Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:56:30 GMT

مدرسه سازی، مرهمی بر داغ عزیز

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۲۴۰

مدرسه سازی، مرهمی بر داغ عزیز

بیرجند - ایرنا - انجام امور خیر از قبیل مدرسه سازی به انسان قدرت می دهد تا در برابر فقدان و مرگ عزیزان به آرامش برسد و از آن کمال بهره را بگیرد.

به گزارش ایرنا در زمانه ای که انسان های زیادی به دنبال ثروت و مال اندوزی هستند یا به قول معروف «سواره از پیاده خبر ندارد» انسان های بی آلایش و دور از هیاهوی پر زرق و برق زندگی، مصمم به احداث بنایی برای انسان سازی و کمک به نیازمندان و قشر کم برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خیرین مدرسه ساز به سادگی از اموالشان برای ساخت پلی از تاریکی به روشنایی برای نسل آینده و پیشرفت جامعه می گذرند تا مبادا فردای ایران با مشکل و کمبود مواجه شود.
زنان و مردان نیک اندیش با همت بلند و گام های استوار در راه خدمت به خلق کمر همت بسته اند و به بهانه های مختلف از جمله گذر از داغ دیدگی فرزندی که در اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد برای وی باقیات صالحات گذاشته و هم آینده ای روشن برای فرزندان سرزمینشان ترسیم می کنند.
جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی سوم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی خراسان رضوی و با حضور مردمانی از خراسان جنوبی مقیم مشهد در این شهر مقدس برگزار می شود.
این موضوع بهانه ای شد خبرنگار ایرنا به سراغ یکی از خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی «سارا طیبی» برود مادری که تنها با کار خیر به ویژه مدرسه سازی می تواند دلتنگی و فقدان فرزند و نوه اش را تحمل کند.
سخت ترین و دردناک ترین تجربه داغ دیدگی، مرگ فرزند است اما مهم ترین و بزرگ ترین ارمغان وقتی به دست می آید که دوباره شادمانی را بازمی یابیم.
9 تیرماه سال 94 بود که دخترش زهرا 22 ساله دانشجوی دندانپزشکی و فرزند وی فاطمه که تنها 2 ماه داشت را در اثر واژگونی خودرو در جاده مشهد - بیرجند از دست می دهد.
سارا طیبی متولد 1348 از بیرجند، سه فرزند داشت که دختر بزرگش که رتبه 60 کنکور سراسری را در رشته دندانپزشکی در دانشکده مشهد کسب کرده بود در این سانحه جان باخت، از آن زمان تصمیم گرفت درد فقدان فرزند و نوه اش را در نشاندن لبخند بر لب دانش آموزان فراموش کند.
وی اقدام به ساخت مدرسه به نام فرزندش «زنده یاد دکتر زهرا حسینی» در مهرشهر با امکان تحصیل 700 دانش آموز در دو شیفت صبح و عصر و یک واحد آپارتمان در سجاد شهر بیرجند وقف حوزه علمیه کرد.
این خیر مدرسه ساز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کار خیر و مدرسه سازی اینقدر لذت دارد که آدم دوست دارد نان شب خود را هم در این امر هدیه کند، این آرامش و نشاط درونی با هیچ مادیاتی قابل مقایسه نیست.
طبیبی ادامه داد: مدرسه سازی صدقه جاریه است و هر کار نیکی که انسان انجام دهد خوب است ولی در این برهه از زمان و با توجه به نیاز جامعه، مدرسه سازی در اولویت قرار دارد، چراکه تعلیم و تربیت در نظام آموزشی و همچنین در قرآن از جایگاه بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تعالی بشر در گرو تعلیم و تربیت و همین مدرسه سازی است، اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر آیات قرآن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان ها است و با توجه به نیاز جامعه، مدرسه سازی در اولویت است.
این خیر مدرسه ساز بیان کرد: انگیزه من از ساخت مدرسه، کمک به همنوعان و محرومان بود و در منطقه مهرشهر وجود کانال در مسیر راه سبب مشکل در رفت و آمد دانش آموزان می شد که با ساخت این مدرسه مشکل رفع شد.
وی یادآور شد: آرزوی من این است که در این مدرسه نخبگانی مانند زهرا جانم پرورش داده شود.
طیبی در بیان خاطرات دخترش زهرا می گوید: دخترم نخبه علمی بود و یک دفعه از دست امام جمعه وقت بیرجند نیم سکه گرفت ولی چون کار خیر را دوست داشت آن را به دو خانواده نیازمند اهدا کرد.
وی اضافه کرد: دخترم زهرا نیتش خیر بود و همیشه کمک به نیازمند را دوست داشت به همین دلیل این مدرسه به نیت زهرا و شادی روح او ساخته شده تا کسانی مانند خودش در این مدرسه تربیت شوند.
این خیر مدرسه ساز گفت: این مدرسه با زیر بنای یکهزار و 900 متر مربع با هزینه کرد 2 میلیارد تومان با کمک اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش ساخته شد.
وی افزود: این مدرسه به طرز معجره آسایی از کلنگ زنی تا افتتاح، در یک سال به بهره برداری رسید و به لطف خدا دانش آموزان هم اکنون در این مکان مشغول تحصیل هستند.
طیبی عنوان کرد: مدرسه « دکتر زهرا حسین زاده» خانه دوم من است و مرتب با مدیر و دانش آموزان این مدرسه در ارتباط هستم و همواره آماده کمک رسانی هستم.
او که خود معلم است گفت: تصمیم دارم از سال آینده خودم معلم این مدرسه شوم تا از نزدیک در جریان کار دانش آموزانم باشم و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش قصد دارم 2 واحد تجاری درست کنیم تا درآمد این دو واحد تجاری وقف امور قرآنی و بچه های بی بضاعت شود.
وی اظهار داشت: به مردم توصیه می کنم که در کار خیر ورود پیدا کنند چراکه لذتی که با کمک به یک دانش آموز، زوج جوان و خانواده بی بضاعت به دست می آید، آرامشی است که با هیچ مادیاتی قابل مقایسه نیست.
این خیر مدرسه ساز با بیان اینکه اگر در این کار خیر مدرسه سازی شریک نمی شدم، نمی توانستم مصیبت از دست دادن زهرا دخترم را تحمل کنیم، ادامه داد: آرامشی از ساخت این مدرسه نصیبم شده که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
طیبی با بیان اینکه با دل کندن از مال خود، مال انسان کم نمی شود افزود: همانطورکه خداوند در قرآن بر کمک به دیگران و افزودن مال تاکید کرده است، پولی که کمک داده می شود سه برابر آن را خداوند می دهد.
این بانوی خیر یادآور شد: کار خیر باقی الصالحات و ماندگار است و نعمت هایی که خداوند به ما داده تنها متعلق به خودمان نیست بلکه باید دیگران را دریابیم.
طیبی بیان کرد: تصمیم دارم ساخت مدرسه را ادامه دهم و تاکنون 10 خانواده نیازمند را تحت پوشش قرار دادم و ماهیانه مبلغی به حسابشان واریز می کنم.
وی گفت: مدرسه سازی توفیقی است که خدا به ما داده و باید دعا کرد که خداوند روز به روز بر این توفیقات بیافزاید.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مدرسه سازي خيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی

