرهای جنایی، نوآر و اکشن علاقه دارم و با این حال تجربه ساخت دو فیلم «ایتالیا ایتالیا» و «رمانتیسم عماد و وطوبا» با وجود اینکه انتنخاب اولم نبودند برایم جالب بود. ترجیح من تجربه کردن همه ژانرها است و نمی‌خواهم خودم را در یک قالب مشخص محدود کنم و فکر می‌کنم در این قالب فانتزی تقریباً هر آنچه که از دستم بر می‌آمد انجام دادم و اگر بخواهم ساخت فیلم در این فضا را ادامه دهم امکان این وجود دارد که درگیر تکرار شوم.


صباغ‌زاده با اشاره به اینکه اکران آنلاین در سینمای ایران تا رسیدن به شرایطی مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: وقتی فیلم در سالن‌های سینما اکران می‌شود از امنیتی نسبی برخوردار است و از طرفی تجربه تماشای فیلم در سالن سینما بسیار متفاوت‌تر از فیلم دیدن در خانه است. متأسفانه اکران آنلاین با وجود اینکه طیف مخاطبانش بسیار گسترده‌تر است اما متأسفانه نمی‌توان از پتانسیل کامل آن استفاده کرد چرا که فیلم‌ها بلافاصله پس از اکران قاچاق می‌شوند و هیچ سازوکار مناسبی وجود ندارد که جلوی این اتفاق را بگیرد. فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» خیلی زود قاچاق شد و این نشان می‌دهد که پلتفرم‌های ما در حوزه امنیت نیاز به پیشرفت دارند تا حداقل فیلم‌ها با این سرعت قاچاق نشوند. معضل قاچاق فیلم در همه جای دنیا وجود دارد اما در کشورهای دیگر نسخه قاچاق با این سرعت پخش نمی‌شود و از طرفی فیلم‌ها در شبکه‌های تلویزیونی پخش نمی‌شوند. در کشور ما فیلم‌ها به محض اینکه اکران آنلاین می‌شوند در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده و مخاطبان این شبکه‌ها به راحتی می‌توانند این فیلم‌ها را ببینند. حداقل می‌توان سازوکاری تعریف کرد که جلوی پخش فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای را گرفت.
این کارگردان در پایان گفت: در حال حاضر با یکی از همکارانم مشغول نگارش فیلمنامه یک سریال هستیم که امیدوارم امکان ساخت این سریال تاریخی برای امسال فراهم شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش مجری زن به شایعه ممنوع الکار بودنش + فیلم
  • تکذیب شایعه تعطیلی فرودگاه‌ها/ برقراری پرواز از مبدا و مقصد ایران
  • (ویدئو) واکنش ژیلا صادقی به شایعه ممنوع الکار بودنش!
  • واکنش ژیلا صادقی به شایعه ممنوع الکار بودنش! | ویدئو
  • «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
  • شیدا مقصودلو همسر ایرانی ژوزه مورایس مربی خارجی سپاهان کیست؟
  • به سینمای تازه‌ای نیاز داریم / باید امنیت پلتفرم ها بیشتر شود
  • سینمایی اجتماعی به سرنوشت سینمای دفاع مقدس دچار نشود
  • فهرست جدید از ۳۰ فیلم پرفروش تاریخ سینما
  • حمید معصومی‌نژاد بازیگر سینمای ایران شد | درآمد بازیگری بیشتر از خبرنگاری است | می‌آیم تهران و در سینما با مردم فیلم می‌بینم...| عکس