Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@13:04:40 GMT

مینی بوس آگاه سازی ایدز در مکان های پر تردد خاش مستقر شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۲۲۳۰۷

مینی بوس آگاه سازی ایدز در مکان های پر تردد خاش مستقر شد

علی نقی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مینی بوس به مناسبت هفته سلامت با هدف آموزش، اطلاع رسانی، معرفی ویروس اچ آی وی به جامعه و در راستای کاهش ترس مردم از این ویروس، مشاوره رایگان و محرمانه و نیز انجام تست اچ آی وی در اماکن عمومی و پرتردد خاش مستقر است.
وی بیان کرد: این مینی بوس در طول هفته سلامت به صورت سیار در چهار راه پلیس مرکز شهر، بیمارستان امام خمینی(ره)، همایش پیاده روی خانوادگی جاده سلامت، نماز جمعه و سایر مکان های پر تردد مستقر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز بهداشت خاش ادامه داد: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سلامت‌محور در حوزه پیشگیری از ایدز بسیار حائز اهمیت است چراکه ارتقا سطح آگاهی جامعه و تغییر نگرش اجتماعی از مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری و کنترل این پدیده است.
وی بیان کرد: پوشش 100درصدی پزشک در همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب بسته های خدمتی برای تمامی گروه های سنی توسط بهورزان یا مراقبان سلامت حتی در دورافتاده ترین نقاط، حضور کارشناس تغذیه و روانشناس بالینی در همه مراکز خدمات سلامت شهری و برخی از مراکز روستایی بزرگ، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای همه شهروندان و ارائه مراقبت های بهداشتی از جمله خدمات ارائه شده به مردم خاش است.
نقی زاده اظهار داشت: راه اندازی همزمان 19کانون سلامت محله با محوریت روستای اسماعیل آباد (8 مورد در بخش ایرندگان و 10 مورد در بخش نوک آباد و 1 مورد در بخش مرکزی) راه اندازی 2 مرکز MMT دولتی، برگزاری جشنواره غذاهای بومی و محلی، برگزاری دومین مجمع سلامت شهرستان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای بهداشتی در مرکز شهید بهشتی، ویزیت رایگان بیماران در کلینیک تخصصی بیمارستان و مرکزخدمات جامع سلامت روستایی (چاه احمد، ده رئیس و سبزگز، مراسم غبارروبی مزار شهدا، همایش پیاده روی جاده سلامت و برپایی ایستگاه تن سنجی، برپایی همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت و افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی از دیگر برنامه های شبکه بهداشت و درمان خاش در هفته سلامت است.
7310**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 الکترونیک ایدز برنامه های آموزشی پزشک شبکه بهداشت و درمان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۲۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حسین فرشیدی، در همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ که با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: حوزه بهداشت و پیشگیری با مشارکت مردمی و فرهنگسازی ارتقا خواهد یافت.

وی ضمن قدردانی از تلاش و همکاری پلیس راهور در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی در ایام نوروز، گفت: پیشگیری از بروز حادثه و بیماری، شرط اول سلامتی است، بنابراین با توجه به تنوع فرهنگی در کشورمان، سعی داریم خدمات حوزه بهداشت و فرهنگسازی و افزایش سواد سلامت را پررنگ‌تر از گذشته، تداوم و ارتقا بخشیم.

فرشیدی با بیان اینکه در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ بیش از یک میلیون و ۷۰۰ بازدید بهداشتی صورت گرفته است، افزود: در این بازدید‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد توسط کارشناسان بهداشت کشف و معدوم شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در حوزه بیماری‌های واگیر، یک میلیون مورد علائم سندرومیک بررسی و غربالگری شد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز اقدامات روتین حوزه بهداشت از جمله واکسیناسیون‌ها نیز انجام و هیچ خدمتی تعطیل نشد، عنوان کرد: در این ایام بازدید‌های بهداشتی ۷۰ درصد افزایش یافت و تیم‌های بهداشتی در سراسر کشور و در پایگاه‌های مرزی، در خدمت رسانی به مردم، از هیچ تلاشی فروگذاری نبودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • مردمی سازی سلامت در مهریز