ایسنا/آذربایجان شرقی طرح اعتکاف علمی همزمان با تعطیلات نوروزی در ۲۴ آموزشگاه‌ علمی و مدرسه آذربایجان شرقی با هدف تقویت بنیان علمی دانش‌آموزان و مرور آموخته‌ها در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه دخترانه و ۹ مدرسه پسرانه ۱۳ ناحیه و منطقه استان، خبر داد.

مسعود سعادتی گفت: این طرح که از ۲۹ اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طرح اعتکاف علمی شامل بیشتر دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه می‌باشد، اظهار کرد: ۱۰۰۰ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه، شامل ۶۰۰ دختر و ۴۰۰ پسر در این طرح شرکت کرده‌اند و اعتکاف علمی در نواحی یک، دو و چهار تبریز و مناطق اسکو، ایلخچی، اسکو، خسروشهر، بناب، مراغه، مرند، سراب، جلفا، شبستر و هشترود در حال برگزاری است‌.

وی افزود: دانش‌آموزان سایر مدارس با معرفی مدرسه مبدا و با هماهنگی اداره مربوطه می‌توانند در این طرح شرکت کنند. اعتکاف علمی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمرین و مرور دروس به ویژه برای دانش‌آموزان کنکوری است که باید مغتنم شمرده شود و تجارب چند سال گذشته، نشانگر اثربخشی این تجربه و ایجاد پویایی در محیط یادگیری است.

وی متذکر شد: با توجه به تغییر رویکردها و افزایش تاثیر سوابق تحصیلی و نمرات نهایی در آزمون سراسری، اعتکاف علمی در تعطیلات نوروز یکی از بهترین راه‌ها و زمان‌ها برای جمع‌بندی و رفع اشکال به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات کلیه پایه‌های متوسطه نظری در خرداد ماه به صورت نهایی و پیش رو بودن کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم و در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های یادگیری و نظر به فراهم نبودن ایجاد محیط آرام و فرصت مطالعه طی تعطیلات نوروزی در برخی خانه‌ها بدلیل دید و بازدیدهای عید، طرح اعتکاف علمی جهت ایجاد فرصت و محیطی آرام در مدرسه برای مطالعه دانش آموزان عزیر اجرا می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در تعدادی از مناطق و مدارس بدلیل عدم استقبال از حضور فیزیکی در مدارس به صورت مجازی و در قالب پیگیری مشاوران و دبیران با ارائه برنامه مطالعه و رصد آن و اراده تکالیف اجرا می‌گردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش پرورش آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: اعتکاف علمی ویژه داوطلبان آزمون سراسری بوده و تعدادی از دانش‌آموزان و همکاران در برخی مدارس نیز به رفع اشکال و تبادل نظر و گفت‌وگو حول محور مسائل علمی و مباحث کتاب‌های درسی می‌پردازند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • تعطیلی عید فطر برای دانش‌آموزان مسلمان ایتالیا
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر