Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک چهره برجسته جریان اصلاحات با اشاره به این که در خزان اصلاح طلبی قرار داریم و «جریان اصلاح طلبی در چنبره اصلاح طلبان مصنوعی گرفتار شده است ،گفت: اگر می خواهیم اصلاح طلبی را دوباره به جامعه معرفی کنیم، باید فاصله خود را با اصلاح طلبان مرسوم و معروف مشخص کنیم.به گزارش بلاغ،  محمدرضا تاجیک در نشستی با عنوان «آسیب شناسی جریان اصلاحات» به میزبانی اعضای جدا شده از حزب اعتماد ملی (حزب در شرف تاسیس)اظهار کرد: در فضای اصلاح طلبی برخی اشخاص و بعضی از آموزه ها و ایده ها کفایت نمادینی داشتند که ما را ذیل یک گفتمان جمع می کردند ولی امروز ما با یک نوع بحران حاملان و عاملان اصلاح طلبی مواجه هستیم، بنابراین اگر کسی بخواهد گفتمان شاداب، متفاوت و پراتیکالی را ایجاد کند، نباید از حاملان و عاملان مرسوم اصلاحات استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه شهید بهشتی افزود: اصلاح طلبان به عنوان دستگاه قدرت با اصلاح طلبی برخورد کردند، ما اصلاح طلبی را ابزار قدرت قرار دادیم و هر زمان که به قدرت رسیدیم، فراموش کردیم از کجا آمده ایم و چون «اصلاح طلبی بدون اصلاح طلب» داشتیم، مثل دموکراسی بدون دموکرات؛ در فردای قدرت وقتی آب دیدیم مشخص شد شناگران ماهری هستیم و معلوم شد می توانیم مستبدان قاهری هم باشیم. مدیر مسئول فصلنامه گفتمان یادآور شد: این اصلاح طلبان امتحان خود را پس دادند و از مردم به عنوان یک تاکتیک و ابزار برای نجات خود بهره بردند و می برند، تاکتیکی برای عبور از بحران و نه یک راهبرد که به آن باور داشته باشند. وی تأکید کرد: جریان اصلاح طلبی در چنبره اصلاح طلبان مصنوعی گرفتار شده است، اصلاح طلبانی که از اصلاح طلبی برج بابل ساخته اند برای این که به عرش قدرت برسند و در این مسیر همه آرمان ها و آموزه هایی را که بیان می شد ذبح کردند.این تحلیل گر برجسته سیاسی با بیان این که اگر نظم و نظام کنونی ساقط شود در فردایش یک دیکتاتوری و استبداد خشن برپا خواهد شد، گفت: کسانی که در متروپل های دموکراسی نشسته اند و رسانه دارند، هنوز به قدرت نرسیده مخالف خود را برنمی تابند، هنوز به جایی نرسیده اند اعلام می کنند اولین کسانی را که بالای دار می بریم، روحانیون، اصلاح طلبان و فعالان مدنی داخل کشور هستند. تاجیک در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اگر می خواهیم اصلاح طلبی را دوباره به جامعه معرفی کنیم، باید فاصله خود را با اصلاح طلبان مرسوم و معروف مشخص کنیم. این تحلیل گر سیاسی گفت: بسیاری در حال ترک سرزمین گفتمانی ما هستند چون خشکسالی مفهومی و گفتمانی آمده است، اکنون به نظرم در خزان اصلاح طلبی قرار داریم. وی افزود: بر ویرانه های ساختمان نمور و پرترک اصلاح طلبی باید امارتی نو بنا کنیم، این راه برون رفت اصلاحات از وضعیتی است که دچارش شده است در غیر این صورت تردید ندارم این جریان به طور فزاینده ای از صحنه سیاست جامعه و کنش گری های اجتماعی و فرهنگی ایران خارج خواهد شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۶ مرحله‌ای ایران برای مهار صهیونیست ها | سازمان ملل در آزمون ادعای صلح‌طلبی

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان‌های بین‌المللی که تحت تاثیر راهبرد ایالات متحده می‌کوشند جنگ غزه را در حاشیه عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل قرار دهند، حالا با پیشنهاد ۶ مرحله‌ای ایران روبرو شده‌اند که دوباره مساله غزه را زنده می‌کند.

وزیر خارجه کشورمان در جلسه اخیر سازمان ملل تاکید کرد که قویاً از شورای امنیت انتظار می‌رود با تصویب یک قطعنامۀ جامع، قاطع و تحت فصل هفتم منشور ملل متحد، نسبت به موارد ششگانه اقدام کند.

اولین بند از طرح ایران برای رویارویی با بحران جنگ غزه، برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح؛ و حتی کرانه باختری است.

با وجود جدیت حماس در مذاکرات صلح قاهره، طرف اسرائیلی و شخص بنیامین نتانیاهو علاقه‌ای به آتش‌ بس ندارند و همین امر باعث اعتراضات داخلی در اراضی اشغالی نیز شده است.

در بند دوم این پیشنهاد بر رفع کامل محاصره انسانی غزه تاکید شده است. اهمیت این بند، پایان فاجعه نسل کشی فلسطینیان است که بسیاری از نهادهای بین‌المللی نیز آن را ضروری می‌دانند.

ماه‌هاست اسرائیل جلوی رسیدن کمک‌های انسانی به غزه را گرفته و به بهانه جنگ با حماس، مانع کمک به مردم بی‌پناه غزه می‌شود.

موضوع تبادل انسانی اسرا در بند سوم این طرح آمده است. این مهم در مذاکرات قاهره نیز مورد توجه قرار گرفته است. نتانیاهو هرچند به نام آزادی اسرای هفتم اکتبر به جنگ مردم غزه رفته، اما در عمل رفتارش تنها به قتل همان اسرا منتهی شده است.

موظف ساختن رژیم به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و ادوات و تجهیزات آنها از غزه و ضرورت بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود، محور چهارم این طرح است.

بسیاری معتقدند که اسرائیل به دروغ پیشنهادات آتش بس را مطرح می‌کند و منتظر است پس از عمل حماس به بندهای توافق، جنگ را از سر بگیرند. بنابراین خروج نظامیان اشغالگر از غزه و عدم اجرای ایده اشغال غزه، ضروری است.

ایران در بند پنجم طرح خود اعمال تحریم جامع و فوری تسلیحاتی علیه رژیم اسراییل را مطالبه کرده است.

تا زمانی که جهان غرب به کمک اسرائیل می‌آید و از این رژیم حمایت تسلیحاتی می‌کند، امیری به صلح در منطقه نیست.

و در انتها، حمایت از قرار موقت الزام‌آور دیوان بین‌الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل به‌دلیل ارتکاب نسل‌کشی، کشتار هدف‌مند خبرنگاران، کارکنان نهادهای مردمی خدمات‌رسانی، کاربرد مکرر سلاح‌های غیرمتعارف از جمله بمب‌های فسفری و تهدید مکرر مقامات رژیم اسرائیل به استفاده از بمب هسته‌ای در غزه محور پایانی طرح ایران است.

این بند در واقع احیای اعتبار حقوق بین‌الملل است و انتظار می‌رود جهان با حمایت از آن، سران رژیم تروریستی صهیون را به دادگاه بکشاند.

گرچه دولت های غربی مانع از توجه سازمان ملل به پیشنهاد ۶ بندی ایران می‌شوند، ولی نفس طرح این ایده، می‌تواند فرصتی برای پیگیری حقوق مردم فلسطین را به دست داده و مانع از فرار رو به جلوی صهیونیستها در جنگ غزه شود.

دیگر خبرها

  • طرح ۶ مرحله‌ای ایران برای مهار صهیونیست ها | سازمان ملل در آزمون ادعای صلح‌طلبی
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • کدام کشور با هوش مصنوعی بر خاورمیانه تسلط خواهد یافت؟
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها