Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@08:03:02 GMT

کره‌شمالی: اون به روسیه می‌رود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۱۷۲۹

کره‌شمالی: اون به روسیه می‌رود

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی برای دیدار با ولادیمیر پوتین، راهی روسیه خواهد شد.

در گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی به مکان و زمان دقیق سفر کیم جونگ اون اشاره‌ای نشده اما آمده است که این سفر «به زودی» به وقوع خواهد پیوست.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خبر داده بود که پوتین و رهبر کره‌شمالی تا پایان آوریل دیداری با یکدیگر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کرملین گفته است: اون و پوتین قرار است درباره توسعه روابط دو جانبه، مساله خلع تسلیحات اتمی و همکاری منطقه‌ای مذاکره کنند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده بود، رهبر کره شمالی اواخر آوریل سال جاری میلادی در جریان سفر به مسکو برای نخستین بار با ولادیمیر پوتین دیدار می‌کند؛ دیداری که به دنبال ناکامی نشست اون با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فوریه سال جاری میلادی در هانوی صورت می‌گیرد.

کیم چانگ سون، رئیس دفتر دوفاکتوی کیم جونگ اون که در رسانه‌ها وی را به عنوان پیشخدمت کیم جونگ اون می‌شناسند، به تازگی توسط خبرنگاران شبکه خبری فوجی در ایستگاه راه‌آهن ولادی‌وستوک رؤیت شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اون روسیه پوتین کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • روسیه تسهیل تجارت غلات در گروه بریکس را کلید زد