Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد احمدی تهیه کننده سینما و «تهران شهر عشق» که این فیلم به تازگی جایزه بهترین بازیگر زن نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را از آن خود کرده، درباره اعتماد به بازیگر غیر چهره و در نتیجه گرفتن چنین جایزه مهمی به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ما بازیگری می‌خواستیم که خصوصیت‌های فروغ قجابگلو را داشته باشد که خوشبختانه پس از بررسی کارگردان با او قرارداد منعقد شد و نقش اول زن فیلم را به او دادیم و این اعتماد جواب داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته پیش از این فیلم ویدئویی «خواب است» پروانه را با قجابگلو کار کرده بودم و آنجا نیز بخوبی از عهده نقش برآمد و توانست توانایی‌های خود را نشان دهد.

این تهیه کننده اضافه کرد: این بازیگر با دریافت این جایزه دستمزد زحمات پررنگش در عرصه تئاتر و سینما که تا به حال بخوبی دیده نشده بود را گرفت و انصافا در «تهران شهر عشق» نیز از جان مایه گذاشت.

احمدی در خصوص اهمیت حضور داور ایرانی در جشنواره‌های خارجی عنوان کرد: حضور داوران ایرانی در جشنواره‌های خارجی برای بهتر دیده شدن فیلم‌های ایرانی به شدت تاثیرگذار و مفید است و دریافت جایزه در بخش‌های مختلف یک فیلم را قوت می‌بخشد.

احمدی با اشاره به آخرین وضعیت اکران این فیلم در ایران بیان کرد: پروانه نمایش آن صادر شده و منتظر زمان مناسبی برای اکران آن هستیم و برای اکران آن برنامه ریزی می‌کنیم.

این تهیه کننده درباره جدیدترین حضور جهانی «تهران شهر عشق» گفت: این فیلم برای حضور در بخش مسابقه جشنواره سانفرانسیسکو پذیرفته شده که در حال برگزاری است.

گفتنی است فروغ قجابگلو بازیگر ایرانی فیلم «تهران، شهر عشق» ساخته علی جابر انصاری و تهیه کنندگی محمد احمدی، عنوان بهترین بازیگر زن نهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را کسب کرد.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از ۲۴ تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری با حضور مجید مجیدی به عنوان داور و فیلم‌های «ایرو» و «تهران، شهر عشق» به عنوان نامزد بخش رقابتی این جشنواره برگزار شد.

در مجموع ۷۷۵ فیلم از ۸۵ کشور و منطقه جهان درخواست نامزدی جوایز «تیان تان» (کاخ آسمانی) این جشنواره را کرده بودند که در نهایت فروغ قجابگلی به خاطر بازی در نقش مینا توانست جایزه «تیان تان» را از آن خود کند.

«تهران شهر عشق» طنز تلخ اجتماعی در مورد سه شخصیت است که با وجود هیاهوی بی حد و حصر، احساس تنهایی می‌کنند و در راه پر کردن این تنهایی به شناخت عمیق تری از ابرشهر تهران و وجود خودشان می‌رسند. داستان‌های این سه شخصیت به طور موازی پیش می‌رود و در نهایت هر سه نفر مصمم‌تر و با درک عمیق تری از خود در هیاهوی تهران به راهشان ادامه می‌دهند.

پیش از این نیز فیلم سینمایی «تهران شهر عشق» اولین فیلم سینمایی علی جابر انصاری جایزه ویژه هیأت داوران جوان جشنواره صوفیه بلغارستان را کسب کرده بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن در سال‌های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره‌های فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا نیز به حساب می‌آید.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلم کوتاه «آپولو» به‌ نویسندگی و کارگردانی فرزاد رنجبر و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران-دفتر سمنان و امیر طالب بیدختی در پنجمین حضور بین‌المللی خود در پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم «ورلد فست هیوستون» در کشور آمریکا، در بخش دارک کمدی، موفق به دریافت جایزه رِمی شد.

جشنواره «هیوستون» از جمله مهم‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم مستقل در آمریکای شمالی است که که در سال ۱۹۶۱ و درست پس از نیویورک و سانفرانسیسکو آغاز شد. بسیاری از بزرگان سینما اولین جوایز خود را از این جشنواره دریافت کرده‌اند. این جشنواره با شعار «ما برای داستان خوب و خوب روایت شده، ارزش قائل هستیم» و با هدف شناسایی و ارج‌نهادن به برتری خلاقانه برجسته در فیلم، اعتبار بخشیدن به توانایی‌های درخشان، ترویج گردشگری فرهنگی برای هیوستون، آموزش جوانان در هنرهای سینمایی، توسعه تولید فیلم در منطقه و افزودن به بافت فرهنگی غنی، هر سال برگزار می‌شود.

«آپولو» که درباره مصایب فیلم‌سازی آماتور است، پیش از این در جشنواره‌های بیگ واتر و جکسون ویل آمریکا، باکو، گلدن افرودیت قبرس و چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشته است.

فرزام رنجبر، صفورا خوش‌طینت، مجید چنگیزیان، صمد آذرخش، محمد کاشیان، محمدرضا کاظمی، صحراالسادات میرعمادی، داوودرضا داش‌محمدی، ساجده رجبی، قاسم عابدی، محمدحسین ابراهیمی و محمد خورشیدی، بازیگران این فیلم هستند.

فهرست عوامل «آپولو» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فرزاد رنجبر، مدیر فیلم‌برداری: مجید یزدانی، تدوین: شاهین حق‌شعار، مدیر تولید: صمد آذرخش، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین دیابی، طراح صحنه و لباس: هما ترابیان، صدابردار: سیدرضا حسینی‌نیا، صداگذار: حامد حسین‌زاده، طراح لوگو و پوستر: محمد پهلوان، طراح چهره‌پردازی: عبدالله صفدری، گروه کارگردانی: الهه برهانی، منشی صحنه: فروغ لسانی، عکاس: حمید خدایی، گروه فیلم‌برداری: بهنام قاسمی، غزل اسدزاده، علی ترابی، حسین ملک‌محمدی و علی رضایی‌راد، گروه تولید: حمید خلفی، فیاض صادقی، مهدی کوکبی و داوودرضا داش‌محمدی، گروه صحنه و لباس: مجید بهرامی‌نسب و یلداسادات وزیری، گروه صدا: علی امینی.

نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر می‌شود

گروه سوینا، نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده را پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌کند.

این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از طریق سایت این گروه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو شهر صدای پارسیان با صدابرداری رامتین ناهید ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سوینا به فایل صوتی فیلم‌های سینمایی توضیح‌دار دسترسی داشته باشند.

کد خبر 6087316

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد